Kuidas ringmajandust ettevõttes rakendada?
Sellel teekonnal toetavad ettevõtet ringmajanduse põhimõtted. Mis on ringmajandus? Kuidas on see kasulik ettevõttele ja kuidas seda ettevõttes rakendada?
Koolituse eesmärk on pakkuda osalejatele baasteadmisi ringmajandusest ning praktilisi lahendusi ja näiteid selle kasutamisvõimalustest ettevõttes.
Koolitusel käsitletavad teemad:
- Mis on ringmajandus ja miks see on oluline?
- Millised on ringmajanduse põhimõtted?
- Mis on ringmajanduse ja lineaarmajanduse põhilised erinevused?
- Milliseid lahendusi ettevõttes rakendada?
- Millised on parimad praktikad, edulood?
Koolituse viib läbi Ettevõtlusinkubaatori rohevaldkonna projektijuht Kristel Mõistus. Kristel on enam kui 15 – aastase kogemusega projektijuht ärinõustamise, turunduse ja hariduse valdkonna. Ettevõtlusinkubaatoris on Kristel võtnud enda kanda ringmajanduse ja rohepöörde teemad, olles omandanud Rootsis Dalarna ülikoolis teaduskommunikatsiooni magistrikraadi. Kristel on varasemalt pikaajaliselt juhtinud Tallinna Tehnika- ja Teaduskeskust, nõustanud strateegilistes küsimustes tootmis- ja teenindusettevõtteid ning aidanud kaasa Eesti hariduse rahvusvahelisele turundamisele Education Estonia katusbrändi alt.
Koolitus toimub Ettevõtlusinkubaatoris kohapeal (Veerenni 24C) ja soovi korral saab osaleda ka veebi teel.
Osalustasu:
- Ettevõtlusinkubaatori inkubantidele tasuta
- Ettevõtetele ja eraisikutele 40€+km
- Eelinkubatsiooni raames on võimalik osaleda 7 koolitusel: https://inkubaator.tallinn.ee/program/eelinkubatsioon/
PS! Koolitus on osa terviklikust sarjast ja suunatud eelkõige programmis osalevatele ettevõtjatele.
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Ärimudeli loomine ettevõttele
Ärimudeli koolitusel keskendume ärimudeli põhikomponentide mõistmisele ja praktilisele rakendamisele. Koolituse annab osalejatele põhjalikud teadmised ärimudeli olemusest ja selle erinevatest tüüpidest. Osalejad saavad näiteid edukatest ärimudelitest ja õpivad tuvastama, milline mudel sobib kõige paremini nende ettevõttele. Samuti käsitletakse, kuidas leida toimiv raha teenimise loogika ning hinnata potentsiaalseid riske ja võimalusi.
Töötoa teemad:
- Ärimudeli põhikomponentide ülevaade: väärtuspakkumine, kliendisegmendid, tulude ja kulude struktuur.
- Erinevate ärimudelite ülevaade: B2B, B2C, D2C, tellimusmudelid, platvormimudelid ja freemium mudelid.
- Ärimudeli lõuendi kasutamine: Õpime, kuidas rakendada ärimudeli lõuendit oma ärimudeli loomiseks ja täiustamiseks.
Koolituse viib läbi Ettevõtlusinkubaatori mentor J. Margus Klaar. J. Margus Klaar on alustavaid ja tegutsevaid ettevõtteid nõustanud juba üle 30 aasta, töötades organisatsioonidega väga erinevatest tegevusvaldkondadest. Silmapaistvate äriarendusprojektidena võib välja tuua Swedbanki väikeettevõtete suuna äristrateegia, Elroni kasutajakogemuse arenduse ja Helmese brändistrateegia. Alates 2018. aastast on Margus Disaini Meistriklassi disainijuhina nõustanud kümneid ettevõtteid jõudmaks uute toote- ja teenusearendusteni.
Koolitus toimub Ettevõtlusinkubaatoris kohapeal (Veerenni 24C) ja soovi korral saab osaleda ka veebi teel.
Inkubatsiooniprogrammi ettevõtjatele toimub ka koolitusjärgne grupimentorlus.
Osalustasu:
- Ettevõtlusinkubaatori inkubantidele tasuta
- Ettevõtetele ja eraisikutele 40€+km
- Eelinkubatsiooni raames on võimalik osaleda 7 koolitusel: https://inkubaator.tallinn.ee/program/eelinkubatsioon/
PS! Koolitus on osa terviklikust sarjast ja suunatud eelkõige programmis osalevatele ettevõtjatele.
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Müük ärikliendile
Ärikliendi müügi koolitusel saame teada, kuidas leida ja luua kontakte potentsiaalsete klientidega ning kuidas oma müügitegevusi organiseerida ja eesmärgistada.
Koolitusel käsitletavad teemad:
- Kuidas leida ja luua kontakte potentsiaalsete äriklientidega?
- Kuidas müügitegevusi tõhusalt organiseerida ja eesmärgistada?
- Müügiprotsessi etapid: alates kliendi leidmisest kuni müügi sulgemiseni
- Pikaajaliste kliendisuhete loomine ja haldamine
- Kliendihalduse tarkvara ja andmete kasutamine müügitöös
Koolituse tulemusena teab osaleja, kuidas luua oma ettevõttes toimiv müügisüsteem, kuidas müügitegevusi erinevates protsessi etappides planeerida ja tulemusteni jõuda ning kuidas oma kliente kategoriseerida ja mõistab selle vajalikkust.
Koolituse viib läbi Katrin Maack, kes on töötanud kommunikatsiooni-, turunduse- ja müügiprojektide juhina ja meeskondade juhina. Ta on olnud Balti riikide turundus- ja kommunikatsioonijuht rahvusvahelises korporatsioonis SCA Hygiene Products, kus tegeles nii Eesti, Balti riikide kui Euroopa projektidega esindades kogu Põhjamaade turundumeeskonda. See kogemus andis võimaluse koordineerida eri tüüpi meeskondi ning kogemuse ka Eesti müügjuhina. Tal on 10 aastat kogemust ja praktikat brändi Pearlstory ehitamisel ja toodete müümisel nii B2B kui B2C valdkonnas.
Koolitusel on võimalik osaleda kohapeal (Veerenni 24C) või veebis.
Osalustasu:
- Ettevõtlusinkubaatori inkubantidele on osalemine tasuta.
- Ettevõte ja Eraisik: 35€+km
- Partner: Vilistlane, TDH disainer, Ettevõtlusinkubaatori rentnik, mentor: 25€+km
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Kuidas uut töötajat tulemuslikult välja õpetada?
Kas oled valmis uue töötaja palkamiseks, kuid muretsed, et keegi ei tee tööd nii hästi kui sina? Või on sul vaja luua täiesti uus töökoht, mis seni puudus? Kuidas liikuda olukorrast, kus kogu töö on firma asutajate õlul, sinna, kus uus töötaja saab tõhusalt ja sujuvalt välja õpetatud?
Käesolev koolitus annab vajalikud teadmised ja tööriistad selleks, et ehitada oma ettevõtte protsessid üles nii, et uute töötajate palkamine ja väljaõpe oleks tõhus ja tulemuslik!
- I osa: Sissejuhatus & mille nimel teemaga tegelda?
- II osa: Võtmetöökoha tööprotsessi kirjeldamine: kuidas seda teha nii, et jäädvustada sisuline keerukus?
- III osa: Kuidas otsustavad tööolukordades kogenud töötajad vs alustajad?
- IV osa: Kuidas õpetada töökohal õigesti mõtlema ja otsustama?
- Kasutatavad metoodikad
Koolitus on lühike, seega põhiosa on harjutustel, sh mudelite põhjal oma ettevõtte praktika läbi töötamisel. Harjutustele järgnevad arutelud ja diskussioonid. Koolitaja sisendid on põhiliselt mudelite tutvustamiseks ja materjalide selgitamiseks.
Koolituse viib läbi Tallinna Ettevõtlusinkubaatori mentor Toomas Roolaid. Toomas Roolaid on ärikonsultant, kelle fookuses on tipptegijate varjatud ekspertiisi nähtavaks tegemine ja ettevõtte know-how strateegiline arendamine. Nõu ja abi saavad kasvavad teadmuspõhised firmad ja ka professionaalid, kes tahavad oma ekspertteadmisi kolleegidele õpetada.
Toomasel on 16+ aastat kogemust protsessi nõustamisega ja strateegiliste arutelude juhtimisega ja 10+ aastat kogemust ekspertide koolitamise ja nõustamisega. Eesmärgiks disainida ja rakendada tõhusad lahendused, mis sobivad kokku olemasolevatesse tööpraktikate ja äriprotsessidega. Ärimentorina on Toomas aidanud paljudel alustavatel ettevõtjatel mõelda läbi oma ärimudeleid ning aidanud paljudel vabaühendustel analüüsida oma töö mõju ja leida tõhusaid sekkumisi oma missiooni saavutamiseks.
Koolitusel on võimalik osaleda kohapeal (Veerenni 24C) või veebis.
Osalustasu:
- Ettevõtlusinkubaatori inkubantidele on osalemine tasuta.
- Ettevõte ja Eraisik: 35€+km
- Partner: Vilistlane, TDH disainer, Ettevõtlusinkubaatori rentnik, mentor: 25€+km
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Kuidas aitab intellektuaalomand kaitsta loomingut ja tooteid?
Mida peab teadma intellektuaalsest omandist? 19. septembril toimuva koolituse eesmärk on anda tootvatele disaineritele teadmisi oma õigustest ja sellest, kuidas oma brändi ja loomingut kaitsta (autoriõigus, patent, disainilahendus, kaubamärk, isikubrändi kaitse).
Koolitusel käsitletavad teemad:
- Intellektuaalse omandi ülevaade ja alamliikide (autoriõigus, disainiõigus, kaubamärgiõigus, patendiõigus, sh kasulik mudel) ja isikuõiguste (nimi ja kujutis) tutvustus
- Õiguskaitse saamise tingimused (originaalsus, uudsus esmakordsus, first-to-file, geograafiline ulatus, kaitse tekkimine – automaatne vs registreerimine)
- Praktilised näited vaidlustest ja arutelu
- Õiguste registreerimise menetlus ja registreerimissüsteemid
- Kuidas intellektuaalset omandit strateegiliselt oma äritegevuses ära kasutada?
- Praktilised näpunäited/vead mida vältida
Koolituse tulemusena saavad osalejatel ülevaate ning teoreetilised ja praktilised teadmised sellest, mida tuleb teha, et oma loomingut ja brändi kaitsta. Samuti saavad osalised teadma, kuidas tegutseda, kui nende õiguseid on rikutud.
Koolituse viib läbi Tallinna Ettevõtlusinkubaatori mentor Almar Sehver. Almar on intellektuaalomandi valdkonnas töötanud juristi ja patendivolinikuna üle 20 aasta, tegeledes intellektuaalomandi kaitse küsimustega ning kohtuvaidlustega. Almar on AAA patendibüroo partner ja abiks kaubamärkide, disainide, leiutiste (kasulikud mudelid ja patendid) registreerimisel, neist tulenevate õiguste kaitsmisel ning intellektuaalomandi alaste lepingute koostamisel. Almar on tegev ka Eesti Patendivolinike Seltsi juhatuses ning rahvusvaheliselt INTA liikmena.
Koolitusel on võimalik osaleda kohapeal (Veerenni 24C) või veebis.
Osalustasu:
- Ettevõtlusinkubaatori inkubantidele on osalemine tasuta.
- Ettevõte ja Eraisik: 25€+km
- Partner: Vilistlane, TDH disainer, Ettevõtlusinkubaatori rentnik, mentor: 15€+km
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Kuidas Google’i tööriistadega välisturgudele siseneda?
Tänapäeva globaalses maailmas on veebipood suurepärane võimalus oma äri laiendada ja uusi kliente leida. See koolitus annab teile vajalikud teadmised ja tööriistad, et alustada edukat eksportimist veebis.
Koolituse jooksul:
- Sukeldume sügavamale ekspordimaailma, uurides erinevaid info kogumise viise ja turuanalüüsi võimalusi. Õpime, kuidas leida oma toodetele ja teenustele parimad turud ning kuidas hinnata oma ettevõtte ekspordivõimet.
- Saame teada Google Adsi ja Google Shoppingu võimalustest, et luua kampaaniaid, mis toovad tulemusi välisturgudel. Õpime reklaamide loomise ja optimeerimise eripärasid, reklaamide tulemuste mõõtmist ja analüüsimist ning Google Shopping kampaaniate seadistamist ja toodete haldamist Google Merchant Centeris.
- Tutvustame ka erinevaid tööriistu, mis aitavad oma ekspordieesmärke saavutada. Lisaks vaatame, kuidas ChatGPT saab sellel teekonnal abiks olla nii strateegia, märksõnade, reklaamide kui muu osas.
Koolituse viib läbi Loomeinkubaatori mentor Karl Pae. Karl oli esimene eestlane, kes asus tööle Google’i Euroopa peakontoris 2008. aastal. Täna juhib ta Google’i reklaamidele spetsialiseerunud agentuuri ePPC, mis haldab Eesti ja Soome suurimaid reklaamijaid ning mille turg ulatub üle 30 eri riigi.
Digiagentuur ePPC on juhtiv ekspert nii Eestist kui ka mujalt riikidest välisturgudele sisenemise teemadel. ePPC fookus on eksportivad ettevõtted, kelle käive eksportturgudelt tuleb suuresti läbi Google’i reklaamide.
Koolitusel on võimalik osaleda kohapeal ja veebis.
Koolitusele järgnevaid vaid Loomeinkubaatori inkubantidele mõeldud grupimentorlused.
Osalustasu:
- Loomeinkubaatori inkubantidele tasuta.
- Ettevõte/Eraisik 30€+km
Kuidas LinkedIn’I ettevõtte turundamiseks kasutada?
LinkedIn pakub ettevõtte turundamisel ainulaadseid võimalusi professionaalse võrgustiku loomiseks ja brändi usaldusväärsuse tõstmiseks. LinkedIn võimaldab jõuda otsustajate ja valdkonna juhtideni, soodustades äritehinguid ja koostöövõimalusi.
LinkedIn’i koolitusel käsitleme põhifunktsioone, eripärasid, eeliseid ja puudusi ettevõtte turundamisel. Saame teada, millised on parimaid praktikaid sisuloomeks ning olulisemad tegevused isiklike ja ettevõtte kontode haldamiseks. Koolitusel saab praktilisi teadmisi ja oskusi, mis aitavad kasutada LinkedIn’i tõhusalt oma ettevõtte kasvuks ja brändi tugevdamiseks.
Koolitusel osalenu mõistab ja oskab luua seoseid LinkedIn’is tehtavate turundustegevuste ja oodatavate ning reaalsete tulemuste vahel. Osaleja teab kuidas korrastada üksikisiku konto ja kuidas üles ehitada ettevõtte konto.
Koolituse järel toimuvad ka grupimentorlused. Anna registreerimisvormis teada, millisel kuupäeval soovid osaleda. Igal grupimentorlusel saab osaleda maksimaalselt 4 ettevõtjat ja toimuvad Zoomis.
- 02.07 kell 10-11
- 04.07 kell 10-11
- 10.07 kell 10-11
Koolituse viib läbi Matis Metsala. Matis Metsala töötab rahvusvahelises digitaalmeedia ettevõttes Adform, Balti müügidirektorina. Enne Adformi siirdumist töötas Matis Httpool Baltics’i Eesti maajuhina, mis on Balti riikides Facebooki, Twitteri, LinkedIn’i jt sotsiaalvõrgustike reklaamimüügi eksklusiivne ametlik esindaja. Matis on töötanud turunduse ja turunduskommunikatsiooni alal alates 1996. aastast, olnud Delfi käivitanud meeskonna liikmena Eesti veebireklaami turu sünni juures, töötanud erinevatel ametikohtadel nii agentuuri, meediakanali kui kliendi poolel. Viimased kümmekond aastat toimetanud ka koolitaja, konsultandi, nõustaja ja ka freelancerina turundusküsimustes.
Koolitus on mõeldud vaid Loomeinkubaatori inkubantidele. Osaleda on võimalik veebis ja kohapeal.
Registreeri siin: https://forms.gle/V2gLkivKhGqMsKRLA
Ekspordiga alustamine
Eksport on paljude Eesti ettevõtjate jaoks suur ja ahvatlev eesmärk, mille poole püüelda. Kuna kohalik turg on väike ja potentsiaalsete klientide arv piiratud, siis nähakse ettevõtte kasvu tihti just rahvusvahelises laienemises.
Välisturgudele sisenemiseks on aga mitmeid erinevaid strateegiaid ja viise – see mis sobib ühele ettevõttele või tootele, ei pruugi toimida teise puhul. Eduka laienemise eelduseks on põhjalik eeltöö, vajalike ressursside olemasolu, fookuse seadmine ja aktiivne järjepidev töö.
Koolituse raames räägime:
- Kuidas uurida ja analüüsida erinevate turgude sobivust ettevõtte toodetele?
- Kuidas leida potentsiaalseid edasimüüjaid, nendega suhelda ja mida lepingute tegemisel silmas pidada?
Koolitus on eelkõige disainitud füüsilisi tooteid pakkuvatele ettevõttele, millel on huvi tulevikus teha koostööd ka erinevate Euroopa edasimüüjatega.
Koolitust viib läbi Nele Plutus ja kogemusi jagab Karel Rüütli ettevõttest Mulieres.
Nele Plutusel on rohkem kui neli aastat ekspordikonsultatsiooni kogemust agentuuris Gateway&Partners, kus tema igapäevatööks oli otsida ettevõtetele sobivaid koostööpartnereid, organiseerida ärikohtumisi ja viia läbi turu-uuringu projekte, et hinnata toote potensiaali erinevates riikides. Nelel on kogemust nii B2B kui ka B2C toodete ja teenustega, ta on töötanud paljude erinevate valdkondadega, sealhulgas nii disaintooted, tekstiil, metall, IT teenused ja platvormid, ehitus, toit, avalik sektor jne.
Karel Rüütli on ettevõtte Mulieres asutaja ja tegevjuht. Mulieres on ambitsioonikas looduslike koostisega puhastus- ja pesupesemisvahendite tootja, mis alustas Eesti turul toodete müügiga 2016. aastal. Täna on ettevõte kindlalt kanda kinnitanud kümnes erinevas Euroopa riigis, kuid kliendid on tooted enda jaoks leidnud maailma kaugemateski kohtades – Taiwanis. Mulierese kanget soovi kogu maailma rohelisemaks teha iseloomustab hästi fakt, et üle 50% nende toodangust läheb ekspordiks.
Osalemine:
- Kasvuprogrammi inkubantidele tasuta.
- Teistele inkubantidele 25€+km.
- Kõik teised ettevõtted ja eraisikud 55€+km.
Koolitus toimub Loomeinkubaatoris kohapeal (Veerenni24C) ja veebis.
REGISTREERI SIIN: https://forms.gle/5Ue7uC9htmBhLe5B8
Müük ärikliendile
7. mail toimub kasvuprogrammi raames praktiline koolitus, kuidas planeerida ja teha oma ettevõttes tõhusat müügitööd ja suhelda äriklientidega?
Teemad, mida koolitusel käsitleme:
- Müügitsükkel, oma müügiprotsessi lahti kaardistamine.
- Ostja persoona – milleks on vajalik teada, kes see on.
- Outreach strateegia – inbound vs outbound + kanalid (email/Linkedin/messid jne.)
- Kõne/e-maili tekstide põhjad/mustandid ning arutelu.
- Kliendikohtumise läbiviimine
- Müügiinimese värbamine: Millele pöörata tähelepanu müügiinimeste värbamise puhul ning põhilised vead.
Ajakava:
- 09:30-11:00 – Müügitsükkel, müügiprotsess, buyer’s persona, outreach
- 11:00 – 11:15 Paus
- 11:15-12:30 – Outreach, kirjade põhjad
- 12:30-13:15 Paus
- 13:15-15:00 – Demo, müügiinimese värbamine
Koolitusele järgnevad grupimentorlused Zoomis ainult kasvuprogrammi ettevõtjatele. Täpsem info koolituse päeval kohapeal!
- 15.mai kell 13:30 – 14:45
- 16.mai kell 9:30 – 10:45
- 16.mai kell 11:15 – 12:30
Koolituse viib läbi Katrin Kiviselg, kes on tõeline müügimaailma ekspert ja kellel on mitmekülgne kogemus erinevate ettevõtete müügitöö ja ärisuhtluse valdkonnas. Ta on nõustanud üle kahekümne Eesti startup ettevõtte ning aidanud neil luua tugevaid müügistruktuure ja -strateegiaid (Nt: Arbonics, Montonio, MeetFrank, VokBikes).
Katrini kogemused erinevate ettevõtete ja projektidega on andnud talle hindamatu teadmiste pagasi müügitöö valdkonnas. Ta on esinenud mitmetel konverentsidel, näiteks Turundus-Müük-Värbamine (online), kus oli 1000+ vaatajat. Seal ta jagas oma teadmisi ja parimaid praktikaid müügivaldkonnas, pakkudes osalejatele praktilisi juhiseid ja nõuandeid. Katrin on lektor EBS-s, kus annab loengut “Professional Sales”.
REGISTREERI SIIN: https://forms.gle/P8cN9YwHVH5bt3Xe9
Osalemine:
- Koolitus on mõeldud ainult Loomeinkubaatori programmides osalevatele ettevõtetele.
- Kasvuprogrammi inkubantidele tasuta.
- Teistele inkubantidele 35€+km.
Koolitus toimub Loomeinkubaatoris kohapeal (Veerenni24C). Kui kohapeal ei ole võimalik osaleda, siis anna teada oma konsultandile ja organiseerime veebiülekande.
Turunduskanalite valik ja tulemuste mõõtmine
Kas soovid avastada, kuidas tõhusalt turundada ja saavutada oma ettevõtte eesmärke?
Turundusega alustades seisame silmitsi mitmete praktiliste küsimustega: millistes kanalites oma ettevõtet turundada? Kui tihti postitada? Mitut kanalit kasutada? Kuidas mõõta turundustegevuste tulemuslikkust?
Koolitusel käsitletavad teemad:
- Turunduskanalite valimine ja nende testimine
- Sisuturundus
- Turunduslike eesmärkide seadmine
- Tulemuste mõõtmine
Koolitusel saame ülevaate erinevatest võimalikest turunduskanalitest ja nende eripäradest. Õpime, kuidas erinevaid kanaleid testida ja omavahel kombineerida. Saame juhiseid, kuidas oma turundustegevusi eesmärgistada ja mõõta. Koolituse raames teeme ka grupitööd.
Koolituse viib läbi Loomeinkubaatori mentor Marelle Ellen. Marelle Ellen on ettevõtja, turundaja ja turunduspodcasti grit. üks saatejuhte. Turundusjuhina on ta aidanud üles ehitada influencer-turunduse platvormi Promoty, ärifestivali sTARTUp Day ning nüüd ehitab enda koolitusettevõtet. Lisaks on ta koolitanud ja mentordanud alustavaid ettevõtjaid nii Eestis kui välismaal.
REGISTREERI SIIN: https://forms.gle/Sfy3CQYnjeUUwqgM9
Koolitus toimub Loomeinkubaatoris kohapeal (Veerenni 24C).
Osalustasu:
- Loomeinkubaatori inkubantidele tasuta
- Kasvuprogrammi inkubantidele tasuta
- Muu ettevõte 40€+km
- Eelinkubatsiooni raames on võimalik osaleda 7 koolitusel: https://inkubaator.tallinn.ee/program/eelinkubatsioon/
PS! Koolitus on osa terviklikust sarjast ja suunatud eelkõige programmis osalevatele ettevõtjatele.