Turunduse ABC: analüüsi, planeeri ja tegutse
Enne reklaamide loomist ja kampaaniate tegemist peab ettevõtja läbi mõtlema oma turunduse strateegia, millest igapäevases tegevuses lähtuda!
Koolitusel käsitletavad teemad:
- Kuidas turunduslikult mõelda?
- Sihtgrupi määramine
- Ettevõtte positsioneerimine
- Marketing funnel ja selle rakendamine
- Turundussõnumid ja copywritingu põhitõed
Koolitusel saame teada, millele mõelda enne praktiliste turundustegevustega alustamist. Paneme paika sihtgrupi ja praktiseerimine ettevõtte ning konkurentide positsioneerimist kaardil. Õpime, kuidas kasutada marketing funnelit (turunduslehter) ja saame juhiseid turundussõnumite koostamiseks.
Koolituse viib läbi Ettevõtlusinkubaatori mentor Paavo Pettai. Paavol on 30-aastane kogemus turunduse, reklaami, disaini ja kommunikatsiooni valdkonnas. Ta on olnud asutaja ja partner reklaami-, meedia- ja suhtekorraldusagentuurides Idea AD, EuroRSCG PR, MPG Baltics, Media Contacts ja Midfield. Ta on osalenud paljude Eesti tuntud brändide loomises ja arendamises.
Koolitus toimub Ettevõtlusinkubaatoris kohapeal (Veerenni 24C) ja soovi korral saab osaleda ka veebi teel.
Inkubatsiooniprogrammi ettevõtjatele toimub ka koolitusjärgne grupimentorlus.
Osalustasu:
- Ettevõtlusinkubaatori inkubantidele tasuta
- Ettevõtetele ja eraisikutele 40€+km
- Eelinkubatsiooni raames on võimalik osaleda 7 koolitusel: https://inkubaator.tallinn.ee/program/eelinkubatsioon/
PS! Koolitus on osa terviklikust sarjast ja suunatud eelkõige programmis osalevatele ettevõtjatele.
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Kuidas luua ja arendada brändi?
Koolitusel käsitleme, kuidas luua eristuv ja meeldejääv bränd, kujundada selle isiksus, lugu ja visuaalne identiteet ning seostada see ettevõtte eesmärkidega. Kuidas luua brändi lugu, mis jääb inimestele meelde ja aitab eristuda?
Koolitusel käsitletavad teemad:
- Brändi definitsioon ja tähtsus: Mis on bränd? Miks on see oluline ja kuidas see aitab tähelepanu võita?
- Simon Sineki Golden Circle: Suurest eesmärgist lähtuva brändi loomise filosoofia. Kuidas seostada meie meeskonna ja klientide teadlikkust brändi suurest eesmärgist?
- Brändi platvorm: Loome ettevõtte esmase brändi platvormi, määratledes selle põhielemendid.
- Brändi karakter: Kuidas kujundada oma brändile unikaalne isiksus ja iseloom, mis eristab seda konkurentidest? Toome näiteid erinevate brändide iseloomudest.
- Brändi nimi ja lugu: Kuidas leida oma brändile sobiv nimi ja selle tähendus? Kuidas luua brändi lugu, mis on meeldejääv ja suhestub klientidega?
- CVI (Corporate Visual Identity): Mis see on ja milleks see vajalik on? Kuidas olla hea tellija graafilisele disainerile?
Koolitus sisaldab praktilisi harjutusi ja töölehti, mis aitavad osalejatel oma teadmisi koheselt rakendada.
Koolituse viib läbi Ettevõtlusinkubaatori mentor J. Margus Klaar. J. Margus Klaar on alustavaid ja tegutsevaid ettevõtteid nõustanud juba üle 30 aasta, töötades organisatsioonidega väga erinevatest tegevusvaldkondadest. Silmapaistvate äriarendusprojektidena võib välja tuua Swedbanki väikeettevõtete suuna äristrateegia, Elroni kasutajakogemuse arenduse ja Helmese brändistrateegia. Alates 2018. aastast on Margus Disaini Meistriklassi disainijuhina nõustanud kümneid ettevõtteid jõudmaks uute toote- ja teenusearendusteni.
Koolitus toimub Ettevõtlusinkubaatoris kohapeal (Veerenni 24C) ja soovi korral saab osaleda ka veebi teel.
Inkubatsiooniprogrammi ettevõtjatele toimub ka koolitusjärgne grupimentorlus.
Osalustasu:
- Ettevõtlusinkubaatori inkubantidele tasuta
- Ettevõtetele ja eraisikutele 40€+km
- Eelinkubatsiooni raames on võimalik osaleda 7 koolitusel: https://inkubaator.tallinn.ee/program/eelinkubatsioon/
PS! Koolitus on osa terviklikust sarjast ja suunatud eelkõige programmis osalevatele ettevõtjatele.
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Kuidas arvutada ettevõte kasumisse?
Koolituse eesmärgiks on anda praktilisi teadmisi ettevõtte finantsiliseks juhtimiseks ja paremate otsuste tegemiseks.
- Koolitus on pausiga ja kahes osas:
- Osa 1: Ettevõtte tegevuse eelarvestamine ja finantsplaneerimise kasutamine igapäevases tegevuses.
- Osa 2: Ettevõtte toote või teenuse omahinna kujundamine selliselt, et ettevõtte oleks ühe kuu lõikes kasumlik.
Koolituse tulemusena saame ülevaate, kuidas planeerida ettevõtte ressursse ja arvutada omahinda. Sellele lisaks täiendame olemasolevaid finantsplaane ja lahendame praktilist omahinna arvutamise ülesannet.
Koolituse viib läbi Ettevõtlusinkubaatori mentor Kari Maripuu. Kari tegeleb ettevõtlusega üle 20-aasta ja seda peamiselt tehnoloogia valdkonnas, kuid kogemusi on omandatud ka palgatöötajana suurettevõtetes Telia ja IBM. Tema 2010. aastal asutatud tarkvara ettevõte Brightspark on pälvinud rahvusvahelise tunnustuse mitmetel ettevõtluskonkursil.
Kari tugevused on personaalmüük ja müügi juhtimine, ettevõtte strateegiline juhtimine, teenuste eksport ja finantsplaneerimine. Ligi 20-aastane juhtimiskogemus on õpetanud Karile väga erinevaid juhtimisülesandeid ning andnud hindamatu pagasi erinevates olukordades äri arendamiseks. Kari on alates 2012. aastast olnud mentoriks EAS Ärimentorprogrammis ja Ajujahis ning viimased aastad aitab kaasa alustavatele ettevõtetele ka Tallinna Ettevõtlusinkubaatoris.
Koolitus toimub Ettevõtlusinkubaatoris kohapeal (Veerenni 24C) ja soovi korral saab osaleda ka veebi teel.
Inkubatsiooniprogrammi ettevõtjatele toimub ka koolitusjärgne grupimentorlus.
Osalustasu:
- Ettevõtlusinkubaatori inkubantidele tasuta
- Ettevõtetele ja eraisikutele 40€+km
- Eelinkubatsiooni raames on võimalik osaleda 7 koolitusel: https://inkubaator.tallinn.ee/program/eelinkubatsioon/
PS! Koolitus on osa terviklikust sarjast ja suunatud eelkõige programmis osalevatele ettevõtjatele.
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Kuidas viia läbi ettevõttele väärtust loov kliendiuuring?
Kliendiuuringu koolitusel õpime, milline on kliendiuuringute roll väärtuspakkumise loomisel ja kuidas viia läbi kliendiuuringut, mis annaks väärtuslikku sisendit väärtuspakkumise arendamiseks. Praktilises osas töötavad osalejad välja kliendiuuringukavad, mille abil saab alustada vajaliku sisendi kogumist oma klientidelt.
Kohandame osalejate kliendiuuringukavasid nii, et need aitavad paremini mõista, kuidas oma väärtuspakkumist täpsustada ja selle põhjal sobivamaid lahendusi välja töötada.
Koolituse teemad:
- Kuidas ja miks kliendiuuringud aitavad head väärtuspakkumist koostada?
- Erinevad uurimismeetodid ja nende rakendamine
- Uuringukava koostamise töötuba
Koolituse lõpuks on osalejad valmis viima läbi kliendiuuringuid ning neil on vajalikud tööriistad ja teadmised, et kogutud andmete põhjal oma väärtuspakkumist analüüsida ja täpsustada.
Koolitus toimub Ettevõtlusinkubaatoris kohapeal (Veerenni 24C) ja soovi korral saab osaleda ka veebi teel.
Inkubatsiooniprogrammi ettevõtjatele toimub ka koolitusjärgne grupimentorlus.
Osalustasu:
- Ettevõtlusinkubaatori inkubantidele tasuta
- Ettevõtetele ja eraisikutele 40€+km
- Eelinkubatsiooni raames on võimalik osaleda 7 koolitusel: https://inkubaator.tallinn.ee/program/eelinkubatsioon/
PS! Koolitus on osa terviklikust sarjast ja suunatud eelkõige programmis osalevatele ettevõtjatele.
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Kuidas ringmajandust ettevõttes rakendada?
Sellel teekonnal toetavad ettevõtet ringmajanduse põhimõtted. Mis on ringmajandus? Kuidas on see kasulik ettevõttele ja kuidas seda ettevõttes rakendada?
Koolituse eesmärk on pakkuda osalejatele baasteadmisi ringmajandusest ning praktilisi lahendusi ja näiteid selle kasutamisvõimalustest ettevõttes.
Koolitusel käsitletavad teemad:
- Mis on ringmajandus ja miks see on oluline?
- Millised on ringmajanduse põhimõtted?
- Mis on ringmajanduse ja lineaarmajanduse põhilised erinevused?
- Milliseid lahendusi ettevõttes rakendada?
- Millised on parimad praktikad, edulood?
Koolituse viib läbi Ettevõtlusinkubaatori rohevaldkonna projektijuht Kristel Mõistus. Kristel on enam kui 15 – aastase kogemusega projektijuht ärinõustamise, turunduse ja hariduse valdkonna. Ettevõtlusinkubaatoris on Kristel võtnud enda kanda ringmajanduse ja rohepöörde teemad, olles omandanud Rootsis Dalarna ülikoolis teaduskommunikatsiooni magistrikraadi. Kristel on varasemalt pikaajaliselt juhtinud Tallinna Tehnika- ja Teaduskeskust, nõustanud strateegilistes küsimustes tootmis- ja teenindusettevõtteid ning aidanud kaasa Eesti hariduse rahvusvahelisele turundamisele Education Estonia katusbrändi alt.
Koolitus toimub Ettevõtlusinkubaatoris kohapeal (Veerenni 24C) ja soovi korral saab osaleda ka veebi teel.
Osalustasu:
- Ettevõtlusinkubaatori inkubantidele tasuta
- Ettevõtetele ja eraisikutele 40€+km
- Eelinkubatsiooni raames on võimalik osaleda 7 koolitusel: https://inkubaator.tallinn.ee/program/eelinkubatsioon/
PS! Koolitus on osa terviklikust sarjast ja suunatud eelkõige programmis osalevatele ettevõtjatele.
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Ärimudeli loomine ettevõttele
Ärimudeli koolitusel keskendume ärimudeli põhikomponentide mõistmisele ja praktilisele rakendamisele. Koolituse annab osalejatele põhjalikud teadmised ärimudeli olemusest ja selle erinevatest tüüpidest. Osalejad saavad näiteid edukatest ärimudelitest ja õpivad tuvastama, milline mudel sobib kõige paremini nende ettevõttele. Samuti käsitletakse, kuidas leida toimiv raha teenimise loogika ning hinnata potentsiaalseid riske ja võimalusi.
Töötoa teemad:
- Ärimudeli põhikomponentide ülevaade: väärtuspakkumine, kliendisegmendid, tulude ja kulude struktuur.
- Erinevate ärimudelite ülevaade: B2B, B2C, D2C, tellimusmudelid, platvormimudelid ja freemium mudelid.
- Ärimudeli lõuendi kasutamine: Õpime, kuidas rakendada ärimudeli lõuendit oma ärimudeli loomiseks ja täiustamiseks.
Koolituse viib läbi Ettevõtlusinkubaatori mentor J. Margus Klaar. J. Margus Klaar on alustavaid ja tegutsevaid ettevõtteid nõustanud juba üle 30 aasta, töötades organisatsioonidega väga erinevatest tegevusvaldkondadest. Silmapaistvate äriarendusprojektidena võib välja tuua Swedbanki väikeettevõtete suuna äristrateegia, Elroni kasutajakogemuse arenduse ja Helmese brändistrateegia. Alates 2018. aastast on Margus Disaini Meistriklassi disainijuhina nõustanud kümneid ettevõtteid jõudmaks uute toote- ja teenusearendusteni.
Koolitus toimub Ettevõtlusinkubaatoris kohapeal (Veerenni 24C) ja soovi korral saab osaleda ka veebi teel.
Inkubatsiooniprogrammi ettevõtjatele toimub ka koolitusjärgne grupimentorlus.
Osalustasu:
- Ettevõtlusinkubaatori inkubantidele tasuta
- Ettevõtetele ja eraisikutele 40€+km
- Eelinkubatsiooni raames on võimalik osaleda 7 koolitusel: https://inkubaator.tallinn.ee/program/eelinkubatsioon/
PS! Koolitus on osa terviklikust sarjast ja suunatud eelkõige programmis osalevatele ettevõtjatele.
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Müük ärikliendile
Ärikliendi müügi koolitusel saame teada, kuidas leida ja luua kontakte potentsiaalsete klientidega ning kuidas oma müügitegevusi organiseerida ja eesmärgistada.
Koolitusel käsitletavad teemad:
- Kuidas leida ja luua kontakte potentsiaalsete äriklientidega?
- Kuidas müügitegevusi tõhusalt organiseerida ja eesmärgistada?
- Müügiprotsessi etapid: alates kliendi leidmisest kuni müügi sulgemiseni
- Pikaajaliste kliendisuhete loomine ja haldamine
- Kliendihalduse tarkvara ja andmete kasutamine müügitöös
Koolituse tulemusena teab osaleja, kuidas luua oma ettevõttes toimiv müügisüsteem, kuidas müügitegevusi erinevates protsessi etappides planeerida ja tulemusteni jõuda ning kuidas oma kliente kategoriseerida ja mõistab selle vajalikkust.
Koolituse viib läbi Katrin Maack, kes on töötanud kommunikatsiooni-, turunduse- ja müügiprojektide juhina ja meeskondade juhina. Ta on olnud Balti riikide turundus- ja kommunikatsioonijuht rahvusvahelises korporatsioonis SCA Hygiene Products, kus tegeles nii Eesti, Balti riikide kui Euroopa projektidega esindades kogu Põhjamaade turundumeeskonda. See kogemus andis võimaluse koordineerida eri tüüpi meeskondi ning kogemuse ka Eesti müügjuhina. Tal on 10 aastat kogemust ja praktikat brändi Pearlstory ehitamisel ja toodete müümisel nii B2B kui B2C valdkonnas.
Koolitusel on võimalik osaleda kohapeal (Veerenni 24C) või veebis.
Osalustasu:
- Ettevõtlusinkubaatori inkubantidele on osalemine tasuta.
- Ettevõte ja Eraisik: 35€+km
- Partner: Vilistlane, TDH disainer, Ettevõtlusinkubaatori rentnik, mentor: 25€+km
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Kuidas uut töötajat tulemuslikult välja õpetada?
Kas oled valmis uue töötaja palkamiseks, kuid muretsed, et keegi ei tee tööd nii hästi kui sina? Või on sul vaja luua täiesti uus töökoht, mis seni puudus? Kuidas liikuda olukorrast, kus kogu töö on firma asutajate õlul, sinna, kus uus töötaja saab tõhusalt ja sujuvalt välja õpetatud?
Käesolev koolitus annab vajalikud teadmised ja tööriistad selleks, et ehitada oma ettevõtte protsessid üles nii, et uute töötajate palkamine ja väljaõpe oleks tõhus ja tulemuslik!
- I osa: Sissejuhatus & mille nimel teemaga tegelda?
- II osa: Võtmetöökoha tööprotsessi kirjeldamine: kuidas seda teha nii, et jäädvustada sisuline keerukus?
- III osa: Kuidas otsustavad tööolukordades kogenud töötajad vs alustajad?
- IV osa: Kuidas õpetada töökohal õigesti mõtlema ja otsustama?
- Kasutatavad metoodikad
Koolitus on lühike, seega põhiosa on harjutustel, sh mudelite põhjal oma ettevõtte praktika läbi töötamisel. Harjutustele järgnevad arutelud ja diskussioonid. Koolitaja sisendid on põhiliselt mudelite tutvustamiseks ja materjalide selgitamiseks.
Koolituse viib läbi Tallinna Ettevõtlusinkubaatori mentor Toomas Roolaid. Toomas Roolaid on ärikonsultant, kelle fookuses on tipptegijate varjatud ekspertiisi nähtavaks tegemine ja ettevõtte know-how strateegiline arendamine. Nõu ja abi saavad kasvavad teadmuspõhised firmad ja ka professionaalid, kes tahavad oma ekspertteadmisi kolleegidele õpetada.
Toomasel on 16+ aastat kogemust protsessi nõustamisega ja strateegiliste arutelude juhtimisega ja 10+ aastat kogemust ekspertide koolitamise ja nõustamisega. Eesmärgiks disainida ja rakendada tõhusad lahendused, mis sobivad kokku olemasolevatesse tööpraktikate ja äriprotsessidega. Ärimentorina on Toomas aidanud paljudel alustavatel ettevõtjatel mõelda läbi oma ärimudeleid ning aidanud paljudel vabaühendustel analüüsida oma töö mõju ja leida tõhusaid sekkumisi oma missiooni saavutamiseks.
Koolitusel on võimalik osaleda kohapeal (Veerenni 24C) või veebis.
Osalustasu:
- Ettevõtlusinkubaatori inkubantidele on osalemine tasuta.
- Ettevõte ja Eraisik: 35€+km
- Partner: Vilistlane, TDH disainer, Ettevõtlusinkubaatori rentnik, mentor: 25€+km
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Kuidas aitab intellektuaalomand kaitsta loomingut ja tooteid?
Mida peab teadma intellektuaalsest omandist? 19. septembril toimuva koolituse eesmärk on anda tootvatele disaineritele teadmisi oma õigustest ja sellest, kuidas oma brändi ja loomingut kaitsta (autoriõigus, patent, disainilahendus, kaubamärk, isikubrändi kaitse).
Koolitusel käsitletavad teemad:
- Intellektuaalse omandi ülevaade ja alamliikide (autoriõigus, disainiõigus, kaubamärgiõigus, patendiõigus, sh kasulik mudel) ja isikuõiguste (nimi ja kujutis) tutvustus
- Õiguskaitse saamise tingimused (originaalsus, uudsus esmakordsus, first-to-file, geograafiline ulatus, kaitse tekkimine – automaatne vs registreerimine)
- Praktilised näited vaidlustest ja arutelu
- Õiguste registreerimise menetlus ja registreerimissüsteemid
- Kuidas intellektuaalset omandit strateegiliselt oma äritegevuses ära kasutada?
- Praktilised näpunäited/vead mida vältida
Koolituse tulemusena saavad osalejatel ülevaate ning teoreetilised ja praktilised teadmised sellest, mida tuleb teha, et oma loomingut ja brändi kaitsta. Samuti saavad osalised teadma, kuidas tegutseda, kui nende õiguseid on rikutud.
Koolituse viib läbi Tallinna Ettevõtlusinkubaatori mentor Almar Sehver. Almar on intellektuaalomandi valdkonnas töötanud juristi ja patendivolinikuna üle 20 aasta, tegeledes intellektuaalomandi kaitse küsimustega ning kohtuvaidlustega. Almar on AAA patendibüroo partner ja abiks kaubamärkide, disainide, leiutiste (kasulikud mudelid ja patendid) registreerimisel, neist tulenevate õiguste kaitsmisel ning intellektuaalomandi alaste lepingute koostamisel. Almar on tegev ka Eesti Patendivolinike Seltsi juhatuses ning rahvusvaheliselt INTA liikmena.
Koolitusel on võimalik osaleda kohapeal (Veerenni 24C) või veebis.
Osalustasu:
- Ettevõtlusinkubaatori inkubantidele on osalemine tasuta.
- Ettevõte ja Eraisik: 25€+km
- Partner: Vilistlane, TDH disainer, Ettevõtlusinkubaatori rentnik, mentor: 15€+km
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Kuidas Google’i tööriistadega välisturgudele siseneda?
Tänapäeva globaalses maailmas on veebipood suurepärane võimalus oma äri laiendada ja uusi kliente leida. See koolitus annab teile vajalikud teadmised ja tööriistad, et alustada edukat eksportimist veebis.
Koolituse jooksul:
- Sukeldume sügavamale ekspordimaailma, uurides erinevaid info kogumise viise ja turuanalüüsi võimalusi. Õpime, kuidas leida oma toodetele ja teenustele parimad turud ning kuidas hinnata oma ettevõtte ekspordivõimet.
- Saame teada Google Adsi ja Google Shoppingu võimalustest, et luua kampaaniaid, mis toovad tulemusi välisturgudel. Õpime reklaamide loomise ja optimeerimise eripärasid, reklaamide tulemuste mõõtmist ja analüüsimist ning Google Shopping kampaaniate seadistamist ja toodete haldamist Google Merchant Centeris.
- Tutvustame ka erinevaid tööriistu, mis aitavad oma ekspordieesmärke saavutada. Lisaks vaatame, kuidas ChatGPT saab sellel teekonnal abiks olla nii strateegia, märksõnade, reklaamide kui muu osas.
Koolituse viib läbi Loomeinkubaatori mentor Karl Pae. Karl oli esimene eestlane, kes asus tööle Google’i Euroopa peakontoris 2008. aastal. Täna juhib ta Google’i reklaamidele spetsialiseerunud agentuuri ePPC, mis haldab Eesti ja Soome suurimaid reklaamijaid ning mille turg ulatub üle 30 eri riigi.
Digiagentuur ePPC on juhtiv ekspert nii Eestist kui ka mujalt riikidest välisturgudele sisenemise teemadel. ePPC fookus on eksportivad ettevõtted, kelle käive eksportturgudelt tuleb suuresti läbi Google’i reklaamide.
Koolitusel on võimalik osaleda kohapeal ja veebis.
Koolitusele järgnevaid vaid Loomeinkubaatori inkubantidele mõeldud grupimentorlused.
Osalustasu:
- Loomeinkubaatori inkubantidele tasuta.
- Ettevõte/Eraisik 30€+km