Põhilise sisu juurde

Tallinn Dolls: Kuidas arendada ettevõtte müügitegevust?

“Disain kohtub Disainiga” ürituse raames jagab oma kogemuslugu Tallinn Dolls’i juht ja asutaja Mari Martin.

 

Tallinn Dolls’i kogemuslool kuuleme:

 

Üritus on tasuta, aga vajalik on registreerumine. Üritus toimub Tallinn Dolls’i showroomis (Narva mnt 50).

 “Disain kohtub disainiga” kohtumisürituse eesmärgiks on disainivallas tegutsevad ettevõtjad omavahel kokku tuua, kogemusi jagada ja koostöökohti leida.

JOIK: Kuidas kasvada sise- ja välisturgudel?

Seekord kuuleme “Disain kohtib Disainiga” üritustesarja raames JOIK’i kogemuslugu, kuidas kasvada sise- ja välisturgudel?

 

JOIK tehases, Kokasauna põik 11, Saku vald, võtab meid vastu ettevõtte asutaja Eva-Maria Õunapuu.

Lisaks tehasehoone nägemisele kuuleme:

JOIK loodi aastal 2005 ja tänaseks on tegu rahvusvaheliselt tunnustatud ja ulatusliku tootevalikuga kaubamärgiga, mille looduskosmeetika ja koduspaa tooteid armastatakse nii Eestis kui paljudes ekspordiriikides. JOIKi areng ja firma kasv on olnud loogiline ja orgaaniline ning brändi teed palistavad mitmed “esimesed”: näiteks toodi esimestena Eestis müügile looduslikust vahast lõhnaküünlad, pakuti esimese Eesti kosmeetikafirmana oma toodete advendikalendrit ja hangiti esimestena kogu JOIK Organic kosmeetikabrändile COSMOS sertifikaadid. Aastal 2022 tuli JOIK esimese Eesti tootjana välja dekoratiivkosmeetika sarjaga nimega JOIK Organic Beauty.

 

“Disain kohtub disainiga” kohtumisürituse eesmärgiks on disainivallas tegutsevad ettevõtjad omavahel kokku tuua, kogemusi jagada ja koostöökohti leida.

Disain kohtub Teadusega: Seened nii söögiks kui mööbliks

Seened on võlusõna, mis kogub aina enam populaarsust materjalina. Chaga ehk must pässik, mütseel ja valgustid – need on vaid mõned näited seente mitmekülgsusest ja nende kasutamisest erinevates valdkondades.

Seda materjali uurivad nii ettevõtjad kui ka teadlased, et leida võimalusi, kuidas seened saavad mõjutada meie igapäevaelu ja jätkusuutlikku tulevikku.

Disain kohtub Teadusega esimesel üritusel toome kokku kirevad mõtted ja uuenduslikud ideed, uurides seente kui materjalide potentsiaali. Lisaks vaatame, kuidas on võimalik teha koostööd teadlastel ja ettevõtjatel.

Ajakava:

Üritus toimub: 15. veebruaril kell 14 TalTech Mektory majas, Raja 15, Tallinn, (Innovation HUB, ruum 031)

Üritus on TASUTA, aga vajalik on registreerimine!


Esinejad:

Maidu Silm on töötanud Eesti Maaülikoolis üle 10 aasta, varasemalt kalanduse alal aga viimased projektid on enam soetud seente ja ringmajandusega. Ta on tegelenud uute seenetüvede isoleerimisega, nakkematerjalide valmistamisega, seenematerjali kasvatamisega aga ka nende viljumisega nii sise- kui välistingimustes. Hetke fookus on suunatud raviseentele, nende kasvatamise võimaluste ja bioaktiivsete ühendite uurimisele. 

Siim Karro on arhitektuuri taustaga disainer ja kunstnik. 2021. aasta algusest ka ettevõtte Myceen kaasasutaja, mis tegeleb seenematerjalide arendamise ning disainis rakendamisega. Peale mitmeaastast katsetusperioodi loodud ettevõte keskendub probleemsete ja mittelagunevate materjalide asendamisele. Esmase väljundina on fookusesse võetud mööbel ja sisustustooted, kuid arendamisel on ka ehitusmaterjalid. Uudse materjali võlu peitub selle looduslikus tehnoloogias, kus seeneniidistik seob orgaanilised jäägid tugevaks ning erinevate omadustega materjaliks. 

Kaisa Vajak on Shroomwell’i Tallinna tootmise juht. Ta räägib seenekasvatusest ja teeb Mustamäel shiitake kasvatuses tuuri. Igapäevaselt tegeleb ta tootmises nii protsesside kui inimeste juhtimisega. Tootmise elu on nii mitmekülgne, et iga päev toob uusi olukordi, millele tarvis lahendusi leida. Seente korjamine on tema jaoks ühtlasi väga teraapiline tegevus, mis aitab igapäeva virr-varrist hästi välja lülituda.

Angelina Vinogradova on lõpetamas magistriõpet toidutehnoloogia erialal, ning töötab Mati Foods ettevõttes juba 1.5 aastat. Mati Foods on toidutehnoloogia ettevõte, mis tegeleb tervislike liha-ja kalaalternatiivide arendusega. Peamiseks tooraineks on mükovalk ehk seenevalk, mis kõigi asendamatute aminohapete sisalduse ja toiteväärtuse tõttu on suurepärane alternatiiv loomsetele valkudele. Angelina põhiülesanne on maitsvate ja kvaliteetsete toodete väljatöötamine ja peamiseks motivatsiooniks on toidumaailma paremaks muutmine, tuues turule kvaliteetseid ja tervislikke alternatiive.

Angelika Sofia Sapatšuk on Shroomwell’i laborispetsialist ja räägib Mustamäe laboris erinevatest keskkonnaprojektidest. Shroomwellis vastutab ta peamiselt seente kultuuripanga rikastamise eest. Peale selle viib läbi ka laboratoorseid kasvukatseid, hoiab silma peal metsakatsetel ning arendab ettevõtte jaoks parimaid seene kultuure. Hetkel on omandamas magistrikraadi toidutehnoloogia ja -arenduse erialal.

Siim Raadik on Shroomwell Innovationi tegevjuht. Ta omab 20-aastast juhtimise ning tootmise käivitamise kogemust erinevatest rahvusvahelistest ettevõtetest hulgimüügi (Studio Moderna), tootmise (Biohansa) ja põllumajanduse (Nutriloop) valdkonnast. Inspiratsiooni annab talle skaleeritavate mudelite arendamine ning käivitamine. Siim usub, et vaid kestlikud ärimudelid tagavad tulevastele põlvedele keskkonna, milles elada soovime.

 

Disain kohtub Teadusega on Tallinna Loomeinkubaatori ja TalTech’i koostöös toimuv üritustesari. Sarja eesmärk on tuua kokku teadlased ja teemast huvitatud ettevõtjad, et leida võimalusi koostööks. Eesmärk on tutvustada, millised erinevad teadustööd toimuvad TalTech’is ja kuidas on ettevõtjatel võimalik osa saada ülikooli poolt pakutavatest võimalustest.

 

Kuidas persoonibränd ettevõtte kasuks tööle panna?

Mis on persoonibränd ja kuidas aitab see kaasa ettevõtte kasvule? Millistele ettevõtetele on persoonibränd olulise tähtusega? 16. jaanuaril toimuval seminaril uurime persoonibrändi rolli ettevõtte arengus ja saame teada, kuidas ja millal seda luua.

 

Lisaks tutvume praktiliste näidetega edukatest ettevõtjatest, kes on suutnud oma persoonibrändi tõhusalt kasutada. Oma kogemuslugu persoonibrändi loomisest tuleb jagama Saaremaa Mahemunad ettevõtte asutaja Tanel Tang.

Mõned teemad, mida seminaril käsitleme:

Seminaril osaleja mitte ainult ei mõista persoonibrändi olemust, vaid omandab ka praktilised oskused selle ettevõtte kasuks tööle panemiseks.

Ajakava: 

Esinejad:

Ann Hiiemaa: Ann juhib META Advisory’i uute ettevõtete arendamist ja on Eesti enim auhinnatud PR-konsultant. Tänu arvestatavale kogemusele ajakirjanikuna oskab ta integreeritud kampaaniate loomisel mõelda nii, et need saavutaksid maksimaalselt laia kandepinna ka üldmeedias. Just integreeritud kommunikatsioonikampaaniad ja uute ettevõtete lansseerimine on see, mida Ann kõige paremini oskab. Selle tõestuseks on nii Eesti kui ka mitmete rahvusvaheliste kommunikatsioonikonkursside esikohad, nendest hinnatuim ilmselt PR-Excellence Awards esikoht Kogumispäeviku kampaaniaga.

Lily Mägi: Lily roll METAs on igakülgselt toetada turunduskommunikatsiooni tiimi konsultante. Kõrghariduse omandas ta Amsterdami ülikoolis (University of Amsterdam) – sealne meedia ja kultuuri eriala andis talle põhjaliku ülevaate nii erinevate meediakanalite kui ka sotsiaalmeedia analüüsimisest. Kommunikatsiooni-ja turundusvaldkonna puhul paelub Lilyt kõige enam tehnoloogia – kui ka iduettevõtete kommunikatsioon ning rahvusvaheliste meediakajastuste püüdmine. Lily on ka ise olnud alustava ettevõtja rollis oma kunstiplatvormiga ja saanud selle kogemuse baasilt hea ning realistliku ülevaate start-upi loomise nii valupunktidest kui ka kitsaskohtadest.

Loomeinkubaatori programmi ettevõtte, Saaremaa Mahemunad asutaja, Tanel Tang on ettevõtte kasvuks viinud läbi mitmeid kreatiivseid projekte. Üheks selliseks on Saaremaa Digikana – NFT projekt, mille käigus pandi müüki 650 digitaalset kana. Ühe kana alghind oli 100 eurot – kahe nädalaga müüdi kõik digikanad ning teeniti 65 000 eurot. Eestimaalaste südamed võitis ta saates „Tanel ja kanad“, mis mahemunade kasvatamise valusid ja võlusid tutvustas ning Saaremaa Mahemunade nõudlust mitu korda tõstis.

 

Üritus on TASUTA, aga vajalik on registreerimine!

 

Koolitus toimub Loomeinkubaatoris kohapeal (Veerenni 24C) ja võimalus on osaleda ka veebi vahendusel.

Üritus toimub hübriidformaadis, kuid mõttevahetustesse on kaasatud vaid kohapealsed osalejad.

ELU: Ettevõtete koostöövõimalused Tallinna Ülikooliga

Kas tahaksid oma ettevõttes teha midagi uuenduslikku ja põnevat? Saada sisendit kõrvaltvaatajalt? Teha oma tooteid ja teenuseid innovaatilisemaks? Uurida uut valdkonda?

 

ELU projekt annab sulle võimaluse teha seda koostöös tudengite ja Tallinna Ülikooliga.

Seminaril tutvustab Tallinna Ülikooli professor Priit Reiska Erialasid Lõimivat Uuendust ehk ELU. Tegemist on TLÜ interdistsiplinaarse ainega, mille raames ülikooli tudengitel ja ettevõtetel on võimalus projektõppe baasil luua midagi, mis edendab mõlema osapoole eesmärke. Seminaril kuuleme, kuidas saab ettevõtja ülikooliga koostööd teha, milliseid projekte on programmi raames tehtud ja kuidas on projektis osalemine ettevõtjale kasulik.

Lisaks on võimalik kuulda ettevõtjate kogemuslugu ELU projektis osalemisest:

 

Üritus toimub Loomeinkubaatoris (Veerenni 24C) ja on tasuta, aga vajalik on registreerimine. 

häk’i lugu: Sooloettevõtjast agentuuriks

Eesti turundusmaastikul tegutseb mitmeid agentuure ja neid tuleb aina juurde. Agentuure asutavad tihti heade kogemustega eksperdid ja spetsialistid, kes tahavad teha oma asja. Vähesed neist uutest agentuuridest leiavad endale turul koha ja kasvavad suureks. 
Kuidas tuua kokku erinevad inimesed ja teadmised ning ehitada üles edukas agentuur? Oma kogemusi tuleb jagama Einar Tiimla agentuurist häk.  
Mõned teemad, mida käsitleme:
  • Kuidas sai ettevõte alguse?
  • Mis oli agentuuri alustamisel kõige väljakutsuvam?
  • Millal sai tööle võetud esimesed inimesed? Mis oli selle puhul kõige keerulisem?
  • Mis teenuseid häk täna pakub? Kas teenused on ajas muutunud?
  • Kuidas targalt kasvada? Mis on õppetunnid kasvamise teekonnal?
Enne häk turundusagentuuri loomist töötas Einar aastaid turundusvaldkonnas, asutas erinevaid elustiili ettevõtteid ja pakkus oma teenuseid ka sooloettevõtjana. Viie aastaga on häk’ist kasvanud avatud ja uuendusmeelne digisuunitlusega strateegiline disaini- ja veebiagentuur, mis kombineerib traditsioonilisi ja alternatiivseid kommunikatsioonilahendusi.
Ettevõte pakub tööd rohkem kui 10 töötajale, kes suhtuvad igasse klienti individuaalselt ja töötavad vastavalt projekti vajadustele loodud tiimides.
Üritus toimub Loomeinkubaatoris kohapeal (Veerenni 24C) ja on tasuta, aga vajalik on registreerimine!