Disain kohtub Teadusega on Tallinna Ettevõtlusinkubaatori ja TalTech’i koostöös toimuv üritustesari. Sarja eesmärk on tuua kokku teadlased ja teemast huvitatud ettevõtjad, et leida võimalusi koostööks. Eesmärk on tutvustada, millised erinevad teadustööd toimuvad TalTech’is ja kuidas on ettevõtjatel võimalik osa saada ülikooli poolt pakutavatest võimalustest.
Jolose lugu: Kuidas müüa elamusi ja ehitada teenusettevõtet?
Jolos keskendub pikaajaliste strateegiliste partnerlussuhete loomisele erinevate brändidega, aidates neil saavutada oma sise- ja väliskommunikatsiooni eesmärke Euroopa turul. Agentuur on Eesti suurim tegija üritusturunduse vallas, seda nii täiskohaga töötajate arvu, kliendibaasi ulatuse kui ka kogemuse poolest.
Kogemuslugu Jolos partner ja tegevjuht Tanel Lillepalu, kes omab rahvusvahelise turunduse magistrikraadi EBS-ist ning on juba 15 aastat juhtinud ühte Eesti edukaimat loov- ja üritusturundusagentuuri Jolos. Tal on ka ulatuslik kogemus suurte korporatiivürituste korraldamises ettevõtetele nagu Wise, Swedbank, EAS, Merko jpt.
Tegutsedes nii Eestis kui ka rahvusvahelisel turul, moodustab üle 30% Jolose aastakäibest just välisturgudelt. Samuti on Jolos ainus agentuur Eestis, kellele on omistatud ISO20121 sertifikaat, mis kinnitab nende pühendumust jätkusuutlike ürituste korraldamisele ja juhtimisprotsesside tugevusele.
Jolose meeskonda kuulub ligikaudu 35 täiskohaga töötajat, kuid igas projektis teeb kaasa ka kümneid või isegi sadu vabakutselisi partnereid ja lisatöötajaid, kelle panus aitab luua erakordseid sündmusi.
Teemad, millest tuleb juttu:
- Kuidas sai ettevõte alguse?
- Mis oli agentuuri käima tõmbamisel kõige väljakutsuvam?
- Millal võeti tööle esimesed inimesed? Mis oli selle puhul kõige keerulisem?
- Mis teenuseid Jolos täna pakub? Kas teenused on ajas muutunud?
- Kes on Jolose kliendid?
- Kuidas targalt kasvada? Mis on õppetunnid kasvamise teekonnal?
- Mida on õpitud teenuste hinnastamisest/mis on suurimad vead, mida tehakse teenuseid hinnastades?
- Kus ja kuidas teenuseid müüa ja turundada?
- Miks minna Eestist välja ja kuidas välisturgudel läbilüüa?
Üritus in TASUTA, aga vajalik on registreerimine! Üritus toimub kohapeal Ettevõtlusinkubaatoris (Veerenni 24C).
Disain kohtub Teadusega: 3D prinditud maailm
Kas oled kunagi mõelnud, kuidas tehnoloogia, disain ja kunst saavad omavahel põimuda? Kuidas 3D-printimine avab uusi võimalusi nii tööstuses kui ka kunstimaailmas?
Sellel sügisel jätkub TalTechi ja Tallinna Ettevõtlusinkubaatori üritustesari Disain kohtub Teadusega ja esimesel kohtumisel räägime 3D printimise võimalustest.
Ajakava:
- 14.00: Meelis Pohlak räägib printimise tehnoloogiatest, materjalidest ja arengusuundadest.
- 14.30: Lauri Kollo räägib metalltoodete 3D printimisest.
- 15.00: Juhan Soomets tutvustab 3D-ga loodud disaintooteid.
- 15.30: Lauri Kilusk räägib 3D-prinditavatest keraamilistest materjalidest.
- 16.00: Alar Niidas tutvustab TalTechis tehtud projekte ja 3D printimise laborite võimalusi ning teeb laborites ka ringkäigu.
Üritus toimub: 26. septembril kell 14-17TalTech’i peamajas (Ehitajate tee 5), RUUMIS: U05-408.
Üritus on TASUTA, aga vajalik on registreerimine!
Esinejad:
Meelis Pohlak, TalTechi inseneriteaduskonna mehaanika ja tööstustehnika instituudi vanemteadur. Lisaks teadustööle õpetab Meelis TalTechis CNC-süsteemide programmeerimist ja 3D-printimist.
Juhan Soomets on Eesti üks esimesi 3D-graafika pioneere, täna 3D-prinditavate jalanõude entusiast, tegeledes selleks vajaliku infrastruktuuri arendusega ning disainiga, olles loonud sel alal fundamentaalselt uusi lahendusi.
Lauri Kilusk on kunstnik, keraamik, Eesti Kunstiakadeemia õppejõud ja keraamika töökoja juhataja. Spetsialiseerunud 3D-prinditavate keraamiliste materjalide uurimisele ja katsetamisele otsides traditsioonilisele materjalile uusi väljundeid. On teostanud kunstiteoseid avalikku ruumi, osalenud paljudes kunstiprojektides ja läbi viinud 3D-prindi koolitusi erinevates euroopa ülikoolides.
Alar Niidas on mehaanika ja tööstustehnika instituudi ettevõtlusspetsialist Tallinna Tehnikaülikoolis. Instituudis on tema roll ettevõtluskoostöö arendamine, laborite teenuste pakkumine ning arendusprojektide koordineerimine ja juhtimine. Erasektorist on Alaril kogemus arendusinseneri, tootejuhi ja projektijuhina.
Lauri Kollo on TalTechist “välja kasvanud” teadlane, kes on pikalt tegelenud 3D printimise teemadega ja hetkel toimetab Soome ettevõttes TP-Tools Oy.
Vivian Vau kogemuslugu: Kuidas leida oma nišš loomeettevõtluses?
Seekord jagab oma kogemuslugu Vivian Vau kingabrändi asutaja Vivian Unt. Kuuleme, kuidas bränd alguse sai? Milline on disaini- ja loomeprotsess? Kuidas ehitada edukat kingabrändi konkurentsitihedas valdkonnas?
Vivian Vau kingabränd sündis ühelt poolt tänu Viviani suurtele jalgadele ja teisalt tema värvi- ja iluarmastusele 2005. aastal Tallinnas. Tänu veendumusele, et sama paar kingi võib olla nii ilus kui ka mugav, valmivad Vivian Vau kingad (suurustes 33-45) koostöös Itaalia ja Hispaania kingameistritega ning on inspireeritud Elust endast – ümbritsevast lopsakast ilust ja inimestest. Koos kingahorisontide avardamisega on Viviani üha suuremaks kireks klientide väestamine – läbi piiravate enesekohaste uskumuste küsimuse alla seadmise – nende uljuse ja rõõmu julgustamine. Vivian Vau on rõõmu väljendusvorm kingades. Vivian Unt on ka augustis toimuva Eesti esimese Naiste Heaolufestivali loovtiimis.
Üritus in TASUTA, aga vajalik on registreerimine! Üritus toimub Vivian Vau kingasalongis Kuninga 1.
GraceFit kogemuslugu: Teekond eduka teenusettevõtte ja persoonibrändini
12. septembril tuleb populaarsete naistele suunatud treeningprogrammide GraceFiti looja ja treener Shalini Mody jagama oma kogemuslugu teenusettevõtte ja persoonibrändi üles ehitamisest. Kuidas alustada? Kui kaua võtab aega turul tuntuks saamine? Mis igapäevaselt ettevõtte arendamist inspireerib ja edasi viib? Millised on olnud suurimad õnnestumised ja läbikukkumised?
GraceFit on eestikeelne treeningplatvorm, mis pakub naistele suunatud videotreeninguid, meditatsioone ja terviklikke online-programme. Programmide eesmärk on parandada füüsilist vormi, suurendada enesekindlust ja naiselikkust, toetades samal ajal vaimset heaolu. Lisaks treeningutele keskendub GraceFit ka naiste kuutsükli teooriale ja elustiili muutustele, et saavutada parem tasakaal ja heaolu.
Shalini Mody on Tartust pärit naine, kuid kelle juured ulatuvad Indiani. Shalini juhendab GraceFit’i treeningute programme, mis on inspireeritud balletist, joogast, kõhutantsust ja pilatesest. Tema trenne iseloomustatakse kui teraapias käimist. Shalini missiooniks on aidata näha igas naises tema ilusat graatsiat. Shalini õpetab meid graatsiliselt elus valust läbi tulema ning totruste ja jaburuste üle naerma.
Üritus on tasuta, aga vajalik on registreerimine! Üritus toimub Loomeinkubaatoris kohapeal (Veerenni 24C).
Käesolev sündmus toimub projekti “Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks” raames ning see on kaasrahastatatud Euroopa Liidu poolt.
Puit – toiduks, disainiks, innovatsiooniks
Puit on üks vanimaid ja mitmekülgsemaid materjale, leidudes kõikjal alates ehitistest kuni mööblini ja nüüd ka toidulauakõlbulike õlideni välja. Seekordse sündmuse raames uurime, kuidas puidu rakendused arenevad koos tehnoloogilise innovatsiooni ja kestlikkuse rõhuasetusega.
Avame uksed tulevikku, kus puit pole ainult traditsiooniline ehitusmaterjal, vaid ka nutikas lahendus kaasaegsele disainile ja tehnoloogiale.
Millised on innovatsiooni võimalused puidusektoris ja millised on selles vallas koostöövõimalused ülikooliga? Disain kohtub Teadusega neljandal üritusel toome kokku teadlased ja ettevõtted, et leida uuenduslikke võimalusi puidu kasutamiseks.
Lisaks kolmele põnevale esinejale on võimalus külastada ka TalTechi puidutehnoloogia laborit.
Esinejad:
Jaan Kers on TalTechi materjali- ja keskkonnatehnoloogia instituudi puidutehnoloogia professor, kes tutvustab puidutehnoloogia arengutrende ja põhiväljakutseid ning koostöövõimalusi ülikooliga.
Kristi Lember – Kristi on ÄIO globaalne äriarendusjuht. ÄIO on 2022. aastal asustatud TalTechi hargettevõte, mis toodab puidu- ja põllumajandustööstuse jääkidest unikaalse pärmi abiga jätkusuutlikke ja toidulauakõlblikke õlisid ja rasvu.
Renee Puusepp on arvutusliku ja andmepõhise projekteerimise teoreetik ja praktik.Renee juhib EKA Puitarhitektuuri kompetentsikeskuse mustermajade arendussuunda, mis on akadeemiliste grantide ja Accelerate Estonia abiga jõudnud esimeste ringmajandava moodulmaja pilootlahendusteni koostöös Tallinna linna ja Elektrileviga. Renee on asutanud EKA spin-off ettevõtte Creatomus Solutions, mis loob tehnoloogiat moodulhoonete projekteerimiseks ja ühendamiseks tootmisega.
Üritus toimub: 16. mail kell 14 TalTech Mektory majas, Raja 15, Tallinn, (Innovation HUB, ruum 031)
Üritus on TASUTA, aga vajalik on registreerimine: https://forms.gle/FoVeBBej3d3Mkeez9
Globaalne turundamine idufirmade näitel
Kuidas turundada oma toodet välisturgudel ja suurelt kasvada? Mis on aidanud kasvada tehnoloogiafirmadel nagu Skype ja Pipedrive? Kuidas lendorav võib hea olla metafoor sellele, kuidas koostada oma turundusplaan?
Sellest tuleb meile 17. mail kogemusi jagama kogenud turundaja Andrus Purde, kes on töötanud valdkonnas enam kui 20 aastat. Täna on Andrus Purde on müügi- ja turundusandmeid ühendava platvormi Outfunnel kaasasutaja ja tegevjuht. Outfunnelil on üle 1000 kliendi üle maailma ja kuigi ettevõte on investoritelt kaasanud 2,1 miljonit eurot, on see nüüd kasumlik. Enne seda oli ta Pipedrive’i turundusjuht ja üks Skype’i turundajatest.
Vabal ajal korraldab Andrus Komeediklubiga standup comedy üritusi ja tegeleb Little Green Fundi asutajana rohetehnoloogiasse investeerimisega.
Üritus on TASUTA, aga vajalik on registreerimine: https://forms.gle/cFcusMq6FTi9Buvg7
Shishi lugu: kasvamisest ja välisturgudest
Kohad täis!
Shishi on Eesti ettevõte, mis pakub dekoratsioontooteid ja kujundusteenuseid. Tegemist on Eesti-Norra ühisettevõttega, mis sai alguse aastal 1998. Täna on Shishi tooted saadaval parimates Tokyo, Londoni, Pariisi, Rooma, Berliini ja Kopenhaageni kaubamajades ning disaini- ja lillepoodides kõikjal Euroopas.
Aastate jooksul on Shishi kujundanud mitmeid hotelle, restorane, kasiinosid, ärihooneid, kodusid ja mitmesuguseid üritusi paljudes Euroopa riikides. Ettevõte osaleb regulaarselt mitmel välismessil ja tänaseks on käive ületanud 10 miljoni piiri.
Design meets Science: Your future flavours
This time, the Design meets Science event focuses on food technology. Embark with us on a journey where innovation meets food sector. What are new innovative ingredients for food? What sort of food research is done today? How to use the existing material in a new way? What sort of fooods are we eating tomorrow?
Discover the latest breakthroughs in innovative ingredients that are reshaping the way we think about food.
The speakers include:
- Sirli Rosenvald (FUNKI) – Funki is developing environmentally friendly protein products by utilizing the power of filamentous fungi.
- Kristel Vene (Raw Edge) – Raw Edge produces functional products from fermented vegetable juices.
- Marge Kõllamägi (Green Bite) – Green Bite is the first company in Estonia engaged in the production and supply of food from insects.
- Dmitri Eivin (Sunfly) – SUNFLY has launched sunflower seed butter, soon protein powder and milk to come.
The event will take place: April 19th at 13.00 in TalTech Loodusteaduskonna maja (Akadeemia tee 15), SCI-109
The event is in English and free, but registration is requiered.
REGISTER HERE: https://forms.gle/sEWezfbgUdo7wFUB8
Design meets Science is a series of events held in cooperation with Tallinn Creative Incubator and TalTech. The purpose of the series is to bring together researchers and entrepreneurs interested in the topic in order to find opportunities for cooperation. The aim is to introduce the different research works that take place at TalTech and how entrepreneurs can take part in the opportunities offered by the university.
Kuidas leida oma ettevõttesse õige inimene?
Sobivate töötajate leidmine läheb aina keerulisemaks. Paljude sektorite ja rollide puhul pelgalt avaliku konkursi korraldamisest enam ei piisa. Sinu potentsiaalsed uued töötajad on täna kuskil tööl ning ei ole ise tingimata aktiivselt tööd otsimas. Seetõttu tulebki ettevõtetel värbamises ning uute talentide leidmiseks olla palju proaktiivsem.
Aga kuidas siis ikkagi leida see õige inimene, kes sobiks ideaalselt ettevõtte kultuuri ja tiimiga? Kui ka sina tajud, et värbamine on keeruline ning tahad edaspidi olla värbamises efektiivsem, siis see koolitus on just sulle. Koolituse eesmärk on anda sulle teadmised sellest, kuidas enda jaoks selgeks saada, keda sa päriselt oma tiimi vajad, kuidas ta leida ning millega arvestada uue töötajaga töösuhte sõlmimisel ja tema sisseelamise toetamisel.
Koolitusel kuuleme:
- Kuidas enda jaoks läbi mõelda, et keda tegelikult oma tiimi vajad?
- Kuidas enda ettevõtte jaoks õige inimene tööturult üles leida?
- Millega peaks arvestama sobiva kandidaadiga töötingimusi kokku leppides?
- Kuidas kiire kasvu tingimustes pakkuda head onboardingut ehk toetada uue töötaja efektiivset sisseelamist?
Koolitsuel osaleja omandab teadmisi, kuidas panna paika otsitavale kandidaadile kehtivad ootused. Teab, kuidas õige inimene tööturult üles leida ja millega tuleks arvestada töösuhte vormistamisel. Osaleja mõistab onboardingu olulisust värbamise jätkutegevusena.
Koolitus on TASUTA, aga vajalik on registreerumine. REGISTREERI SIIN: https://forms.gle/AC4YthLyndLDJFZ67
Koolituse viib läbi Helen Pärli, kes on SMARTFUL Growth asutaja ja 9+ aastase kogemusega sertifitseeritud koolitaja, coach & HR professionaal, kes on koolitanud nii DiSC® käitumistüüpide, meeskonnatöö, juhtimise kui ka värbamise ja personalijuhtimise teemadel laiemalt.
Helen ütleb, et inimesed on organisatsiooni kõige väärtuslikum osa. 2020. aastal astus ta julge sammu ning lõi oma agentuuri, et muutuste juhtimine personalijuhtimise maailmas saaks õitsele puhkeda. See visioon kasvas välja töötades enne Smartfuli asutamist kuus aastat HR alal. Ta töötas erinevates valdkondades ja rollides, alustades strateegiate loomisest kuni nende rakendamiseni. Sertifitseeritud Executive Coachina töötab Helen tippjuhtidega, et aidata ka nende visioonid reaalsuseks muuta. Ta on läbinud personalijuhtimise magistri ning omab täiskasvanute koolitaja tase 6 kutsetunnistust.
Kuidas partnerprogrammidega välisturgudel efektiivselt turundada?
Kas SEO, Google Adsid ja sotsiaalmeedia reklaamid ei too piisvalt tulemusi ja soovid maksta eelkõige tulemuste eest? Tule ja kuula, milliseid võimalusi peidavad endas erinevad partnerprogrammid!
Seekordsel seminaril saame teada, mis on affiliate ja referral turundus, kuidas nendega algust teha ja mida meeles pidada. Võimalusi ja kogemusi tulevad jagama oma ala parimad praktikud!
Kogemusi jagavad:
- Affiliate marketing kohta Martin Laidla (Click & Grow)
- Referral marketing kohta Kristin Kirštein (Xolo)
Affiliate marketing (partnerturundus) on tulemuspõhine turundusstrateegia, kus partnerid reklaamivad kolmanda osapoole tooteid või teenuseid ja teenivad komisjonitasu iga müügi eest
Click & Grow on maailma juhtiv tubaste taimekasvatusseadmete arendaja. Nende säästlikud nutiaiad võimaldavad ka kõige kiirema eluviisiga inimestel kasvatada hõlpsalt erinevaid salati-, maitse- ja ilutaimi ning vilju. Click and Grow on tänaseks loonud oma affiliate programmi, teinud koostööd erinevate mõjuisikute, meediamajade ja agentuuridega.
Referral marketing (soovitusturundus) on turundusstrateegia, kus olemasolevaid kliente motiveeritakse oma sõpru toodet või teenust kasutama, premeerides neid soodustuste, tasude või muude hüvedega.
Xolo on mikro-ja väikeettevõtjate ärijuhtimise platvorm, mis ühendab edas vajalikke tööriistu ja teenuseid, et äri kaugtöölt edukalt juhtida. Tänu Xolole saavad miljonid vabakutselised ja digitaalsed nomaadid üle maailma asutada ja juhtida oma mikroettevõtteid muretumal viisil. Xolo on tänaseks üles ehitanud eduka soovitusprogrammi ja sellest on saanud nende üks kõige olulisematest kasvamise viisidest.
Üritus on TASUTA, aga vajalik on registreerimine.