Uudised
Algas CreativeGPS koolitusprogramm kultuuri- ja loomesektori professionaalidele
Algas CreativeGPS koolitusprogramm kultuuri- ja loomesektori professionaalidele. Eestist võeti 54 kandidaadi seast programmi vastu 22 osalist. Avakohtumise käigus osalejad: Lisaks jagas programmi avakohtumisel osalejatele inspiratsiooni loomevaldkonnas läbi löömisest Sandra Sillamaa. Muuhulgas tõi ta välja, et loometeekonna õppetundidest on täna tema jaoks olulised: enesehoid, olla avatud muutusteks, maha laadimine, süsteemid ja tasakaal ning enne mõelda ja siis tegutseda. Programmi kestab kuni detsembrini ja selle aja jooksul toimub 4 veebiseminari ning ühine bootcamp Soome ja Läti kultuuri- ja loomesektori praktikutega. Üritus toimus CreativeGPS projekti raames, mis on osa Interreg Kesk-Läänemere programmist 2021–2027 ja kaasrahastatud Euroopa Liidu poolt. Projekti on ellu kutsunud koostöös…
Loe edasi
Kuidas kunstnikuna läbi lüüa?
Ettevõtlusinkubaatoris toimus paneeldiskussioon, kus arutati tänapäeva kunstimaailmas edukaks olemiseks vajalikke oskusi ja strateegiaid. Paneelis jagasid oma mõtteid kolm kogenud kunstimaailma esindajat: Siim Raie (Artrovert galerii asutaja ja juht), Lilian Hiob (kuraator ja galerist) ning Anna Kõuhkna (vabakutseline maalikunstnik). Paneeli modereeris Nele Plutus Tallinna Ettevõtlusinkubaatorist. Lilian Hiob rõhutas, et kunstimaailmas on olulised nii suhtlusoskused kui ka kontaktide loomine. “Kunst on 95% looming ja 5% suhtlusoskus. Oluline pole enda turundamine, vaid see, kuidas räägid kolleegidega, kelle avamistel käid, kas oled aktiivne ja vestled oma mõttekaaslastega.” Samuti tõi Hiob esile hinnapoliitika tähtsuse: “Ei ole mõtet aastaid kallite teoste otsas istuda.” Ta lisas, et…
Loe edasi
CCC projekti demolinnad kaasavad kodanikke ringmajandusliku elustiili kujundamisse
Septembri lõpus korraldasid CCC projekti partnerid Kielis – Heinrich-Böll-Stiftung Schleswig-Holstein, Anschar ja Zero Waste Kiel – kodanike kaasamise töötoa. Töötoa käigus töötasid projektipartnerid oma pilootprojektide täiustamise kallal, õppisid inspireerivatelt ekspertidelt nippe ja kohtusid praktikute ehk organisatsioonidega, kes on integreerinud ringmajanduse põhimõtted oma tegevuse keskmesse. 2025. aastal plaanivad projekti kaasatud linnad – Aarhus, Gdynia, Kiel, Riia, Tallinn ja Turu – korraldada kodanikele mitmeid töötubasid, festivale ja näitusi ringmajanduse teemal. Üks küsimus, millega nad tegelevad, on see, kuidas kaasata publikut ringmajanduse teemadesse ja säilitada nende huvi pikaajaliselt. Peamistes ettekannetes jagasid kaks eksperti – Vivian Doumpa (Stipo Kreeka) ja Jaakko Blomberg (Helsinki Urban…
Loe edasi
Need 22 ettevõtjat alustavad inkubatsiooniprogrammis
Ettevõtlusinkubaatori inkubatsiooniprogrammi on vastu võetud 22 uut ambitsioonikat ettevõtjat. Programm kestab oktoobrist kuni 2025. aasta juunini, ning selle aja jooksul panustavad äri kasvamisse inkubaatori konsultandid ning oma ala tippekspertidest ärimentorid. Lisaks toimuvad erinevad koolitused ja sündmused. Sügisel toimus kokku 2 hindamiskomisjoni, kus ettevõtete esitlust ja äri tutvustust hindasid Kari Maripuu, Krista Kink, Helen Lang, Ionel Lehari, Ruth Helene Melioranski ja Margus Alviste. Hindamiskomisjonide eel toimus enam kui 50 ekspertpaneeli. Ettevõtjad, kes järgmise 9 kuu jooksul inkubatsiooniprogrammis osalevad: Tutvu lähemalt erinevate Ettevõtlusinkubaatori programmidega siin.
Loe edasi
Ettevõtlusinkubaatori ehitusblogi: Esimene on teiseks korruseks juba valmis
Tallinna Ettevõtlusinkubaatori uue hoone ehitustööd aadressil Poldri 3 on täies hoos ja projekt liigub jõudsalt edasi. Praeguseks on töös hoone seinte püstitamine ja seejuures on juba valminud esimese korruse tasandid, mis annavad pildi hoone mahust. See on oluline verstapost, kuna ehitis hakkab visuaalselt kuju võtma. Oktoobrikuuks taastati hoone esialgne paekivimüüritis. „Tegemist on hea näitega ringmajanduslikust tegutsemisviisist, kus väärtuslik vana leiab kasutuse ja väärindab uut. Demonteeritud üle 100- aasta vanune paekivimüür läbis kivi-kivi-haaval uuenduse, mõõtu lõikamise ja traditsiooniliste müürsepatöö võtetega sai uue elu järgnevateks aastakümneteks,“ kommenteeris ehitustööde järku Ettevõtlusinkubaatori juhataja Anu Lõhmus. Ehituse peatöövõtja on Vanalinna Ehitus OÜ. Hetkel on ette…
Loe edasi
Kõige huvitavam fenomen Habitarel oli Eesti disain
Sel aastal osalesime septembris koos ettevõtjatega Põhjamaade suurimal mööbli-, disaini- ja sisustusmessil Habitare. Habitarele viis Ettevõtlusinkubaator Eesti disainerite eriväljapaneku, pakkudes võimalust tutvustada oma loomingut rahvusvahelisele publikule. Habitare sektsioonis The Block olid esindatud väljapanekutega Eesti disainerid Eili Soon (Klaasistuudio Puhu), Siim Karro (Myceen) ja Urmas Veersalu (Himmeli.net). Lisaks olid mitmed disainerid esindatud Tallinn Design House’i väljapanekul. Messi selle aasta teema oli “Layers” ehk “Kihid”, mis keskendus disaini ringsusele ja vana ning uue sümbioosile. Habitare loovjuht Päivi Helander rõhutas, et erinevatest stiilidest koosnevad kihid loovad kodud ja ruumid, mis pakuvad mugavust ja harmooniat. Eesti väljapanek oli eriti muljetavaldav, pakkudes võimalust kohtuda erinevate disaineritega,…
Loe edasi
Eesti disainerite õppekäik Maison et Objet messile Pariisis
Septembrikuu alguses külastasime koos Ettevõtlusinkubaatori programmi ettevõtete ja Tallinn Design House’i disaineritega rahvusvahelist sisustusmessi Maison et Objet ning Pariisi disaininädalat. Disaineritest osalesid õppereisil Margot Vaaderpass (WOH), Triinu Silla (Baubauwall), Anne-Liis Leht (Hyti Design), Rünno Kulver (IKIGI) ja Anna-Liisa Hanni (Smart Home Office). Mess, mida on korraldatud juba 30 aastat, toimus Paris-Nord Villepinte Parc des Expositions messikompleksis ning toob kokku üle 2300 brändi. Messil oli võimalik tutuvuda viimaste sisustustrendidega ja uute põnevate brändidega. Samas saadi ka väärtuslikke kontakte ja teadmisi, mis aitavad disaineritel oma positsiooni rahvusvahelisel turul kindlustada. Sel korral oli messi teemaks “Terra Cosmos,” mis koos Percles Paris’ brändiga tõi…
Loe edasi
Ettevõtlusinkubaatori mentor Kadi Oja annab nõu, kuidas oma veebilehti korras hoida
Tallinna Ettevõtlusinkubaator pakub toote- ja teenusepõhistele ettevõtetele tuge ja juhendamist kasvu ning arengu teekonnal. Üheks oluliseks valdkonnaks on ka veebilehtede kasutajakogemus. Siin tuleb ettevõtetele appi mentor Kadi Oja. Kadi Oja on Ettevõtlusinkubaatori UX/UI mentor, kes aitab ettevõtetel parandada oma veebilehtede kasutajakogemust. UX/UI viitab kasutajakogemuse (User Experience – UX) ja kasutajaliidese (User Interface – UI) disainile, mis on olulised veebilehtede ja rakenduste loomisprotsessis. UX keskendub sellele, kuidas kasutajad veebilehte või rakendust kogevad ja kui lihtne on neil soovitud tegevusi sooritada. UI tegeleb veebilehe või rakenduse visuaalse poolega – disainielementide, värvide ja paigutuse kujundamisega, et muuta kasutajate suhtlemine digitaalse keskkonnaga võimalikult intuitiivseks ja…
Loe edasi
Kuidas väiketootjana kiiremini toidulauale jõuda?
Paneelis vestlesid Ettevõtlusinkubaatori vilistlane Tanel Tang (Saaremaa Mahemuna), Caroline Aruoja (Nöösker Mead ) ja Andrean Razumovski (Mati Foods). Paneeli modereeris Tallinna Ettevõtlusinkubaatori mentor Paavo Pettai. Ettevõtluspäeva paneelil rääkisid väiketootjad oma kogemustest ja väljakutsetest: Tanel Tang, kes on alustanud mahemajoneesi toomist rõhutas, et mitmed aspektid on olnud keerulised just varasema sarnase kogemuse puudumise tõttu. „Väikeettevõtluses olemine on karm maailm,“ tõdes ta. Ta lisas, et suuremad tootmisstandardid muutuvad olulisemaks, kui ettevõte kasvab, kuid tarbijatele on endiselt tähtis ka toote taga olev lugu ja väärtused. Nööskeri mõdu tootja Caroline Aruoja tõi välja, et peamine väljakutse on aja ja raha küsimus, viidates tootmismahtude kasvatamise…
Loe edasi
Vilistlane RAIKU teeb koostööd maailma suurima luksuskaupu tootva ettevõttega LVMH ja plaanib ehitada tehase Prantsusmaale
RAIKU toodab 100% naturaalseid puidust vedrukesi, mis on täielikult komposteeruvad, tugeva kaitsevõimega ja ilusa väljanägemisega, asendamaks mullikilet ja muid ühekordseid pakkematerjale. Uue tehnoloogia arendustegevust on aastate jooksul finantseerinud nii erainvestorid, Eesti riik kui ka Euroopa Innovatsiooninõukogu ning ettevõte ehitab hetkel oma esimest piloottehast Tallinnas. Järgmine siht on laieneda Prantsusmaale, kust tuleb peamine huvi RAIKU toodete vastu. RAIKU on üks 30 ettevõttest, mis valiti rohkem kui 1500 kandidaadi seast osalema Louis Vuittoni ärikiirendi programmis. 1987. aastal loodud LVMH grupp hõlmab nüüdseks üle 75 brändi, millest igaüks on tuntud kvaliteetsete ja luksuslike toodete poolest, sealhulgas nt Louis Vuitton, Christian Dior ja Moët…
Loe edasi
Mentor Priit Kallas: kui võtad kümme veebilehte ette, siis põhimõtteliselt on neil kõigil samad vead
Tallinna Ettevõtlusinkubaatori programmides osalevad ettevõtted saavad mentoritelt nõu küsida enam kui 50 valdkonnas. Üheks valdkonnaks on digiturundus, kus on mentoriks 28-aastase digiturunduse kogemusega Priit Kallas. Tema eesmärk on aidata ettevõtetel müüa veebi kaudu rohkem. Kallas, kes teeb mentorsessioone paar korda kuus, kus ta koos ettevõtjatega analüüsib veebilehtede kasutatavust ja müügitekstide mõju. “Vaatan nende veebilehed üle, vaatan kasutatavust ja müügitekstide vettpidavust,” selgitab Kallas, kes on pühendunud standardsete, kuid tihti tähelepanuta jäävate probleemide lahendamisele. Lisaks personaalsele mentorlusele on Ettevõtlusinkubaatori programmi ettevõtjate seas väga populaarne grupimentorluse formaat, kus Priit Kallas analüüsib grupis ettevõtjate veebilehti ja tagasisidestab. See on hea võimalus koos vigadest õppida.…
Loe edasi
Visuaalne kaubandus: Kuidas luua meeldivat ostukogemust?
23. septembril toimus Ettevõtlusinkubaatoris visuaalse kaubanduse töötuba, mida viis läbi Daivi Kitsapea, kes on Sportland Eesti AS-i kaubandusjuht. Töötuba toimus Baltic2Hand projekti raames ning andis osalevatele ettevõtetele ülevaate, kuidas luua meeldejäävat ostukogemust kaubanduses ja seda peamiselt füüsilistes poodides. Daivi Kitsapea on tegelenud klientide ja kaubandusega üle 20 aasta Sportland Eesti kauplustes. Ta on oma ala tõeline entusiast, kes otsib pidevalt uusi vaatenurki kaubandusele ja toodete esitlemisele. Järgnevalt on välja toodud mõned olulisemad mõtted, mis koolituselt kõlama jäid. Visuaalne kaubandus on kaupade esitamine viisil, mis köidab klientide tähelepanu, loob inspireeriva atmosfääri ja toetab brändi äratuntavust. Tänapäeval, kus tarbijad saavad oma ostukogemusi…
Loe edasi