fbpx Põhilise sisu juurde
Sündmused

MELT innovatsioonifoorum 2023 – Kas oleme kohal ja kus?

Tallinna ettevõtluskeskuse, Tehnopoli ja Loomeinkubaatori korraldatud MELT Innovatsioonifoorum on selleks korraks lõppenud. Konverentsil esines seekord 30 inspireerivat ettevõtjat ja oma ala eksperti. Lisaks oli demoalal võimalik tutvuda 20 innovaatilise toote ja teenusega. Üritust külastas enam kui 300 huvilist.

MELT Innovatsioonifoorumi peaesinejaks oli rahvusvaheliselt tunnustatud äristrateeg Patrick van der Pijl, kes on globaalse äridisaini agentuuri Business Models Inc. tegevjuht, raamatute autor ja hinnatud inspiratsioonikõneleja. Loe tema mõtetest pikemalt siin.

MELTil esitles Loomeinkubaator kahte paneeli. Esimese paneeli teemaks oli sooloettevõtlus ja kuidas head ideed enda kasuks tööle panna. Paneelis osales Ailen Põld, kes on ettevõtte Fibami asutaja ja ka Loomeinkubaatori inkubant. Samuti osales paneelis Loomeinkubaatori vilistlane Berit Kaschan ettevõttega Biblionaut ning Loomeinkubaatori mentorid Priit Kallas ja Mari Arnover. Paneeli modereeris Johannes Tralla. Paneelist jäi kõlama mõte, et sooloettevõttena alustades on kasvamiseks siiski vaja üks hetk tiimi kasvatama hakata.

Ailen Põld: „Kui keegi kaalub ettevõtlusega alustamist aga pole päris kindel, siis tuleb lihtsalt pihta hakata. Lõplikult paneb turg ise toote või teenuse paika.“

Berit Kaschan: „ Ideede peegeldamine oli see koht, kus sain aru, et koostööd on vaja. Üksi tegutsedes sain kõige tegemise adrenaliini kätte. Ettevõtte algfaasis tundub hoomamatu hakata kedagi välja õpetama.“

Priit Kallas: „Laias laastus ettevõtjad jagunevad käsitöölisteks (sooloettevõtjad) ja kapitalistideks. Ettevõtluse mõte on olla kapitalist, teed esialgse tüki valmis aga edasi ta töötab ise. Kui alustada üksi, siis see, et sa suudad selle viia sinna maale, et teised saavad sinu näpunäidete järgi teha. Soolona ehitad brändi ja siis saad ennast sealt tagant ära võtta ja see bränd töötab edasi koos sinu loodud väärtustega. Võtame näiteks Gucci – tänaseks ei tööta seal ühtegi Guccit.”

Mari Arnover: „Tänapäeval originaalset ideed on vähe. Eristumine tuleb sellest, kuidas me asju kombineerime ja millesse usume. Sooloettevõtja suurim soov on alati mõtteid kellegagi põrgatada.“

Teises paneelis olid teemaks uued meediumid, nendega seotud trendid ja kuidas ettevõtjana selles vallas orienteeruda. Paneelis osales digimoe spetsialist ja Loomeinkubaatori mentor Kirke Leinatamm, virtuaalreaalsuse ekspert ja Maru VR kaasasutaja Rein Zobel, Tallinna Ülikooli meediainnovatsiooni professor Indrek Ibrus ja mängunduse valdkonnas tegev ning Gamecan tegevjuht Marten Palu.

Rein Zobel: „Iga tehnoloogia on valik. Virtuaalreaalsuse tehnoloogiad on isegi natuke päästjad digitaalmaailmas. Kui kogu aeg oleme natuke pärismaailmas ja natuke digimaailmas – kui paned VR prillid, siis oled ikkagi täielikult seal sees ja pead keskenduma. Seetõttu on need ka koolitusteks head.“

Kirke Leinatamm: „Brändid on hakanud nägema, et metaversium’isse minek on väga võimas turundusnipp. Seal on palju huvitavam ringi vaadata – saad päriselt minna kuskile nii-öelda nurga taha. See on üks hea viis, kuidas kliendini jõuda ja temaga suhestuda. Statistika näitab, et kui tavaliselt inimene veedab sinu kodulehel kuskil 2 minutit scrollides, siis kolmedimensioonilisel lehel on inimene 15 minutit.“

Indrek Ibrus: „Uus innovatsioonilaine on kindlasti ruumiline internet. Uus innovatsioon võimaldab näha, kus me kolmemõõtmelises ruumis oleme ja kuidas välja näeme. Reaalsuse muutmisega kaasnevad võimalused annavad ruumi innovatsioonile. Uurijana mind huvitab just, kuidas mitmed reaalsuses segunevad – palju neid reaalsuse versioone on ja milliseid elemente üle kantakse. Kas ma tegelikult tahan, et reaalsused läheksid segi?“

Marten Palu: „Kõik, mis puudutab digimoodi, siis seda me nimetame mängunduses kosmeetikaks. Koostööpunkte on väga palju. Võttes näiteks mängu Fortnite, mis on digitaalset moodi müünud vähemalt 10 miljardi dollari väärtuses. Nad toovad mitmeid suuri brände sisse, teevad koostööprojekte ja nii ka bränditeadlikkus suureneb. See kõik taandub sellele, et eneseväljendus on nii oluline. “

Lisaks põnevatele ja inspireerivatele paneelidele oli avatud ka showcase ala, kus sai tutvuda innovaatiliste äridega. Teiste seas olid esindatud ka Loomeinkubaatori programmi ettevõtted Baubauwall ja Kõnekindlus.

Suur aitäh kõigile osalistele ja korraldajatele. Kohtumiseni juba 2024. aasta MELTil, mis toimub 16. aprillil!

Vaata kogu galeriid MELT lehel!