Inkubantide muljed Pariisis rahvusvaheliselt kangamessilt Premiere Vision

8. märts 2019

12.-14.veebruaril 2019 toimus Pariisis rahvusvaheline kangamess Premiere Vision, kus käisid neli Loomeinkubaatori ettevõtet, kes jagavad oma kogemusi ka meiega.

Kristi Pärn (Ellen Richard):

Jäin messi külastusega igati rahule, seda oli hetkel väga vaja. Vajalikud olid ka need paar päeva enne messi kui sai Pariisi peal ringi jalutatud, mis kujunesid kuidagi eriti inspireerivaks. Linn, mis on täis kaunist arhitektuuri, põnevat kunsti ja trendikaid inimesi ei saa kuidagi külmaks jätta. 

Messi päevad ise olid tihedad ja väsitavad, kuid ma tõesti loodan, et näidised, mis välja valisime, jõuavad Eestisse ja et me leiame püsivad kangamüüjad, kellega edaspidi koostööd teha. Kartsime, et meid väikseid üldse jutule ei võeta, aga tegelikult võeti.

Janika Stets (Lolo imetamisriided):

Premier Visioni külastamine andis suure ülevaate niivõrd mahuka kangamessi olemusest. Samuti sain läbirääkimiste ja enda eest seismise meeldetuletuse ja kogemuse, mis kinnitas fakti, et kõik on võimalik, tuleb otsida ja selle poole püüelda. 

Minu ettevõte sai väga hea kvaliteediga kangatarnijate kontakte. Samuti kinnitas messil osalemine, et igas tõsiselt hea kanga ja kontaktide leidmiseks peab suurt tööd tegema. 

Epp Sinisaar (NuDa):

Minule kui muidu rõivatootmisest kaugel olnud inimesele oli see mess eelkõige silmiavaks kogemuseks, kuidas asjad käivad ning kui palju on eri võimalusi just koostööpartnerite osas. Need 3 päeva olid messil väga intensiivsed, võtsime sellest ajast maksimumi ning ausaltöeldes jätkus seal vaatamist-tutvumist isegi kauemaks. 

Meie jaoks oli messil käik väga positiivne, silmiavav ning kasulik. Lisaks laienenud teadmistepagasile materjalide ning võimaluste vallas oli lisandväärtuseks teiste inkubantidega koos reisimine. Saime reisi jooksul nii messi teemal muljetada kui üksteisele kasulikku know-howd vahetada. 

Täitsime messil oma eesmärgi – saime kontakte ning tulevasi koostööpartnereid nii kangaste vallas kui õppisime uute võimalike tootmisvõimaluste (kudumisvabrikud) kohta. Eriti rahul oleme kontaktidega, kes kunstkarusnahka vahendavad/toodavad. Samuti saime tuttavaks väga head puuvilla ning trikotaaži tootvate ettevõtetega. Otsekontaktid kangatootjatega lubavad meil paremini kontrollida toodete hinda ning saame juba algselt valida parimad meile sobivad kangad kvaliteedi mõttes. Lisaks oli hea saada tuttavaks kudumisvabrikutega, sest masinkootud kampsunid on meil äriplaanis kasvu mõttes järgmine loogiline samm.

Tänaseks päevaks oleme kätte saanud enamus näidiseid ning Kristel on aktiivselt uue kollektsiooni loomise energias. Saime palju inspiratsiooni, teadmisi, kontakte. Nüüd algab aga päris töö, et maksimaalselt kogemust ära kasutada.

Margrit Malva (EFYL design):

Premiere Vision on kohustuslik kogemus moeettevõtjale, sest siis mõistad kangatootjate ja muude moebrändi tarvikute tootjate “keelt” ja orienteerud pakkujate maailmas. 

Hinnavaatlus: sest ainult läbikäies ja küsitledes tootjaid ja edasimüüjaid saad reaalse ülevaate hindadest, lisatasudest ja pakkumistest.

Partnersuhete loomine: valides kvaliteedi, hinna ja mude parameetrite alusel leida parim koostööpartner. Messi külastades saab ettevõte ennast positsioneerida koostöö mõttes. 

Loominguline inspiratsioon toote arendamisel. Me ei disaini oma tooteid moevooludest lähtuvalt, kuid siiski on oluline kursis olla millised disainid ja materjalid on trende kujundamas. 

Saime ülevaate euroopa kangavahendajatest ja tootjatest, kes pakuvad miinimukogusteks 50 m või vähem tellimuse kohta. Tegime koostöödiili 7 kangapakkujaga, kellega plaanime juba uuel kuul kanga- ja furnituuri diili teha. 

Sime kolm kontakti pakke ja pakkevahendeid pakkuvatelt ettevõtetelt, kuigi esialgu plaanime pakendid siiski tellida eestist, kuid võimaluste ja disaini osas oli messist palju kasu.