fbpx Põhilise sisu juurde
Uudised

Mulieres: Eduka roheettevõttena välisturgudele

Loomeinkubaatoris toimus ekspordisarja seminar, kus kogemuslugu ekspordiga jagas ettevõtte Mulieres asutaja ja tegevjuht Karel Rüütli. Mulieres on ambitsioonikas looduslike koostisega puhastus- ja pesupesemisvahendite tootja, mis alustas Eesti turul toodete müügiga 2016. aastal.

Täna on ettevõte kindlalt kanda kinnitanud kümnes erinevas Euroopa riigis, kuid kliendid on tooted enda jaoks leidnud maailma kaugemateski kohtades – Taiwanis. Mulierese kanget soovi kogu maailma rohelisemaks teha iseloomustab hästi fakt, et üle 50% nende toodangust läheb ekspordiks.

Karel Rüütli, Mulieres asutaja ja tegevjuht

Globaalselt on plastikureostus on suur väljakutse kõigile

Mulierese toode on sisult öko, ja seda printsiipi on nad proovinud jätkata ka kõigis teistes ettevõtte tegevustes – alates pakendamisest kuni pakendini. See, kuidas tootmine on korraldatud, on võimalikult minimaalse keskkonna jalajäljega.

Mulieres alustas esimesi tegevusi 2013. aastal. Ettevõtte sünnilugu algas 2015. Sellel hetkel oli näha, kuhu trend ja inimeste ostukäitumine oli liikumas. Karel Rüütli sõnul nägid nad, et tootel on perspektiivi ja turul oli see puudu. Oli vaja otsustada, kuidas esimene samm teha.

Pakend

Mulierese pakend on samuti revolutsiooniline öko-pakend. Pakend on toodetud taaskasutatud papist, mis on täielikult biolagunev. Pakend sisaldab 70% vähem plastikut kui tavapärane pakend ja see on sama tugev ja lihtne kasutada kui tavalised plastpakendid. Eesmärk on ka see, et toodete transpordil võimalikult vähe õhku transportida just pakendamise seisukohalt.

Turunduses ja kommunikatsioonis rõhutab Mulieres alati seda, et  pakendi välimise kihi saab panna paberi konteinerisse ja sisemise plastikust kihi saab panna plastikukonteinerisse. Kartongist pakendit on võimalik aga kasutada ka näiteks maitsetaimede kasvatamiseks, tomatite, kurkide ja teiste taimede ettekasvatamiseks jms.

Esimesed sammud

Kõigepealt oli vaja välja selgitada, kes sellist toorainet üldse pakuvad ja millise kvaliteediga on seda võimalik saada. Siis sai valmis kirjutatud Mulierese lugu.

Igal brändil ja igal ettevõttel peaks olema oma lugu, et konkurentidest eristuda. Eriti kui sa oled väike ja alustav ettevõtte. Tollel hetkel me nägime seda, et Eesti mastaabis on meie toode eksklusiivne ja nišitoode. Kui me tahame kasvada, siis me peame võtma suuna eksporditurgudele.“

Mulieres alustas ekspordile suunatud tegevustega kohe alguses. Toode ja suhtlusstiil pidi juba kohe olema rahvusvaheline.

Paljud ettevõtted alustavad nii, et esmalt sisenetakse koduturule. Turule tullakse eestikeskselt ja ühel hetkel muututakse rahvusvahelisemaks. See ei ole vale, aga Mulieres lähtus oma tegevustes kohe alguses ekspordist. Esmalt oli fookuses Soome turg ja siis juba järgmised.

Eksporditurgudele sisenemine

„Kui me hakkasime käima messidel ja otsima rahvusvahelisi partnereid, siis tehti meile väga kiirelt selgeks – see, et te ise ütlete, et olete ilus, tark ja osav, siis me küll usume teid, aga on vaja tõestust. See on üks põhjus, miks me läksime otsima endale erapooletuid partnereid, kes kinnitavad, et meie tooted vastavad täpselt sellele, mida need sildid meie toodete peal ütlevad.“

Näiteks on enamik Mulierese tooteid sertifitseeritud ECOCERT poolt. Tooted on siis 100% naturaalsed või osad tooted on orgaanilise sertifikaadiga. Lisaks on vegan-sertifikaat. Lisaks igal messil, kus Mulieres on käinud, on nad kandideerinud auhindadele.

Mulierese eksporditurud

Täna on Mulieresel keskmiselt 11 Euroopa riiki, kellega äri tehakse. Teatud riikides teeb Mulieres seda ise otse ja teatud riikides edasimüüjate kaudu.