Kuidas väikeettevõtjana ekspordiga algust teha?

27. jaan 2022

Veebruaris toimub Loomeinkubaatoris kolmeosaline ekspordisari – Väikeettevõtjana välisturgudele. Kolme koolituse jooksul keskendume ekspordiga alustamisele, e-poodide kohandamisega välisturgude jaoks ja erinevate digitööriistadele, millega turgu analüüsida.

Eksport on paljude Eesti ettevõtjate jaoks suur ja ahvatlev eesmärk, mille poole püüelda. Kuna kohalik turg on väike ja potentsiaalsete klientide arv piiratud, siis nähakse ettevõtte kasvu tihti just rahvusvahelises laienemises.

Välisturgudele sisenemiseks on aga mitmeid erinevaid strateegiaid ja viise – see mis sobib ühele ettevõttele või tootele, ei pruugi toimida teise puhul. Eduka laienemise eelduseks on põhjalik eeltöö, vajalike ressursside olemasolu, fookuse seadmine ja aktiivne järjepidev töö.

Koolitusprogramm on eelkõige disainitud füüsilisi tooteid pakkuvatele ettevõttele, millel on huvi tulevikus teha koostööd ka erinevate Euroopa edasimüüjatega.

09.02 kell 10-13 Kuidas ekspordiga algust teha?

Koolituse raames räägime: 

  • Kuidas uurida ja analüüsida erinevate turgude sobivust ettevõtte toodetele?
  • Kuidas leida potensiaalseid edasimüüjaid ja nendega suhelda?

Koolitust viib läbi Nele Plutus ja kogemusi jagab Karel Rüütli ettevõttest Mulieres.

Nele Plutusel on rohkem kui neli aastat ekspordikonsultatsiooni kogemust agentuuris Gateway&Partners, kus tema  igapäevatööks oli otsida ettevõtetele sobivaid koostööpartnereid, organiseerida ärikohtumisi ja viia läbi turu-uuringu projekte, et hinnata toote potensiaali erinevates riikides. Nelel on kogemust nii B2B kui ka B2C toodete ja teenustega, ta on töötanud paljude erinevate valdkondadega, sealhulgas nii disaintooted, tekstiil, metall, IT teenused ja platvormid, ehitus, toit, avalik sektor jne.

Karel Rüütli on ettevõtte Mulieres asutaja ja tegevjuht. Mulieres on ambitsioonikas looduslike koostisega puhastus- ja pesupesemisvahendite tootja, mis alustas Eesti turul toodete müügiga 2016 aasta.. Täna on ettevõte kindlalt kanda kinnitanud kümnes erinevas Euroopa riigis, kuid kliendid on tooted enda jaoks leidnud maailma kaugemateski kohtades – Taiwanis. Mulierese kanget soovi kogu maailma rohelisemaks teha iseloomustab hästi fakt, et üle 50% nende toodangust läheb ekspordiks.

Registreeri SIIN

16.02 kell 10-13 Digitööriistad välisturgude uurimiseks

Heade ekspordiotsuste eelduseks on hästi tehtud turu-uuring, mis võimaldab ettevõttel valida endale sobivad sihtturud ja sisenemisstrateegiad.

Selleks, et veebis edukalt oma tooteid müüa on täna meie käsutuses palju erinevaid digitööriistu, mille abil saame analüüsida erinevate riikide trende, nõudlust, konkurentide tegevust, ostukäitumuse eripärasid ja palju muud huvitavat. Koolituse eesmärgiks on saada ülevaade erinevatest digitööriistadest ja võimalustest, mida nad ettevõtjale  turgu-uurimisel tegemisel pakuvad.

Lisaks sellele kuuleme sellest, kuidas analüüsida väliskliendi klienditeekonda ja millised on suurimate platvormide eripärast erinevates riikides.

Koolituse teises pooles tulevad tutvustamisele digitööriistad, mida kasutavad igapäevaselt rahvusvahelistel e-müügiplatvormidel nagu Amazon, Walmart või Etsy oma tooteid müüvad ettevõtted. Amazonist kui maailma kõige suurema toodete ja kliendibaasiga e-müügikanalist on võimalik erinevate tööriistadega võtta välja infot, mida saab kasutada ekspordi idee analüüsiks enne reaalselt eksporti tegema hakkamist.

Koolituse viivad läbi Andrus Kiisküla ja Lisett Lees.

Andrus Kiiiskülal on pikaaegne kogemus digiturundaja ja digiturundusstrateegia valdkonnas.  Täna juhib ta igapäevaselt Tallink Grupi digiturundust ja analüütikat. Tema teine kutsumus on koolitamine ja teiste toetamine ja suunamine, et turundus efektiivsemalt tööle saada. Hinnatud koolitaja ja konsultandina on ta aidanud väga erinevaid organisatsioone avalikust sektorist erasektori kirju maailmani.

Lisett Leesil on kuue aastane kogemus rahvusvahelises e-kaubanduses spetsialiseerudes maailma suurimale e-müügiplatvormile Amazon. Amazon eksperdi ja strateegina on ta täna partneriks nii Eesti kui välismaa ettevõtetele aidates laieneda müügikanalile, optimeerida tootelehti ja poode, kasutada platvormi turundus-ja müügitööriistasid ning juhtida e-müügikanalit aja-ja-kuluefektiivselt.

Registreeri SIIN

22.02 kell 10-12 E-poe kohandamine välisturgude jaoks

E-poe kaudu tooteid välisturule müües, tekib ettevõtjal mitmeid küsimusi ja väljakutseid, mis vajavad lahendamist. Kuidas leida välisturgudele sobilikud makselahendused ja transpordipakkujad? Milline on rahvusvaheline seadusandlus ja milliseid vigu vältida?

Koolitusel anname ülevaate järgnevatest teemadest:

  • Euroopa turud (käibed, e-ostlejate arvud, potentsiaal)
  • Seadusandlus (peamised vead, mida ettevõtjad teevad)
  • Välisturgudele sobilikud makselahendused
  • Logistika (ladu, pakkimine, saatmine, tagastus). Kas valida kullerfirma või täisteenuspakkuja – kes ja miks?

Koolituse viib läbi Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. Tõnu on kirjutanud üle 200 soovitusartikli, andnud üle 100 intervjuu telekanalitele, raadiotele, online e-kaubanduse kasvu, potentsiaali ning kitsaskohtadega, lisaks kutsutud esinema kõikidele suurematele seminaridele 2021.a. mis e-kaubandust käsitlesid (Tallinna tarbijapäev, üleriigiline ettevõtlusnädal, Pärnu konverentside Tarneahela konverents, Kaupmeeste Liidu aasta konverents, MELT, Baltic e-Commerce Forum jne.)

E-kaubanduse Liit on 2008. aastal asutatud katusorganisatsioon, mis koondab ligi 450 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. E-kaubanduse Liit on valdkonna kompetendikeskus ja edendaja ning seisab selle eest, et Eesti e-kaubandus areneks vastavuses headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele ning õiglase seadusandlusega õigusruumis.

Registreeri SIIN