Loomeinkubaator esitleb MELTil ringmajanduse ja tarbijakäitumise teemapaneele

27. apr 2021

12. mail toimub veebis tasuta MELT innovatsioonifoorum, mille teemafookused ja esinejad on selgunud. Loomeinkubaator esitleb MELTil kahte teemablokki.

MELTi peaesineja on ettevõtja, majandusteadlane ja sinimajanduse ekspert Gunter Pauli.

Loomeinkubaator esitleb MELTil ühe teemana ringmajanduse võlude ja valude paneeli, kus lahatakse erinevate ettevõtete poolt keskkonda säästva ettevõtluse plusse ja miinuseid. Just viimasel ajal on ringmajandus võetud fookuses ka riigijuhtimise tasandil, sest sellise ressursikasutuse juures ei pea meie planeet enam kaua vastu. Kui lihtne on aga materjale taaskasutada või jõuda sootuks nulljäätmetega tootmiseni?

Paneelis osalevad:

Disainer ja ettevõtja Stella Soomlais

Stella Soomlais on uuendusmeelne Eesti nahadisainer, kes valmistab ringmajanduse põhimõtetest lähtuvalt kotte ja aksessuaare. Tema Telliskivi Loomelinnaku stuudios valmivad aksessuaarid on tehtud kauakestvast Euroopa taimparknahast ja materjalist läheb käiku kõik, mis vähegi võimalik, et jõuda täielikult jäätmeteta tootmiseni. Stella ettevõtmine on ringmajanduse üks ehedamaid näiteid – ta mitte ei kasuta ära kogu tootmises olevat materjali, vaid võtab ka juba toodetud eseme uuesti kasutusse. Seega, kui valminud kott määrdub või kui omanik kotist tüdib, saab ta selle tagastada ja stuudio teeb vanast kotist uusi akesessuaare: vutlareid, rahakotte, käepaelu jms. Lisaks sellele on bränd välja tulnud ka Eestis esmakordse nahadisaini renditeenusega.

Reverse Resources asutaja ja tegevjuht Ann Runnel

Ann Runnel on visionäär, kes on aastaid uurinud ökoinnovatsiooni võimalusi tekstiilitööstuses ja juhib täna enda asutatud tarkvaraettevõtet Reverse Resources. 2014. aastal asutatud firma tegeleb rõivatootmises tekkivate tekstiilijääkide kaardistamise ja ümbertöötlemisse suunamisega. Platvorm toob kokku rõivatehased, tekstiili ümbertöötlejad, tekstiilijääkide vahendajad ja suured rõivabrändid, võimaldades seeläbi jälgida materjalide liikumist ja soodustada ringmajanduse teket. Reverse Resources on edukalt läbi viinud pilootprojekte suurte globaalsete rõivabrändidega ja võitnud mitmeid rahvusvahelisi auhindu ja toetusi. 

Lebenskleidung kaasasutaja ja tarneahela juht Enrico Rima (Saksamaa)

2008. aastal asustatud Saksamaa ettevõte Lebenskleidung töötab iga päev selle nimel, et toota õiglaselt ja jätkusuutlikult materjale, mida seejärel esitletakse innovatiivsel platvormil ja saadetakse laia maailma. Uuendulsliku ja ringmajandava ärimudeliga Lebenskleidungi missioon on välja töötada innovatiivseid kangaid ja terve tiimiga tagatakse, et tootmine oleks kvaliteetne ja tarneahel efektiivne. Nende fookus on orgaanilisel puuvillal, aga portfooliot uuendatakse ka näiteks villa, lina ja Tencel ® kiudega. MELTil kõneleb ringmajanduse paneelis Enrico Rima, kes on Lebenskleidungi kaasasutaja ja tarneahela juht. Täpsemalt vastutab Enrico Rima ettevõttes tootmise eest ja planeerib uusi kangaid.

Moedisainer ja ettevõtte House of All juht Sarah Bürger (Saksamaa)

Sarah Bürger on ettevõtja ja moedisainer, kelle missiooniks on muuta moetööstust säästlikumaks. Tema juhitud ettevõte House of All seisab kogukonnapõhise moedisaini eest ning pakub platvormi, mis aitab kaasa moe demokratiseerimisele ja detsentraliseerimisele. Sarah soovib, et jätkusuutlikkus muutuks kättesaadavaks ja taskukohaseks rohkematele inimestele.

Ringmajanduse paneeli moderator on Kadi Kenk, kes on Teeme Ära Sihtasutuse juhatuse liige ning Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumi ringmajanduse teemavadlkonna juht. Kadi on aastaid koolitanud organisatsioone nii ringmajanduse kui ka ühiskondlike muutuste juhtimise teemadel üle kogu maailma, mistõttu omab ta laia silmaringi ja teab mitmeid lugusid ringmajanduse juurutamisest erinevates riikides.

 

Teise Loomeinkubaatori esitletud paneeli teemaks on tarbijakäitumine, mis saab pärast koroonat, kus astuvad üles ettevõtted, kes on koroonakriisi ajal olnud edukad. Uurime, kas pandeemiast tingitud muutused on jäädavalt mõjutanud ka tarbijakäitumist.

Paneelis osalevad:

Üritusturundusagentuuri Jolos partner ja TULI juhatuse liige Martin Rauam

Jolos on üks juhtivaid live-communication agentuure, kes on juba üle aasta aktiivselt tegelenud ka virtuaalsete lahenduste loomisega klientide sõnumite edastamiseks. Mitmekordse aasta üritusturundusagentuuri partner ja strateegiajuht Martin Rauam kuulub ka Turundajate Liidu (TULI) juhatusse, mis ühendab suuremat osa kohalike üritusturundusega tegelevaid teenuspakkujaid. 

ZÄP müügi- ja turundusjuht  ja partner Kristjan Arunurm

Koroona on mõjutanud tarbijakäitumist rohkem kui ükski muu tegur lähiajaloos. On kaupu ja teenuseid, mille tarbimine sai hüppelise kasvu, kuid leidub ka neid, mille müük kukkus nulli ligidale. Üks valdkond, mis sai tugeva tuule tiibadess, on puhastusvahendid – eriti käte desinfitseerimisvahendid. Kui paljud ettevõtted pidid uksi sulgema, siis nõudlus desovahendite järgi oli nii suur, et ühel hetkel tekkis defitsiit. Kas käte desinfitseerimine ja desojaamade olemasolu on nüüdsest uus normaalsus?

Paneeldiskussioonis „Uus tarbijakäitumine: mis saab pärast koroonat?“ astub üles teiste seas ka ZÄP müügi- ja turundusjuht ning partner Kristjan Arunurm. ZÄP on uune kätepesujaam, millel on kaugseire- ja haldusvõimekus, mis tagab jaama pideva teenindusvalmiduse ning vähendab oluliselt selle hooldusega seotud kulu.

Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät

Kunagi varem pole eestlased nii palju internetist kaupa ostnud kui lähima aasta jooksul. Eks selleks ole ka põhjus – kuidas muidu kaubad kätte saada kui poed on suletud.

Online ostmise eelistest ja mugavusest on räägitud pikalt. Eestis on selle valdkonna eestvedajaks olnud juba alates 2008. aastast e-Kaubanduse Liit, mis lahendab erinevaid e-kaubanduses esilekerkivaid probleeme ja muresid ning jagab rõõme ja edulugusid. Kuidas on aga pandeemia muutnud tarbijakäitumist e-kaubanduses? Kas kas internetist ostmise võidukäik on tulnud, et jääda, arutleb kell 11.55 algavas paneeldiskussioonis e-Kaubanduse Liidu juht Tõnu Väät.

Kesk- ja Ida-Euroopa Bolt Food regionaalne juht Linda Garder

Koroona ajal tõusis toidu koju tellimise hulk. Inimesed ei saanud käia väljas söömas ja ka piirangutega olid restoranid suletud. Kas inimesed on harjunud üha rohkem toitu koju tellima ja selle osakaal jääbki domineerima?

Tarbijakäitumise paneelis kõneleb Bolt Foodist Linda Garder. Ta liitus Boltiga peaaegu kaks aastat tagasi ning töötas esmalt Aafrika turuga ja nüüd on Bolt Foodi Kesk- ja Ida-Euroopa regionaalne juht. Enne Boltiga liitumist töötas ta kümme aastat rahvusvahelise transpordi ja logistika vallas, kus tal on kogemus nii korportasiooni kui ka start-upi poole pealt.

Paneeli modereerib Marii Karell, kes on pikaajaline ajakirjanik ja hetkel juhib ta telesaateid “Laser” ja “Ajujaht.”

 

Lisaks tulevad MELTil arutlusele järgmised teemad:

 „Kas maailma muutmiseks on vaja olla suur?“ paneeldiskussioon võtab luubi alla suured ja väikesed ettevõtted, mis on teinud olulisi keskkonnasõbralikke samme. Maailma muutmiseks on vaja teha võimsaid hüppeid, kuid kas ka väikestel sammudel saab olla suur mõju?

 „Vanad ärid uues kuues“ teemablokis vaadeldakse teada-tuntud tooteid ja teenuseid, millele tooteinnovatsioon on andnud täiesti uue väljanägemise ja ka sisu.

Kõigi silme all tutvustavad „Targa linna lahenduste konkurssi – Tallinnovation“ viis võitjat oma targa linna lahendusi. Välkesitlustele järgneb diskussioon linnaruumi innovatsioonist ja nutikamaks muutmisest.

Päeva lõpetab põnev paneelarutelu, mis vaatab lähemalt iduettevõtteid ja nende koostöövõimalusi korporatsioonide ja avaliku sektoriga, sest just see võib olla start-upide heaks kasvustrateegiaks.

 

MELT toimub Tallinna Loomeinkubaatori, Tallinna ettevõtluskeskuse ja Tehnopoli koostöös. Tänavune MELT toimub virtuaalselt ja on kõigile huvilistele tasuta! Vajalik on registreerimine!

Kohtume 12. mail MELTil! Vaata rohkem: www.melt.ee