Kuidas teha koostööd influenceritega?

29. apr 2021

Loomeinkubaatoris toimus influencer turunduse koolitus, mida viis läbi Elina Emiilie Leht, kes töötab projektijuhina turundusagentuuris NOH Production. Tema peamisteks ülesanneteks on just sisuloome ja influencerite koostööde läbiviimine erinevatele brändidele. Järgnevalt oleme välja toonud mõned nõuanded koolituselt, kuidas influncer koostöid läbi viia.

Miks teha koostööd mõjuisikutega?

  • Hästi sihitud jälgijaskond (saad ise valida influenceri, kelle jälgijaskond sinu ettevõttega sobib)
  • Autentne sisu (ei ole kohe seotsav reklaamina)
  • Kogukonna ehitamine (influenceri jälgijaskonnast võib saada ka sinu ettevõtte jälgijaskond)
  • Ilusad ja loomulikud lifestyle pildid

Näited:

Daniel Wellington; About You kampaania

Kuidas teha koostööd?

Kaks varianti:

  • Lühiajaline, mis sobib näiteks loosimisteks
  • Pikaajaline, mille puhul muutub influencer brändisaadikuks. Pigem eelistada pikaajalist.

Sobiva influenceri valimisel pöörata tähelepanu järgmistele küsimustele:

  • Mis valdkonna toote või teenusega on tegemist? On oluline, et influenceri senine profiil sobiks ka ettevõtte omaga.
  • Kes on sinu toote või teenuse tarbija? Kas nad on valitud influenceri jälgijad?
  • Mis on sinu eelarve koostööks?

Meeles pidada:

Kui palju koostöid influencer on teinud ja kellega?

Followeride arv ja engagement rate (väiksemate influencerite puhul 10%, suuremate puhul 5%)

Engagement rate: Näitab, kuidas jälgijad suhestuvad profiili sisuga. Arvutamine: konto meeldimised jagatakse jälgijate arvuga

Võimalusel vali influencer, kes juba sinu toodet fännab

Kust leida influencerieid?

  • Googeldades
  • Erinevad platvormid: nt influence.co; starngage.com; Promoty
  • Tiktoki puhul: tiktokblade.com
  • Instgramis ja TikTokis on võimalik profiilil vaadata ka sarnaseid influencerieid

Millistes kanalites koostööd teha?

Facebook: 25-34 vanusegrupp ja vanemad; ei ole nii levinud influencer kampaaniate jaoks

Instgram: kõige levinum (2/3 kasutajatest kuni 34-aastased); saab teha loosimisi ja kasutada brändisaadikuid

TikTok: sihtgrupp lapsed ja noored (25% on 10-19 aastased)

Twitch: striimerite platvorm. Saab lisada videotele logo ja näiteks toodet ülekande vaatajatele tutvustada

Youtube: (noorem sihtgrupp) suurim vanusegrupp 15-25 aastased; erinevad pakkide avamise videod toodete tutvustused; lisaks erinevad arvustused ja juhendamise videod

Kuidas tulemusi mõõta?

  • Personaalne sooduskood influenceritele (hiljem saab vaadata, kui palju kliente kasutas)
  • Influecerilt saab paluda insight statistikat konto alt. Toimib vaid siis, kui tal on professionaalne Instagrami konto
  • Storydes UTM link, mille statistikat näeb Google Analyticsis

Kui palju koostöö maksab?

  • Kuni 10k jälgijat: ligikaudu 200€
  • 10k kuni 20k jälgijat: ligikaudu 200€-400€
  • Väiksemate influencerite puhul on rohkem erisusi