Positsioneerimine, väärtuspakkumine ja uued ärimudelid muudatuste olukorras. Veebiseminaride sarja neljas osa.
Eduka ettevõtte toimimise retsept koosneb neljast põhikomponendist. 30. aprillil pani Ameerika päritolu loomemajanduse ettevõtete konsultant ja koolitaja Jason Blumer punkti aprillikuisele veebiseminaride sarjale. Blumer arutles nii loomeettevõtja olemuse, kui ka loomeettevõtte terviklikkuse üle.
Jason tõdes, et (loome)ettevõtjate edu määravad suuresti just neli peamist alustala (4P’s, Marketing Mix), mida tuleb vaadelda ühtse tervikuna. Kui soovin, et Su ettevõte oleks edukam, siis mõtle läbi järgnevad neli punkti ja vii ellu vastavad muudatused.
- Positsioneerimine ehk lubaduste andmine
Defineeri klient, kellele läbi oma toote/teenuse kasu lood. Oluline on leida üles just see õige rühm inimesi, kes reaalselt näevad Sinu tootes väärtust ja suudavad sellega ka samastuda. Pea meeles – Sinu toode ei olegi mõeldud kõigile ja terve maailm pole su turg.
- Platvorm – koht, kus olla kliendile lähedal
Veendu, et „püüad“ oma sihtrühma sealt, kus ta ka tegelikult igapäevaselt olemas on. Kasuta platvorme, mida Sinu kliendid armastavad. Siinkohal heida kõrvale oma personaalsed eelistused ja nägemused. Ole realistlik ja sea end sisse kliendile sobivaimas platvormis.
- Hind – kinnitus Sinu poolt lubatud toote/teenuse väärtusele
Ära lase enda isiklikul arvamusel mõjutada seda, kuidas oma tooteid/teenuseid hinnastad. Sinu kliendid võivad olla nõus maksma palju rohkem kui sa ise! Ära alahinda oma toodete tegelikku väärtust.
- Toode/teenus – lubaduse täitmine
Inimesed tarbivad tooteid ja teenuseid, millel on nende jaoks kindel väärtus. Väärtuse loomine on pidev protsess. Toote/teenuse väärtus kasvab ajas, sest ka sinu kui ettevõtja arengus toimub pidev edasiminek, mis hinnastamisel rolli mängib. Hinna ja sellega koos ka väärtuse kasvatamine on pidev protsess.
Kui jõudsid artikli lõppu, siis tee kindlasti ära ka “kodutöö”, mille Jason vebinari raames osalejatele andis. Sinu ülesandeks on sõnastada oma ettevõtte eksisteerimise põhjus järgnevas vormis: “Me tegutseme selleks, et . . . ”
Loe lisaks ka teisi sama sarja raames toimunud vebinaride kokkuvõtteid:
🚩 Online kaubandus ja tarbimisharjumuste muutused. Priit Kallas
🚩 Muudatuste juhtimine – milleks muutuvas ettevõtluskeskkonnas valmis olla? Margus Alviste
🚩Loomeettevõtte finantside planeerimine ning võimalike laenude kaasamine. Paavo Siimann