Digitööriistad välisturgude uurimiseks

Heade ekspordiotsuste eelduseks on hästi tehtud turu-uuring, mis võimaldab ettevõttel valida endale sobivad sihtturud ja sisenemisstrateegiad.

 

Selleks, et veebis edukalt oma tooteid müüa on täna meie käsutuses palju erinevaid digitööriistu, mille abil saame analüüsida erinevate riikide trende, nõudlust, konkurentide tegevust, ostukäitumuse eripärasid ja palju muud huvitavat. Koolituse eesmärgiks on saada ülevaade erinevatest digitööriistadest ja võimalustest, mida nad ettevõtjale  turu-uuringu tegemisel pakuvad. 

Koolituse esimeses pooles tulevad tutvustamisele järgmised digitööriistad:

  • Google’s Market Finder 
  • I Search From
  • Sparktoro
  • Google Keywords Planner
  • Google trends
  • Google search console
  • Ahrefsi

Lisaks sellele kuuleme sellest, kuidas analüüsida väliskliendi klienditeekonda ja millised on suurimate platvormide eripärast erinevates riikides.

Koolituse teises pooles tulevad tutvustamisele digitööriistad, mida kasutavad igapäevaselt rahvusvahelistel e-müügiplatvormidel nagu Amazon, Walmart või Etsy oma tooteid müüvad ettevõtted. Amazonist kui maailma kõige suurema toodete ja kliendibaasiga e-müügikanalist on võimalik erinevate tööriistadega võtta välja infot, mida saab kasutada ekspordi idee analüüsiks enne reaalselt eksporti tegema hakkamist. Esitlusele tulevad tööriistad, mida saab kasutada piiratud mahus ka tasuta: 

  • Helium 10 X-Ray Chrome Extension
  • Helium 10 Magnet
  • Helium 10 Cerebro

Koolituse viivad läbi Andrus Kiisküla ja Lisett Lees.

Andrus Kiiiskülal on pikaaegne kogemus digiturundaja ja digiturundusstrateegia valdkonnas.  Täna juhib ta igapäevaselt Tallink Grupi digiturundust ja analüütikat. Tema teine kutsumus on koolitamine ja teiste toetamine ja suunamine, et turundus efektiivsemalt tööle saada. Hinnatud koolitaja ja konsultandina on ta aidanud väga erinevaid organisatsioone avalikust sektorist erasektori kirju maailmani.

Lisett Leesil on kuue aastane kogemus rahvusvahelises e-kaubanduses spetsialiseerudes maailma suurimale e-müügiplatvormile Amazon. Amazon eksperdi ja strateegina on ta täna partneriks nii Eesti kui välismaa ettevõtetele aidates laieneda müügikanalile, optimeerida tootelehti ja poode, kasutada platvormi turundus-ja müügitööriistasid ning juhtida e-müügikanalit aja-ja-kuluefektiivselt.

Formaat: veebis, võimalusel hübriidis

Osalustasu:

Loomeinkubaatori, Tartu LMK ja Tehnopoli inkubantidele tasuta.

Loomeinkubaatori vilistlastele, TDH disaineritele, Kaubandustööstuskoja liikmetele, Tartu LMK vilistlastele, EFF disaineritele, Loomeinkubaatori üürnikele soodushind 20€+km (registreerides vali partner)

Kõik teised ettevõtted ja eraisikud 25€+km

Võimalik on osta ka kõik ekspordisarja 3 koolitust:

Loomeinkubaatori vilistlastele, TDH disaineritele, Kaubandustööstuskoja liikmetele, Tartu LMK vilistlastele, EFF disaineritele, Loomeinkubaatori üürnikele soodushind 45€+km (registreerides vali kogu programm – soodushind)

Kõik teised ettevõtted ja eraisikud 60€+km

Sarjas toimumas:

Eksport on paljude Eesti ettevõtjate jaoks suur ja ahvatlev eesmärk, mille poole püüelda. Kuna kohalik turg on väike ja potensiaalsete klientide arv piiratud, siis nähakse ettevõtte kasvu tihti just rahvusvahelises laienemises.

Välisturgudele sisenemiseks on aga mitmeid erinevaid strateegiaid ja viise – see mis sobib ühele ettevõttele või tootele, ei pruugi toimida teise puhul. Eduka laienemise eelduseks on põhjalik eeltöö, vajalike ressursside olemasolu, fookuse seadmine ja järjepidev töö.

Koolitussarja “Väikeettevõtjana välisturule” raames õpime, kuidas ekspordiga algust teha ja milliseid on erinevad võimalused välisturgudele laienemiseks. Õpime tundma digitööriistu, mis millega potensiaalseid turge uurida ja mõtleme, kuidas oma epoodi välisklientide jaoks kohandada. Sellele lisaks kuulame kogemusi ka juba praktiseerivatelt ettevõtetelt!

Koolitussari on suunatud eelkõige füüsilisi tooteid pakkuvatele ettevõtetele, kuid uusi mõtteid ja nippe jagub kindlasti kõigile!

Käesolev seminar on toetatud projekti “Loomemajanduse ettevõtete konkurentsivõime, jätkusuutlikkuse, ekspordivõimekuse ja teiste majandussektoritega koostöö arendamine 2020-2021” (EU53522) raames. Seminaril osalemine on osalevatele ettevõtetele käsitletav vähese tähtsusega abi saamisena.