Fotod väikeettevõtjale – kuidas ja mida?

Oled väikeettevõtja ja soovid oma toodetest paremaid fotosid teha? Väikeettevõtjana on vaja brändi visuaalseks tutvustamiseks fotosid sotsiaalmeediasse, e-poodi, veebilehele. Kuidas häid fotosid väikse eelarve ja suurte eesmärkidega teha? Mis vahe on tootefotol ja reklaamfotol? Nendele ja paljudele teistele küsimustele vastame fotode koolitusel.

Koolituse eesmärgiks on anda osalejale vajalikud teadmised fotode tegemisest ja fotosessioonide läbiviimisest.

Fotode koolituse 1. osas keskendume:

  • Visuaalne fotokeel: emotsioon, lugu, põhiväärtused, stilistika (näited)
  • Fotode erinevad liigid: tootefotod, lifestyle fotod, reklaamfotod, lisaks taustafotod (nn kattekaadrid/ tühi ruum)
  • Kõige levinumad vead tootefotode tegemisel (head ja halvad näited)
  • Kuidas otsustada, millal ise fotosid teha ja millal teenus sisse osta?

2. osas tutvustame fotosessiooni praktilist läbiviimist:

ISE tehes:

  • Lühiülevaade, millele ise pildistades tähelepanu pöörata (varustus, kaamera, objektiiv, välgud, püsivalgus, fotod naturaalse valgusega, softboksid, erinevate softbokside kujud, iseehitatud softboksid)
  • +küsimused

Tellides:

  • Fotograafi valik ja koostöö (Millist tulemust oodatakse? Kellelt, mida küsida? Keda valida?)
  • Fotosessiooni läbiviimise ülesehitus (näide tüüpilisest fotosessioonist, erinevus esemete ja modellidega pildistamisel)
  • Fotosessiooni ettevalmistus (modellid, poosid, komplektid, lokatsioon, meeskond: stilist, meikar, assistent, fotograaf)
  • Fotod, BTS fotod ja videod. Kasutuskohad (Instagram, Facebook,, koduleht)
  • +küsimused

Koolitus sobib kõikidele ettevõtjatele, kellel on vaja oma toodetest fotosid teha või kes sooviksid seda teenusena sisse osta, aga ei tea kuidas.

Koolituse viib läbi fotograaf ja Loomeinkubaatori mentor Iris Kivisalu. Irisel on üle 10-aastane töökogemus fotograafina. Tema töid on avaldanud enamik Eesti suurematest väljaannetest, samuti der Spiegel, Itaalia Vogue ja iGNANT. Iris on võitnud mainekal Nikoni “Best Portrait and Wedding 2017” rahvusvahelisel portreevõistlusel esikoha. Iris on pikalt olnud seotud disainivaldkonnaga, olles lähedalt näinud kujunevate brändide köögipoolt loovjuhi ja kujundaja vaatenurgast. Iris usub, et läbimõeldud ja terviklik visuaalne presenteering on tänapäeva brändiloome ABC, ilma milleta ei jõua ka kõige sisukamad ideed õige sihtgrupini.

Formaat: Zoomis

Osalustasu:

Loomeinkubaatori, Tartu LMK ja Tehnopoli inkubantidele tasuta.

Loomeinkubaatori vilistlastele, TDH disaineritele, Kaubandustööstuskoja liikmetele, Tartu LMK vilistlastele, EFF disaineritele, Loomeinkubaatori üürnikele soodushind 15 €+km (registreerides vali partner)

Kõik teised ettevõtted 15€+km; eraisikud 20€+km

 

 

Käesolev seminar on toetatud projekti “Loomemajanduse ettevõtete konkurentsivõime, jätkusuutlikkuse, ekspordivõimekuse ja teiste majandussektoritega koostöö arendamine 2020-2021” (EU53522) raames. Seminaril osalemine on osalevatele ettevõtetele käsitletav vähese tähtsusega abi saamisena.

Fotod koolitus_Iiris Kivisalu