fbpx Põhilise sisu juurde
Uudised

QLR Disain: Olge julged, eristuge ja paistke silma

QLR disain

QLR Disain on Kaie Kuuleri loodud bränd, mis üllatab kaunite ja unikaalsete peaehete ehk fascinatoritega. Inglismaa õukonnas tuntuks saanud traditsioon annab naisterahvale võimaluse olla julge ja silmapaistev. Uurisime meie inkubandi käest, kuidas ta jõudis fascinatorite loomise juurde ja millised on plaanid tulevikuks.

QLR disain

Foto: QLR Disain 

Kuidas jõudsid oma brändi loomise juurde?

Ma alustasin individuaalõmblusteenusega 4 aastat tagasi. Olen eluaeg moevaldkonnas töötanud, aga seda siis teiste kunstnike heaks. Nüüd tundus, et on aeg oma brändiga alustada. Kui mitte nüüd, siis millal veel? Alustasin  individuaalõmblusteenusega, tegin ka suvekolleketsioone, mis olid müügil Krunnipea Disainipoes ja üsna varsti tegin ka sametist kokteilkleitide näidismudeleid. Kliendid said lisaks valmiskleitidele neid mudeleid tellida erinevates värvides ja vajalikes suurustes.

QLR Disainil oli täpselt enne esimest lockdowni väike show Club Privés, mille jaoks tegin lisaks riietele ka peaehteid. Olin just vahetult enne showd käinud peaehete tegemise kursusel ja see puhus uuesti lõkkele minu ammuse armastuse peakaunistuste vastu. Nädal pärast showd läks kõik kinni – eraklientidega kohtuda ei saanud, mul polnud tööd – kohe mitte grammigi. Show kleite ei läinud ka kellelgi kodukontoris olemise jaoks vaja.

Keegi ei teadnud, millal see otsa saab. Või kas üldse saab? Olin enne pandeemiat oma firma kõrvalt ka joogaõpetaja. Andsin olenevalt nädalast lisaks õmblemisele ka keskmiselt 4-10 joogatundi nädalas. Elu oli päris kiire ja nüüd korraga ei midagi. Eks me kõik olime šokis. Aga ma ei oska käed rüpes istuda. Olin show peaehete  jaoks tellinud igasugu õlgi ja sulgi  ja nii ta läks. See oli minu jaoks nagu põgenemine reaalsusest  –  läksin hommikul oma kodustuudiosse ja lasin loomingul lennelda. Sain seal ennast ideedesse unustada ja nii ta läks.

Kes teab, kas ilma pandeemia antud ajata, oleks mul olnud aega pühenduda peakaunistuste tegemisele. Suvi möödus kiirelt pruutkleite tehes ja joogatades. Sügis-talvel uus laine, uued piirangud ja järjekordne lockdown. Jälle ei tohtinud klientidega kohtuda, jälle ei olnud mul mitte midagi teha. Teise laine kevadel liitusin Loomeinkubaatoriga ja ühtlasi loobusin joogaõpetaja tööst, et pühenduda oma firmale. Loomeinkubaatoris mentoritega arutades leidsime, et võiksin rohkem peaehete suunda edasi arendada. Nii see ongi hetkel läinud.

Foto: Buduaar, Maksim Toome

Kuidas kliendid Eestis peaehteid kannavad?

Peaehted ei ole Eestis nii populaarsed kui mujal maailmas, näiteks Inglismaal, Iirimaal, Austraalias, Ameerikas, kus kantakse  kübaraid ja peakaunistusi pulmades, piknikel, kokteilipidudel ja hobuvõistlustel. See traditsioon on pikk ja pole nendes maades vahepeal katkenud.

Eks meilgi kandsid eestiaegsed prouad kübaraid, aga ilmselt seoses okupatsiooniga see traditsioon katkes. Vaikselt tundub, et see komme hakkab tagasi tulema – noored kannavad kübaraid, erilisi peaehteid. Jõutakse järgi, aga see võtab aega. Eestis kantakse neid enamasti kokteilipidudel, pulmas, aiapidudel. Erinevad naisklubid armastavad korraldada pidusid, kus kübar on nii-öelda kohustuslik.

Kui ma olen käinud erinevatel disainimessidel siin naistel lähevad silmad särama ja neile väga meeldivad  peaehted, aga kohe leitakse ka vabandused, et kus ma ikka sellega lähen, ohh mis nüüd mina, ei ma ei julgeks ! Enamasti on mulje, et kardetakse liialt silma paista ja mine sa tea mis teised minust siis mõtlevad küll! Jaa, need ongi loodud silma paistmiseks!

Millised fascinatorid sinu enda lemmikud on?

Mulle endale meeldib teha sulgedest fascinatoreid. Võimalusi, mida erinevatest sulgedest teha saab on tõesti lõputult. On ju olemas udusulgi ja sabasulgi ja kõik mis selle vahele jääb. Ja need värvid! Olen hästi suur värvide armastaja ning kirglik aednik ja ilmselgelt on see mind viinud erinevate peaehete sarjade loomiseni.

Mind on lihtsalt huvitanud, kas suudan oma aia pojenge, roose, tulpe, liiliiad või isegi võililli järgi teha. Lähen mõttest täiesti põlema ja nuputan välja millistest sulgedest ja kuidas suudaksin lille ilu edasi anda. Mul on vahel isegi tunne, et igasse loodud lille läheb üks lillehaldjas elama. Suled on selles mõttes hästi fantastiline materjal ja ei ole lille, mida nendega teha ei saaks.

Teine traditsiooniline materjal peakaunistuste tegemiseks on samuti looduslikust kiust materjal – sisal. Sisalist tehakse suvekübaraid, kõiksugu kaunistusi ja lipsukesi. Sisal on ka hästi mitmekülgne ja kuumniiskel töötlemisel saab talle soovitud kuju anda, sellest ribasid lõigata, rullida, lilli teha – mis iganes pähe tuleb.

Minu enda lemmik fascinator on punane “Cotton Candy.” Seda suurt udusule tupsu on mitmetes värvitoonides, aga punane on minu absoluutne  lemmik. Kui vähegi selle fascinatoriga kuskil käin, siis lähevad inimesed kohe rõõmsaks ja kipuvad rääkima tulema.

QLR disain

Foto: Buduaar, Maksim Toome

Miks võiks kanda fascinatorit?

Esiteks on fascinatori kandmine lõbus iseenda jaoks. Selle kandmine tekitab sinus erilise, natuke nagu tõstetud tunde. Sa saad palju tähelepanu ja komplimente, sind märgatakse ja kui sa tunned ennast oma nahas hästi, siis sa ju naudid seda. See on selline tore eneseväljendusvõimalus.

Peakaunistust kandes peaks tähelepanu pöörama muidugi kogu tervikule. Peakaunistus ja kleit ei tohiks üksteist püüda üle trumbata. Üks neist peaks olema lihtsam ja kenaks täienduseks teisele. Samas – pöörane kleit võib vajada täiesti pöörast fascinatorit.  Kõik QLR Disaini peaehted ei ole nii pidulikud, et sa peaksid ootama Inglismaa kuninganna vastuvõtukutset või Estonia aastavahetuse balli. Piisab täiesti restorani õhtusöögile minekust.

Näiteks kujuta ette, et on varakevad. Kõik on veel hall, natuke lund siin seal, aga sina kannad oma erkrohelist pükskostüümi, piserdad peale oma lemmikparfüümi ning pähe paned rohelise lehekese ja valge üksiku tulbiga  fascinatori ning lähed õhtusöögile. Kui hästi sa ennast tunned sel õhtul?

Või on kolmapäev, sul on teatripiletid, juuksurisse sa pärast tööd kuidagi ei jõua, aga tahaks selle õhtu enda jaoks eriliseks teha. Heal juhul jõuad kiirelt väikse musta kleidi selga libistada ja juuksed kiirelt kuklasse krunni tõmmata. Ja minek!? Ei! Lisa oma lihtsale krunnile kuklas kammi külge kinnitatud punane fascinator ja kogu mulje on hoopis midagi muud. Nüüd veel punased lakkkingad ja voila! Teatrisse etendust nautima!

Fascinator on väike detail, mis aitab sul kogu välimust muuta ja üks, mis on kindel – peaehtega sa jääd inimestele meelde. Isegi fotograafid on öelnud, et kui tahad silma paista, kanna midagi punast ja kui sa tahad meelde jääda, kanna midagi peas. Siis oled kohe fotograafide lemmik. 

Olge julged, erinege, paistke silma!

Foto: Buduaar, Maksim Toome

Kust saad inspiratsiooni?

Kuskilt tuleb, nagu ka luuletus tuleb. Palju ispitatsiooni tuleb loodusest ja oma aiast. Kevadel saan ispiratsiooni tärkavatest tulpides ja suvel päikesesoojadest pojengidest. “Cotton Candy” seeria näiteks on hoopis inspireeritud cheerleaderite pom-pommidest. Tegemise käigus tuli fascinator selline ümmargune ja meenutas pigem õrna suhkruvatti ja selle nime ta ka sai. Inspiratsioon võib tulla millest iganes.

Eks ma natuke pean silmas ka tähtpäevai ja pühasid. Veebruaris tulevale sõbrapäevale mõeldes on valmimas sari “Queen of Hearts”. Sarjas on palju südameid, mis on kaetud kivikeste, sameti ja pärlitega, on võrku ja südameid läbivaid nooli. Hullasin natuke imalavõitu teemaga. Sai hästi lõbus!

Võtangi tihti teema ja vaatan, mis pähe tuleb. Mängin erinevate materjalide ja vormidega. 

Bon Bon Lingerie moeshow QLR Disain fascinatoritega

Foto: Buduaar, Maksim Toome

Olen teinud palju koostööd ajakirjaga Buduaar. Telesaates Buduaar tegime pika QLR Disaini tutvustava intervjuu ja samuti ilmus ajakirjas pikem artikkel firma asutamises loost. Lisaks tegime fotosessiooni Eesti suurimate staaridega. Detsembris oli koos Bon Bon Lingeriega uhke pesushow, kus modellid kandsid peas minu tehtud kaunistusi.

Mis on olnud suurim väljakutse?

Ettevõtlus Eestis ongi hetkel üks suur väljakutse. Eriti just praegu, arvestades, et QLR Disaini tooted lähevad justkui meelelahutuse sektori alla. Kui üritusi ei toimu, pole inimestel ka vajadust minu toodete järgi. Kuidas seda üldse praeguses olukorras müüa!  See on olnud katsumus.

Ja see, et sa pead alguses väikeettevõtjana tegema kõike – reklaami, turundust, tegelema sotsiaalmeedia kontodega, pildistama tooteid nii kodulehe kui sotsiaalmeedia jaoks ja samas ka individuaalklienti teenindama ja uusi kaunistusi välja mõtlema. Püüa olla loominguline, kui sul on tempo taga. Ja samal ajal proovi mitte läbi põleda.  

Aga uue kodulehe saime nüüd valmis ja sealt on võimalik tooteid osta.

Millised on plaanid tulevikuks?

Kuna Eestis on turg väike, siis tegelikult tahaks jõuda selleni, et välismaale müüa. Üks asi on e-poe kaudu ja samas võiks olla tooted ka erinevates butiikides. Ma selles mõttes väga ei kiirusta, et kõigepealt on vaja siin nii-öelda liha luude peale kasvatada ja, et oleks tooteid ja sarju, mida pakkuda. Tahan tegeleda ka pruudisarja väja töötamisega. See kõik võtab aega.

Kuidas sul Loomeinkubaatoris on läinud?

Ma olen saanud siin seda, mis mul endal on puudu olnud ja selleks ma Loomeinkubaatoriga liitusingi. Näiteks tehnilised teadmised, kuidas Google’i otsingus esile tulla, kuidas asjad töötavad Facebookis, täpselt sihitud reklaamid, millele pöörata tähelepanu Instagramis, kuidas pressiteadet kirjutada jne. Ettevõtjana on vaja nii palju teadmisi, mida mul enne vaja ei olnud. Koolitused on selles mõttes väga kasulikud olnud. Enne ettevõtjaks hakkamist ma olin puhas loomeinimene ja asjaajamisega ei pidanud nii palju tööd tegema. Põhimõtteliselt oskasin ainult meile saata.

Aga loomingust üksi on vähe, seda peab oskama ka turustada. Alustava ettevõtjana pead ise praktiliselt kõiges spetsialist olema.

QLR disain

Foto: Buduaar, Maksim Toome

Tutvu QLR disain toodetega kodulehel SIIN.

Jälgi QLR Disaini sotsiaalmeedias:

Instagramis: @qlrdisain

Facebookis: @qlrdisain