Miurio: klientidele läheb korda, milline lugu on meie toodete taga
Disainer Rita Assori poolt loodud tooteid iseloomustab julgus ja mängulisus. Kangale loodud kujundid ja nende mõju meile, on kasvanud välja magistritööst, mille aluseks sai võetud populaarse Eesti kirjaniku ja semiootiku Valdur Mikita käsitlus eestlasest kui looduskultuuri kandvast rahvast. Rita looming on tuntud julge värvikasutuse, elurõõmu, elu tähistamise ning Eesti-juudi-vene temperamendi sünergia poolest. Vestlesime disaineriga ning uurisime lähemalt, millised on tema tulevikuplaanid ning trendisuundad sisekujunduse tekstiilikunstis.
Sinu disain on julge ja mänguline. Mis sind enim kannustab looma?
Vajadus luua! Olen väga loominguline ja tundeline inimene.
Disaini ja fotograafiaga tegelemine võimaldab mul ennast maha laadida, väljendada visuaalselt ning muuta ümbritsevat maailma kaunimaks, positiivsemaks ja pilkupüüdvamaks. Loominguline töö on minu jaoks vabastav ja täidab sisemiselt rõõmuga.
Kuidas turg on sinu loomingu vastu võtnud? Mida armastavad eestlased enim soetada?
Soojalt! Minu klientidele läheb korda, milline lugu on meie toodete taga – tooted tekitavad neis emotsioone! Eriti on see oluline siidiaksessuaaride puhul, sest siidirätik on kandja ihule hästi lähedane ese. Kasutame osadel rätikutel naiselikkust jõustavaid sõnumeid. Lisaks räägivad värvid enda eest – nad lisavad kandjale positiivset meelt ja enesekindlust.
Meie klientidele lähevad kõige rohkem korda siidiaksessuaarid – nad on taskukohased ja suurepärased kingituseks endale või oma lähedastele. Ka ökotapeedid on populaarsed. Eesti loodusest inspireeritud tapeedimustrid on nõutud kaup: tammelehe, mooni, Muhu tikandist inspiratsiooni võtvad ning kalaparve tapeedid. Lisaks on olnud popid ka granaatõuna küllust sümboliseerivad tapeedid, diivanipadjad ja vaibad.
Aprilli alguses avaldasime ka meie esimese vaibakataloogi, mis sisaldab üheksat kollektsiooni ning 24 erinevas värvipalletis vaibakavandit, sh lastetoa vaibad. (Sellega saab tutvuda SIIN)
Millised trendid on tekstiilidisainis rakendusega sisekujunduses?
Käesoleval aastal on hästi kuumaks teemaks muutunud taas kõik naturaalkiud ja kangad: puuvillast, linasest, džuudist, naturaalsest villast ja siidist sisustustooted. Sisustusaksessuaaridest on popid ookri toonidest (alates kollakast-kuldsest kuni helebeežini) diivanipadjad, lauatekstiilid ja džuudist vaibad.
Samuti Pantone 2020 aastavärviks kuulutatud klassikalises sinises toonis disainitud Vahemere-stiilis sisustustooted, näiteks nagu klassikalised triibulised ja geomeetrlised disainid, shibori tehnikas laialivalguvad mustrid.
Tooksin välja ka naturaalsest kiust valminud diivanipadjad dekoratiiv-tuttidega, mastaapsed lillemustrid pilttapeetidena ning maalähedased sisustusaksessuaarid ja aegumatu käsitöö.
Kuhu plaanid oma brändiga suunduda?
Hetkel on väga selgesti tulnud arusaamine, et B2B turg on see, kuhu Miurio mustrite ja toodetega on vaja jõudsalt edasi liikuda.
Sisustusalaselt soovime koostööd teha hotellide ja restoranide kettidega. Siidiaksessuaaridest teeme ärikliendile disainitud signatuurrätikuid.
Jaeklient on meile loomulikult täna kõige olulisem, aga liikuda on vaja ärikliendini ning suuremate koostööprojektideni koostöös arhitektuuribüroode ja siseviimistlust pakkuvate ettevõtetega.
Mida oled saanud loomeinkubaatoris olemisest?
Uusi teadmisi, inspireerivaid kohtumisi ja tutvusi mentorite ja konsultantidega, osalemist põnevates foorumides, seminarides ning paneeldiskussioonides, igakülgset toetust ja kaasaelamist. See on olnud hästi vajalik ja väärtustatud kogemus meie ettevõtte jaoks.
Mis on olnud sinu kui ettevõtja ja disaineri suurimad väljakutsed ja õppetunnid?
Müügitöö, töö suuremate äriklientideni jõudmiseks, fookuse hoidmine tulutoovatel tegevustel ja toodetel, töö delegeerimine ning toetavate teenuste sisseostmine. Soovitan ka teistele mitte kõike ise ära teha.