Põhilise sisu juurde
Uudised

Kuidas videomänguga turule siseneda ja edu saavutada?

Eesti mänguarendajatel avanes tänavu sügisel võimalus osaleda Ettevõtlusinkubaatori põhjalikus Game Business Masterclass programmis, mis toimus septembrist oktoobrini. Viie mooduli jooksul said osalejad tervikliku ülevaate mänguärist ning praktilised tööriistad, et viia oma mänguidee turuküpseks tooteks.

Mängutööstus on üks kiiremini kasvavaid loomevaldkondi maailmas, mille käive ületab juba muusika- ja filmitööstuse kogumahu. Edu saavutamine selles konkurentsitihedas sektoris nõuab lisaks loovusele tugevat ärilist mõtlemist ja strateegilist planeerimist. Just neid oskusi Game Business Masterclass osalejatele pakkuski. Programm andis alustavatele ja kasvufaasis mänguarendajatele kindel raamistik, kuidas oma ideest edasi liikuda – ärimudeli loomisest kuni investoritega suhtlemiseni.

Programmi praktiline teekond viis osalejad samm-sammult ideest turule. Viie intensiivse koolituspäeva jooksul käsitleti kogu mängu elutsüklit – alates ärivisiooni loomisest kuni investoritele esitlemiseni. Esmalt keskenduti mängutööstusele kui ärile ning käsitleti ärimudelit ja turuleminekuplaani. Seejärel uuriti erinevaid rahastusvõimalusi ning kuidas koostada realistlik eelarve ja partnerlusstrateegia. Edasi süvenduti turunduse ja positsioneerimise teemadesse. Programm kulmineerus lõpupäevaga, kus oli teemaks, kuidas enda mänguprojekte esitleda.

Programmi juhendas Bohdan Sereda, üle 12-aastase kogemusega mängulooja ja strateeg, kes on töötanud nii AA- ja VR-projektide kui ka indie-mängude kallal. Tema juhtimisel kasvas arendustiim neljast liikmest ligi 40 spetsialistini ning tema juhitud VR-mäng Into The Radius on müünud üle 500 000 eksemplari ja saanud enam kui 9000 “väga positiivset” hinnangut. Sereda jagas osalejatega praktilisi teadmisi kogu mängu elutsükli kohta – alates ärimudelist ja tootmise planeerimisest kuni turunduse ja investorisuheteni. Lisaks töötubadele toetas ta osalejaid ka spetsiaalse Discordi kanali kaudu, kus jagas nõuandeid ja vastas küsimustele ka sessioonide vahel. Ühe seminari raames oli külalisesinejaks Brandon Marsh, kes rääkis täpsemalt, kuidas videomänge turundada.

Programm toimus koostöös Game UP! Academy’ga.

Game Business Masterclass näitas, et Eesti mänguarendajate kogukond kasvab ja areneb. Sellised programmid annavad loovatele tiimidele vajaliku teadmistepagasi, et viia oma ideed uuele tasemele ja konkureerida edukalt ka rahvusvahelisel mänguturul.