Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Põhilise sisu juurde
Loomemajandus Projektid Uudised

Õppereis Kopenhaagenisse: Taani disaini iseloomustab kvaliteet ja minimalism

27-31. jaanuarini käisid Eesti moe-, ehte- ja aksessuaaridisainerid Tallinna Ettevõtlusinkubaatori poolt organiseeritud õppereisil avastamas Taani disainimaastikku. Õppereisi kaasrahastas Euroopa Liit ja EIS. Õppereisist võtsid osa Kätlin Kikkas (KÄT), Merily Pihelbu (ByMer), Birgit Usin (Birico), Mare Kelpman (Kelpman Textile), Adelia Tamkõrv (Kriss Soonik), Hedy Kohv (Stella Soomlais), Hannes Rüütel (HANNES RÜÜTEL) ja Eve Hanson (Eve Hanson).

Esimesel päeval külastati Eesti Suursaatkonda, kus võttis vastu suursaadik Andre Pung, majandusnõunik Triinu Kallas ja ekspordinõunik Kristi Kivi Frimpong. Pärast suursaadiku kõnet tegi ettekande kohalik disainer Kristel Laurits, kes rääkis sissejuhatuseks Taani turgu iseloomustavatest märksõnadest ning seejärel tutvustas kohalikku disainimaastikku. Kristel Laurits on 11 aastat Taanis elanud ja tegutseb seal disainivaldkonnas. Kristel tõi oma ettekandes välja, et peamiseks Taani disaini iseloomujooneks on kvaliteet ja minimalism. (Loe ka Tallinn Design House’i intervjuud Kristel Lauritsaga siin.)

Järgmisel päeval tutvuti kohaliku poega TÉTÉ Concept Store, mida peab ema ja tütar Anette ja Tessa, kes avasid poe aastal 2021. Poeomanikud rääkisid, milliste põhimõtete järgi nad brände valivad ning tõid oma brändiportfellist konkreetseid näiteid. TÉTÉ Concept Store annab uuele brändile võimaluse end näidata 3-4 hooaega ja seejärel hinnatakse müügitulemusi.

Seejärel mindi vaatama aksessuaari- ja moemessi CIFF Kopenhaagenis. CIFF on Põhja- Euroopa juhtiv moemess, kus on esindatud 10 000 brändi ja üle 500 000 külastaja. Tegemist on B2B messiga. CIFF leiab aset kaks korda aastas ja on tegutsenud juba üle kümne aasta. Tegutsemisaja jooksul on see teeninud Euroopa ühe dünaamilisema ja uuenduslikuma müügiplatvormi maine. CIFF on kasvanud piirkondlikust messist rahvusvaheliseks moekeskuseks ja valdkonna suunavate ja tulevikku vaatavate kaubamärkide esitlemiseks. Eesmärgiks olin hinnata messi sobivust ja saada ülevaade selle ülesehitusest. Lisaks, kaardistada valitsevaid trende ja suundumisi disainis üldiselt ja konkreetselt enda valdkonnas. Samuti hinnata enda brändile analoogsete brändide tegevust ja teha tähelepankuid nende strateegiate kohta. Messil on tugev agentide võrgustik ja fookus sisseostjatel.

Samal nädalal toimus ka Copenhagen Fashion Week, mille moedemonstratsioonidest õnnestus osa võtta.  

Lisaks tutvuti Taani Disainimuuseumi püsiekspositsiooniga. Välja oli pandud Upcy tegemistest ülevaade. Samuti vaadati üle ekspositsioon kunstimuuseumis Glyptotek.

Viimasel päeval külastati Taani Kunglikku Kunstiakadeemiat, kus võttis vastu magistriõppeprogrammide juht Marcus Aminaka Wilmont. Marcus näitas disaineritele tekstiili- ja moetöökodasid ning vastas tekkinud küsimustele. 

Lisaks sai grupp uudistada kohalikku näitust loomeprotsesside teemal Artistic Methods in Architecture and Design

Kokkuvõttes oli külastus kindlasti silmiavav ja osalenud disainerid said kuhjaga inspiratsiooni ning ideid, kas ja millised on võimalused ekspordiks Taani.

Kätlin Kikkas (KÄT): „Õppereis andis meile palju teadlikkust konkurentide tegevusest ning selgema arusaama meie brändi tugevustest ja nõrkustest. “

Hannes Rüütel (HANNES RÜÜTEL): „Suurim väärtus oli põhjalik ülevaade Taani ja Põhjamaade moest. Mõistsin, et edasimüüjatele ei tasu pakkuda tervet kollektsiooni, vaid just nende turu vajadustele ja värvieelistustele vastavaid tooteid. Lisaks olid väärtuslikud otsekontaktid erinevate kontseptpoodidega, mis võivad tulevikus kasulikuks osutuda.“

Birgit Usin (Birico): „CIFFi messikülastus ja õppereis andsid väärtuslikku teavet, mida internetist ei leia. Sain aru, kui erinevad on Taani ja Eesti turud ning kui oluline on Taanis brändide jaoks showroom’i või agendi olemasolu. CIFF andis põhjaliku ülevaate Taani turul pakutavast – alates messibokside ülesehitusest kuni trendide ja värvilahendusteni. Suurimaks väärtuseks pean kohtumisi kohalike ettevõtjatega.”

Eve Hanson (Eve Hanson): „Õppereisi peamine väärtus oli CIFF messiga tutvumine. Oli hea näha mis brändid ja kuidas seal esindatud olid. Vaadata nende väljapanekuid ja värve ning tooteid mis uuel sügisel trendina kaubandusse jõuavad. Oli kadedakstegev näha Saksa uue laine moebrändide kureeritud väljapanekut. See mõjus jõuliselt ja püüdis tähelepanu. See võiks olla unistus Eesti disaini esindatusest mõnel messil. Oluline oli ka lihtsalt Kopenhaageni tänavapilti ja inimesi vaadelda, kuna Skandinaaviamaad on minimalistliku rõivastumisstiili lipulaevaks. See stiil on ka minu brändi alustalaks.

Inspireerivaks kujunes ka kohtumine Kristel Lauritsaga Eesti saatkonnas. Hea oli tutvuda Taani disainiga ja tunnetada turu omapära ja stiili, mis on väga maitsekas ja pigem lihtne ja pisut isegi konservatiivne. Usun, et meie brändidel võiks seal võimalusi olla, kuid turule sisenemine nõuab väga palju tööd ja ilmselt ka tutvusi ja häid kontakte.”

Kopenhaageni külastus oli kaasrahastatud Euroopa Liidu vahenditest ja Ettevõtlusinkubaatori projektist „Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks.“