CIAO: Naturaalne deodorant, mis päriselt toimib
Ettevõtlusinkubaatori inkubatsiooniprogrammi lõpetas kevadel CIAO, mis toodab ja müüb naturaalseid deodorante, mis on valmistatud kõrgeima kvaliteediga looduslikest koostisosadest. Lisaks on need pakitud keskkonnasõbralikesse pakenditesse. Ettevõtte asutaja Kaisa Orav-Kiil jagas, miks otsustas ettevõttega alustada ja miks peaks kasutama naturaalset deodoranti.
Milline on sinu enda taust ja kuidas otsustasid oma brändiga alustada?
Minu taust on tegelikult hoopis midagi muud – olen õppinud maksundust ja töötanud raamatupidajana. Idee oma brändi loomiseks tekkis siis, kui jäin lapseootele. Hakkasin mõtlema, et ei tahaks, et minu laps imetamise teel puutuks minu kaudu kokku kahjulike ainetega. Olin pikalt otsinud endale sobivat deodoranti, kuid ei leidnud ühtegi, mis päriselt toimiks, mistõttu otsustasin proovida sellist toodet ise valmistada.
Katse osutus edukaks ning sain väga positiivset tagasisidet, mis inspireeris mind jätkama. Esialgu ei olnud mul plaani sellega nii tõsiselt tegeleda, kuid toote edu ja vajadus puhta alternatiivi järele pani mind edasi liikuma.
Miks valisid oma ettevõttele sellise nime? Mida see nimi tähendab?
Nimi tuli minu armsa pereliikme ideest ja see kohe võlus mind. “CIAO” tähendab itaalia keeles nii “tere” kui ka “head aega”. Deodorandi kontekstis mõtlesin sellele kui “tere puhtam mina, puhtam loodus ja head aega ebameeldiv lõhn.” Kuna ma armastan väga Itaaliat, tahtsin lisada brändile Itaalia hõngu, päikest ja inimeste sõbralikku meelt. Ma väga usun, et positiivne meeleseisund aitab meil kauem terve olla.
CIAO sümboliseerib minu jaoks parimat kehale, hingele ja loodusele ning mõjub väga positiivselt, julgustades inimesi vabalt oma käsi üles tõstma ja teistele lehvitama ning naeratama.
Milliseid erinevaid tooteid sinu ettevõte pakub?
CIAO põhitoode on deodorant, mis neutraliseerib ebameeldiva lõhna ja annab värske tunde ilma tervisele kahjulike kõrvalmõjudeta. See on suunatud terviseteadlikele inimestele, kes otsivad looduslikku alternatiivi.
Hetkel on meie tootevalikus kreemdeodorant kahes erinevas pakendis: suurem variant klaaspurgis ja väiksem deodorant, mis sobib hästi inimestele, kes soovivad toodet esmalt proovida või reisile kaasa võtta.
Lisaks on meil nüüd saadaval ka tahke pulkdeodorant alumiiniumist ümbrises. See pakend on taaskasutatav ning deodorandi täitesisud on vahetatavad, muutes toote väga jätkusuutlikuks ja keskkonnasõbralikuks. Pakendi valikuga oleme algusest peale tegelenud väga hoolikalt, sest plastiku vältimine oli meie jaoks põhimõtteline otsus. Lisaks deodorantidele oleme turule toonud näoõli, mida kasutan ka ise ja millesse siiralt usun.
Miks on olnud keeruline leida sobivaid pakendeid?
Sobivate pakendite leidmine on keeruline, sest mul on kindel nägemus, milline toode peaks välja nägema. Toote visuaal on minu jaoks väga oluline. Plastikut ma ei soovi kasutada ja papist pakend ei ole pikaajaliselt hea lahendus. Lõpuks otsustasin metallist pakendi kasuks, mis on vastupidavam ja näeb ka esteetiliselt meeldiv välja.
Milline oli sinu toote väljatöötamise protsess? Sa tegid koostööd ka ülikoolidega – kuidas see koostöö kulges?
Kuna mul endal puudus keemiku taust, leidsin, et toote loomisel on hädavajalik kaasata spetsialist, kes tunneb valdkonda põhjalikumalt. Seetõttu pöördusin Tallinna Ülikooli poole ja koostöö nendega oli väga meeldiv ja sujuv. Nad võtsid mind hästi vastu ning koos arendasime välja tahke deodorandi. Mul oli küll juba eelnevalt baasretsept olemas, aga õige konsistentsi saamiseks vajasin abi. Samuti veendumaks, et kõik koostisained on ikka ohutud. Kuna aga tol ajal ei olnud veel sobivat plastikuvaba pakendit tahke deodorandi jaoks, arendasin sellest esmasest prototüübist kreemdeodorandi ja tulin esialgu turule sellega.
Kui pikk tootearenduse protsess on olnud?
Idee tekkis juba viis aastat tagasi, kuigi oli perioode, kus ma ei tegelenud sellega aktiivselt. Aktiivselt töötasin selle kallal umbes kaks aastat. Esimesed katsetused olid viis aastat tagasi, kui olin lastega kodus ja mul oli rohkem aega.
Miks peaks kasutama naturaalseid deodorante ning millised on nende eelised tavapäraste deodorantide ees?
Paljud tavapärased deodorandid ja antiperspirandid, mida kauplustes müüakse, sisaldavad alumiiniumi, parabeene ja teisi kemikaale. Üha enam teadlaseid usub, et need ained ei ole pikaajalisel kasutusel meie kehale ohutud.
CIAO deodorant sisaldab ainult puhtaid ja naturaalseid koostisosasid – efektiivsuse tagavad peamiselt söögisooda, magneesiumhüdroksiid, maisitärklis ja erinevad vahad ja õlid. Nad ei sisalda alumiiniumit, parabeene, kunstlikke lõhna- ega värvaineid. Meie tooted on testitud ja teaduspõhiselt välja töötatud, mistõttu võin kinnitada nende efektiivsust. Eeliseks on ka keskkonnasõbralik pakend, mida enamasti tootmises palju ei kasutata.
Rääkides alumiiniumist, kas alumiiniumist pakend mõjutab kuidagi toote sisu?
Ei mõjuta. Meie deodorandi puhul ei puutu toode otseselt pakendiga kokku, kuna metallpakendi sees on papist ümbris, mille sees on deodorant. Isegi kui kokkupuude alumiiniumiga oleks olemas, on metallidel enamasti kaitsekihid, mis väldivad ainete tootesse eraldumist. Ja kui pakend oleks puhtast alumiiniumist ja puutuks tootega otseselt kokku, siis ei oleks see ikka ohtlik, sest alumiinium hakkab reageerima ja aineid eraldama alles väga kõrgetel temperatuuridel, palju kõrgematel kui tavapärased hoiutingimused nõuaksid.
Kuidas murda müüti, et looduslikud deodorandid ei toimi?
See on tõepoolest keeruline väljakutse. Esiteks peab inimene mõistma, miks kasutada looduslikku deodoranti. Siin ongi minu roll – see ei seisne ainult müümises, vaid ka inimeste harimises ja teadlikkuse tõstmises. Paljud ei mõtle, et kõik, mida me oma nahale paneme, pääseb meie kehasse. Õnneks on teadlikkus pidevalt kasvamas, mis aitab sellele kaasa.
Teiseks on oluline katsetamine – kui inimene otsustab loobuda tavapärastest deodorantidest või antiperspirantidest, peab ta proovima uusi alternatiive. Mõistan, et selles osas on palju skeptitsismi, ka minus endas oli, aga täna ma tean, et looduslik deodorant võib olla efektiivne. Tuleb lihtsalt katsetada, varuda aega ja kannatust. Kui alguses on üleminek võib olla natuke vaevaline, siis tulemus on ülimalt positiivne – mitmed meie kliendid on märganud, et pärast CIAO toote kasutamist higistavad nad palju vähem.
Kuidas mõjutavad CIAO koostisosad seda, kuidas deodorant higistamisega käitub?
Alumiinium, mis on kasutuses tavapärastes deodorantides ja antiperspirantides on peamine koostisosa, mis blokeerib higinäärmete tööd. Need tooted ei keskendu ebameeldivate lõhnade neutraliseerimisele, vaid püüavad hoopis higistamist täielikult peatada. CIAO deodorant aga normaliseerib higistamist. Higi on tegelikult lõhnatu, kuid ebameeldiv lõhn tekib, kui bakterid hakkavad higi lagundama. Seetõttu keskendun ma nende bakteritega võitlemisele, et vältida ebameeldivat lõhna, ilma et higistamine täielikult peatuks.
Kes on sinu peamised kliendid?
Praegu näen, et meie peamine klient on 30+ vanuses naine, kes hoolib oma tervisest ja huvitub tervislikust eluviisist, kuid üha rohkem on hakanud ka mehed meie toodet avastama.
Kui kaua kestab üks deodorant?
Deodorant klaaspurgis kestab keskmiselt kaks kuni kolm kuud. Mul on ka kliente, kes ütlevad, et nende deodorant kestab kuni kuus kuud. Pulkdeodorandi ühest sisust jagub 1-2 kuuks.
Kas sul on olnud mõni meeldejääv tagasiside kliendilt?
Olen saanud palju positiivset tagasisidet, mis on ka põhjus, miks ma täna siin olen. Kõige meeldejäävam tagasiside on tulnud klientidelt, kes on öelnud, et minu toode on muutnud nende elu. Nad on kogenud tõsiseid higistamisprobleeme ja on öelnud, et isegi tugevamad kemikaale sisaldavad deodorandid või antiperspirandid ei aidanud, kuid minu toode tõesti toimis. Nende õnnelikud sõnumid on erakordselt meeldejäävad ja seda ei osanud ka niimoodi oodata.
Mis sulle ettevõtte juhtimise juures kõige rohkem rõõmu valmistab?
Mulle valmistab rõõmu see, et saan motiveerida inimesi hoolitsema oma tervise eest, aga samas ka keskkonna eest. Seeläbi loon päriselt väärtust. Ma kahtlen, kas ma jätkaks ettevõttega, kui see ei edendaks selliseid väärtusi. Tervise väärtustamine ja haiguste ennetamine on alati olnud mulle väga südamelähedane teema. Kui ma suudan muuta inimeste tarbimisharjumusi ja aidata neil teha isegi väikese muudatuse nagu antiperspirandi asendamine loodusliku deodorandiga, siis see pakub suurt rahulolu.
Mis on olnud suurim väljakutse, millega oled silmitsi seisnud?
Suurim väljakutse on olnud jätkamine ja õigete rahaliste otsuste tegemine. Mida ise teha, millist teenust sisse osta, mida prioritiseerida, sest kõik on ju oluline.
Vahel ikka tekkis kahtlus, kas ma saan seda edasi teha ja jätkata. Aga siis tuleb jälle mõni positiivne tagasiside ja ikka jätkad. Suureks väljakutseks on olnud ka sobiva keskkonnasõbraliku pakendi leidmine.
Mis on seni olnud su suurim õnnestumine?
Minu suurim õnnestumine on see, et CIAO on niivõrd hästi vastu võetud ja tagasiside on olnud ülimalt positiivne. Ei ole ju toodet, mis kõigile sobiks, kuid see toode on üllatuslikult hästi omaks võetud.
Kas sul on olnud ka korduvaid kliente?
Jah, neid on tänaseks päris palju, kuid alati võiks rohkem olla. Olen aru saanud, et armastus toote vastu tekib tihti teise või kolmanda purgiga. Alguses vajab inimestel harjumist, sest kreemdeodorandi peale kandmine võib esialgu olla ebamugav, kuna inimesed on harjunud kasutama traditsioonilisi deodorante. Õnneks on tänaseks ka pulkdeodorant olemas – küll üsna värskelt, seega selle tulemustest on natukene vara rääkida. Lõppkokkuvõttes usun, et inimesed siiski hindavad seda, et naturaalset deodoranti kasutades nad hoiavad oma tervist ja keskkonda.
Kus sa näed oma ettevõtet viie aasta pärast? Millised on tulevikuplaanid?
Viie aasta pärast soovin, et minu toode oleks esindatud ka välisturgudel ning et seal oleks sama soe vastuvõtt nagu Eestis. Plaanin laieneda mitmesse riiki, sest Eesti turg on väike. Lisaks tahan arendada uusi tooteid, et pakkuda klientidele rohkem valikuid. Loodan, et enamik inimesi, kes on harjunud kasutama traditsioonilisi deodorante, proovivad minu toodet ja jäävad selle juurde.
Kuidas sul läks Ettevõtlusinkubaatori inkubatsiooniprogrammis?
Programmis läks hästi, sattusin toredasse seltskonda. Sain palju kasulikke kogemusi ja mentorlust, mis on aidanud mind rasketest hetkedest läbi. Nende inimestega suhtlemine, kes on seda rada juba läbi teinud, on hästi oluline. Kuigi mõned koolitused tundusid mulle juba tuttavad, on paljud olnud väga kasulikud ning need on mind motiveerinud edasi liikuma.
Kui ma mingitel hetkedel ei tahtnud enam ettevõttega edasi liikuda, siis kõik need koolitused ja mentorlused motiveerisid edasi tegutsema. Ikka aitab see, kui sa kuhugi kuulud.
Tutvu CIAO toodetega kodulehel siin.
Jälgi CIAO’d ka Facebookis @CIAO natural cosmetics ja Instagramis @ciao_natural