Põhilise sisu juurde
Uudised

Eesti mänguarendajad ja teenusepakkujad osalesid ühisel õppereisil Poolas GIC konverentsil ja Poznań Game Arena’l

Tallinna Ettevõtlusinkubaatori eestvedamisel osalesid Eesti mänguarendajad ja mängutööstuse teenusepakkujad oktoobri lõpus ühisel õppereisil Poolas toimunud Game Industry Conference’il (GIC) ja Poznań Game Arenal – ühel Euroopa suurimal mängutööstuse sündmusel, mis tõi kokku tuhandeid valdkonna spetsialiste üle maailma.

Õppereis toimus 23.–26. oktoobril 2025 ning pakkus osalejatele väärtuslikku võimalust luua rahvusvahelisi kontakte, kohtuda investorite ja kirjastajatega ning tutvuda mängutööstuse uusimate trendidega. Eesti ettevõtted esindasid end ka ühisel stendil Game Industry Conference’i B2B-alal, kus tutvustati oma projekte ja teenuseid laiemale publikule.

GIC konverents ja Poznań Game Arena toimuvad samal ajal ja üksteise vahetus läheduses, mis annab ainulaadse võimaluse saada terviklik ülevaade mängutööstuse suundumustest. Konverentsi kõrvalruumides toimuvat Poznań Game Arena’t külastab igal aastal ligi 70 000 inimest ning seal on võimalik näha, millised mängud köidavad publiku tähelepanu ja kus järjekorrad on kõige pikemad. Seal võis märgata palju erinevaid võidu- ja võitlusmänge, Poola enda edulugu The Witcher ning retromängude ala ja alustavate indistuudiote väljapanekuid. Külastajatel oli võimalus erinevaid mänge kohapeal proovida ning toimusid ka võistlused.

Ettevõtlusinkubaatori esindajad Nele Plutus ja Margaret Aidla osalesid ka konverentsi eelüritusel, kuhu olid kogunenud mängutööstuse tugiorganisatsioonid üle Euroopa. Seal tutvuti erinevate programmide ja kogukondadega, mis toetavad mänguarendajaid, ning arutleti, milliseid teenuseid võiks ka Ettevõtlusinkubaator tulevikus oma klientidele pakkuda.

Poznań Game Arena ja GIC on suurepärane koht, kus näha, mis suunas rahvusvaheline mängutööstus liigub, ja luua reaalseid ärivõimalusi. Õppereisil osales viis Eesti ettevõtet, kes tegutsevad mänguarenduse ja valdkonna tugiteenuste pakkumisega:

Ettevõtted tõid tagasisides välja, et külastus andis neile väärtuslikke kontakte nii potentsiaalsete koostööpartnerite kui ka klientide seas. Osalejad said inspiratsiooni uute projektide arendamiseks ning parema ülevaate mängutööstuse trendidest ja konkurentide tegevusest. Mitmete jaoks avanesid uksed Poola ja Tšehhi turule, kus mänguarendus on väga arenenud, kuid koostööd Eesti ettevõtetega on seni vähe tehtud.

Konverentsil käsitleti põhjalikult mänguturunduse, sihtgrupi määratlemise ja tehisintellekti teemasid. Esinejad rõhutasid, et testimine, iteratsioon ja valideerimine on iga arendusprotsessi alus ning et toode peab olema tugevam kui idee ise.

Turunduses rõhutati kogukonna loomise ja kaasamise tähtsust. Arutleti ka sotsiaalmeedia platvormide rolli üle: Facebooki peeti madala väärtusega, Instagrami mõju piiratud, TikTokil on suur viiruslik potentsiaal, samas kui X (endine Twitter) ja BlueSky sobivad hästi rahvusvahelise leviku saavutamiseks. Soovitati panustada mikroinfluenceritesse ja hoida Steami soovinimekirjad aktiivsed, et konversioon püsiks kõrge. Avalikud demod ja üritused, nagu Next Fest või PC Gaming Show, aitavad koguda tagasisidet ja kasvatada nähtavust.

Tehisintellekti käsitlevates ettekannetes rõhutati, et kuigi AI võib tõsta efektiivsust, ei saa see asendada loovust. Tööstus elab praegu läbi “AI-mulli” faasi, kus paljud ettevõtted investeerivad tehnoloogiasse, kuid tulemused on alles kujunemas.

Õppereis andis Eesti ettevõtetele uusi teadmisi, kontakte ja inspiratsiooni, et oma tegevust rahvusvahelisel areenil veelgi laiendada.

Maison et Objet külastust kaasrahastati Euroopa Liidu vahenditest ning Ettevõtlusinkubaatori projektist „Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks.”