Põhilise sisu juurde
Uudised

Hea turundus sünnib aususest, järjepidevusest ja päris sisust

Tänapäeval vajab iga ettevõte läbimõeldud turundusstrateegiat, et kasvatada bränditeadlikkust ja leida uusi kliente. Edukas turundus ei tähenda aga ainult reklaami – see sünnib sisust, mis inimesi päriselt kõnetab. Just sellele keskendus hiljuti Ettevõtlusinkubaatoris toimunud seminar, kus oma kogemusi ja praktilisi nippe jagasid tuntud eksperdid Mery-Ly Riis, Susann Kõomägi ja Anet Põlismäe.

Mery-Ly Riis: “Hea sisu algab eesmärgist, mitte soovist lihtsalt müüa”

VAAS agentuuri projektijuht Mery-Ly Riis rääkis sisuloome tegelikust tähendusest ja rõhutas, et iga edukas bränd vajab tugevat strateegiat ja selget eesmärki.

“See ei kõneta kedagi, kui sul ei ole sisu taga. Kõik algab eesmärgist – ja eesmärk on rohkem kui ainult müüa,” rõhutas Riis.

Tema sõnul ei saa tuntuks ainult toodet müües, vaid järjepidevalt oma lugu jutustades. “Coca-Cola ja iPhone ei ole kuulsad seepärast, et nad ainutl müüvad, vaid sest nad räägivad oma lugu,” ütles ta, tuues näiteks ka Oatly, kelle brändi peaksid tema sõnul kõik teadma just nende järjepideva ja eristuva sisu tõttu.

Riis tõi välja, et hea sisuloome toob jälgijad, mitte vastupidi. Selleks ei pea olema igal platvormil korraga: “Sa ei pea tormama kõikidesse kanalitesse. Vali üks või kaks, õpi neid päriselt tundma ja siis alles laienda.”

Tema sõnul liigub sisu aina enam autentse ja ebatäiusliku poole. “Inimesed tahavad näha päris inimesi ja tegevusi – mitte ideaalseid, lihvitud postitusi,” rääkis Riis. Ta rõhutas ka, et tehisintellekti kasutamine nõuab teadlikkust: “Kui kõik kasutavad AI-d, siis näeb kõik ühesugune välja. Tee seda targalt, mitte lihtsalt sellepärast, et kõik teised teevad.”

Üheks tema peamiseks sõnumiks oli ausus ja kohalolu:

“Julge olla aus – räägi, kes sa oled ja kellele sa seda teed. Ole kohal, jälgi konkurente, aga tee oma eesmärgi järgi. Vähem, aga kvaliteetsemat sisu.”

Lisaks märkis Riis, et hashtagid on tänaseks oma rolli kaotanud: “Kaastekst käitub juba SEO-na – hashtag on surnud,” nentis ta muigega.

Susann Kõomägi: “Eestlane tahab esimesena näha huumorit”

SEB noorte segmendi turundusjuht Susann Kõomägi, kes on varem vedanud ka Limpa kampaaniaid, tõi oma ettekandes näiteid, kuidas huumor ja loovus võivad muuta isegi väikese eelarvega kampaania suureks edulooks.

“Lihtsalt toote promo on kõige nõrgem asi, mida sa saad teha. Väiksed hetked võivad anda viraalse momendi,” ütles ta.

Kõomägi meenutas Limpa turundusteekonda: “Oli aeg, kus mõtlesime isegi, kas peaks sea üldse ära võtma. Aga selle asemel otsustasime lihtsalt katsetada – tegime Tinderi profiili, panime plakatid kokku vanadest kujundustest ja muutsime lihtsalt lähenemist. Eelarve ei muutunud, aga tulemused küll.”

Tulemuseks oli üle 5,3 miljoni müüdud Limpa pudeli 2023. aastal.

Kõomägi sõnul on autentsus turunduses kõige olulisem vara. “Kui keegi räägib sinust omaalgatuslikult, siis ära ütle lihtsalt aitäh – näita, et hoolid,” soovitas ta. Tema sõnul ei tasu jahtida viraalsust, vaid keskenduda oma nišile ja kogukonnale.

“Noored ei usalda kõiki influencereid, vaid neid väheseid, kellega nad päriselt suhestuvad. Influentsus ei tähenda, et jõuad miljoni inimeseni, vaid et suudad suhestuda selle ühe inimesega.”

Anet Põlismäe: “Inimesed usaldavad teisi inimesi rohkem kui brände”

Ettevõtja ja koolitaja Anet Põlismäe rääkis User-Generated Content’i (UGC) kasvavast tähtsusest ning sellest, kuidas tavaliste inimeste lood ja kogemused võivad brändi müüki rohkem mõjutada kui professionaalne reklaam.

Ta tõi välja peamise erinevuse UGC ja influenceri vahel:

“Influencer on aktiivne ühel platvormil ja tema eesmärk ongi olla nähtav. UGC seevastu põhineb usaldusel – inimesed usaldavad teist inimest rohkem kui brändi.”

Põlismäe sõnul on autentsus ja “päris connect” see, mis paneb sisu tööle: “Oluline on, kas tekib tunne, et see inimene võiks olla sinu partner. See side on hindamatu.”

Sündmus pakkus osalejatele rohkelt inspiratsiooni ja praktilisi teadmisi, kuidas muuta oma turundus siiramaks, tõhusamaks ja inimlikumaks. Ühiselt jäid kõlama mõtted, et tulemuslik turundus ei sünni täiuslikkusest, vaid aususest ja järjepidevast väärtuse loomisest.