Maison et Objet – inspiratsioonireis moemekasse Pariisi
Septembri alguses toimus Ettevõtlusinkubatori korraldatud Eesti disainerite õppereis rahvusvahelisele sisustusmessile Maison et Objet, millest võtsid osa ettevõtted 4Room, Stella Soomlais, Kaidi Kaasik, By Mer, KärdikDesign, ANDES1GN, Puhu Klaasistuudio ja Nüüd Ceramics. Tegemist on ühe maailma olulisema sisustus- ja disainimessiga, mida on Pariisis korraldatud juba 30 aastat. Mess koondab igal aastal ligi 70 000 külastajat 145 riigist ning toob kokku enam kui 2300 brändi, pakkudes ülevaadet sisekujunduse, mööbli, tarbekunsti ja elustiilitoodete uusimatest trendidest.
Õppereisi käigus külastati nii Maison et Objet messi kui ka selle eraldi sektsiooni Crafts, mis keskendub käsitööle ja autoridisainile. Lisaks võeti osa Paris Design Weeki sündmustest, sealhulgas Factory väljapanekust, mis koondas 150 disaineri loomingut ühes kvartalis. Inspiratsiooni pakkuvateks elamusteks kujunesid ka Pinault Collectioni Bourse de Commerces galeriis eksponeeritud Celeste Boursier-Mougenot’ installatsioon ning Louvre’i muuseumi Les Arts Décoratifs tarbekunsti väljapanek.












Õppereisi korraldaja, inkubaatori projektijuht Monika Pärnsalu sõnul on Maison et Objet õppereisid olnud edukad ja pakkunud hulgaliselt inspiratsiooni, uusi teadmisi ja motivatsiooni Eesti disaineritele. Tema hinnangul võiks just messi Crafts-sektsioon olla Eesti disaineritele sobiv väljapanekuplatvorm, kuid selleks on vajalik mitmeaastane järjepidevus, et võita edasimüüjate tähelepanu ja usaldusväärsust.
Disainerite muljeid messist
Eili Soon (Puhu Klaasistuudio): „Mess tervikuna oli väga muljetavaldav – osalejaid oli palju ning igaüks leidis kindlasti midagi enda jaoks huvitavat. Kõige põnevam oli jälgida, kuidas messiboksid olid üles ehitatud – see andis palju ideid ja inspiratsiooni ka enda töö jaoks. Suurt muljet avaldas ka Lalique’i ajalooline klaasinäitus, mis tõestas, kuidas bränd on suutnud oma identiteeti ja kvaliteeti hoida.“
Stella Runnel (Stella Soomlais): „Tegemist oli väga inspireeriva õppereisiga – lisaks Maison et Objet messile oli linn täis disaininädala pärle. Kõik see kokku oligi üks tohutu vitamiinipomm, mis annab hoogu ka enda tegemistele. Tekkis parem arusaam trendidest ning brändi positsioneerimisest rahvusvahelisel areenil.“
Merily Pihelbu (By Mer): „Kõige väärtuslikumaks pean, et selliste kvaliteetsete õppereiside võimalikkus on loodud. See avab uusi perspektiive ja võimalusi. Kindlasti kaalun osalemist Maison et Objet messil eksponendina.“
Kristel Kärdi (KärdikDesign): „Mess oli väga mitmekesine, kuid ise pöörasin erilist tähelepanu väiksematele brändidele, nagu ma isegi. Kuigi suurte kõrval on keeruline silma paista, nägin, et nutikas ja eristuv väljapanek võib olla võtmeks. Põhjamaist minimalismi oleks võinud messil rohkem esindatud olla.“





Maison et Objet külastust kaasrahastati Euroopa Liidu vahenditest ning Ettevõtlusinkubaatori projektist „Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks.”