Mänguarenduse eelinkubatsiooni lõpetamisel esitleti 7 mänguprojekti

17. juunil lõppes Ettevõtlusinkubaatoris kahekuuline Game Development Pre-Incubation programm, mis tõi kokku ambitsioonikad mänguarendajad ja rahvusvahelised koolitajad, pakkudes intensiivset ettevalmistust videomängude turule toomiseks. Programmi korraldas Tallinna Ettevõtlusinkubaator koostöös Gamedev Estonia’ga ning osalisi oli 50 ja sealhulgas 11 ettevõtet.
Programmi eesmärk oli anda alustavatele mänguarendajatele teadmised ja tööriistad, et arendada välja elujõuline mänguprojekt – alates ideest kuni selle turule toomiseni. Koolitusprogramm koosnes kuuest sisukast sessioonist, milles käsitleti mängudisaini, kunstistiili loomist, projektijuhtimist, turundusstrateegiaid, hinnastamist, rahastust ning juriidilisi küsimusi. Iga teema oli üles ehitatud praktiliselt, et toetada tiimide konkreetseid arendusvajadusi. Lisaks said osalevad tiimid üksühele mentorlust, et veel täpsemalt enda ideid edasi arendada.
Programmi avas sessioon mängudisaini ja turu sobivuse teemal, mida juhtis Jordan Morris. Järgnesid põhjalikud töötoad, kus räägiti kunstistiilist ja projektijuhtimisest – nende läbiviijateks olid mängudisainer ja visuaalkunstnik Ahmed El Shenawy ning animaator ja loovjuht Julia Sereda.
Turunduse ja kasutajaskonna kasvatamise sessioonis süvenes Jordan Morris mängu positsioneerimisse ja kommunikatsioonistrateegiatesse. Hinnastamise teemal jagas praktilisi soovitusi Eesti mängutööstuse ekspert Karl Kontus, kes keskendus õige tulumudeli valikule sõltuvalt sihtturust ja mängutüübist.
Olulise osa moodustas ka rahastuse ja juriidiliste põhialuste käsitlemine. Siin andsid oma teadmisi edasi intellektuaalomandi spetsialist Jelizaveta Lazonen ning Ott Madis Ozolit, kes aitasid osalejatel orienteeruda lepingutes, rahastustaotlustes ja autoriõiguse küsimustes. Finaalsessioon oli pühendatud mängu edukale platvormile toomisele. Jordan Morris andis osalejatele praktilised tööriistad ja soovitused oma mängude esitlemiseks Steam-i platvormil.
Viimases sessioonis oli osalejatel võimalik ka oma pooleliolevaid projekte teistele esitleda ning osalejad valisid ka oma lemmikud.
Kokku tutvustati seitset projekti:
- Hammer Time – füüsikapõhine esimese isiku vaates lähivõitlusroguelite, kus mängija peab alistama koletisi nii relvade kui keskkonna loomingulise kasutamise abil. Mäng keskendub kineetilisele ja reaktsioonipõhisele mängitavusele.
- Live to Eat – kerge ja humoorikas mäng, kus mängija kehastub toidusõltuvuses kassiks.
- Dragon of the North – strateegiamäng, mis on inspireeritud Eesti rahvajuttudest ja mütoloogiast. Mäng ühendab taktikalise mõtlemise kohaliku kultuuripärandiga.
- Cold Boot Attack – narratiivne küberpõnevik, mille tegevus toimub endises kalurikülas Meadow Islandil. Mängija rolliks on turvatestija, kes sukeldub linna allmaailma ja avastab järk-järgult üha süngemaid saladusi.
- Spooky Business – lõbus strateegiamäng, kus mängija peab hirmutama külastajaid, paigutades lõkse ja koletisi.
- Stellar Skirmish – ulmeline strateegiamäng, mis viib mängijad galaktikatevahelisele taktikalahinguväljale. Mäng ühendab klassikalise lauamänguliku PvP-duellide süsteemi ja fraktsioonipõhise poliitika suurel galaktilisel tasandil.
- Squidy and the Devourers – 2D-koostöömäng, kus mängijad uurivad ookeanipõhja, koguvad ressursse ja värbavad mereloomi, et juhtida veealust restorani.
„Meie eesmärk oli anda tiimidele tugev vundament, millelt edasi liikuda. Nägime suurt arengut, kirge ja professionaalsust – ja mitmel juhul ka juba esimesi samme reaalsete kasutajateni jõudmisel,“ ütles programmi korraldaja ja Ettevõtlusinkubaatori konsultant Nele Plutus. Mänguarenduse teemadel on plaanis jätkata sündmustega Ettevõtlusinkubaatoris ka sügisel. Game Development Pre-Incubation näitas veenvalt, et Eesti mänguarendajatel on olemas potentsiaal luua rahvusvaheliselt konkurentsivõimelisi mänge.














