Maison Beast: Sa ei pruugi meid armastada, aga sa jääd meid mäletama

Seekordse Ettevõtlusinkubaatori kogemusloo keskmes oli Michael Burich, mässumeelse tänavamoe brändi Maison Beast asutaja ja loovjuht. 2023. aastal asutatud bränd on lühikese ajaga jõudnud nii New Yorgi kui ka Milano moenädalate lavalaudadele ning pälvinud tähelepanu ka rahvusvahelises meedias, kuid nende jaoks on see kõik alles teekonna algus.
“Tahtsime luua brändi, mis on Eestist, aga mitte ainult Eesti jaoks.”
Kogemusloo raames jagas Michael brändiga alustamise teekonda ja ka tulevikuplaane. Michael nendib, et sinu taust on ettevõtjana oluline, kuid veelgi olulisem on tööeetika ja pidev soov olla iga päev natuke parem. Just sellest soovist ja usust sündiski bränd, mis ei järgi olemasolevaid reegleid, vaid loob uusi.
“Midagi ei juhtu, kui sul pole enesekindlust astuda igasse ruumi nagu sa kuuluksidki sinna.”
Brändi üks keskseid ideid on: mood ei seisne ainult rõivastes, vaid kogemuses. Inimesed ei tule lihtsalt ostma, nad tahavad saada erilist kogemust, hetke, mida mäletada. Michael toob välja, et nende brändi puhul on oluline külalislahkus, nad tahavad pakkuda kliendile parimat tunnet ja meeldejäävaid hetki. Iga puutepunkt brändiga, alates showroom’i külastusest kuni ostuni, on osa lavastusest. Kõik peab olema läbi mõeldud justkui nagu teatris. Inimesed ei mäleta hinda, vaid seda, kuidas nad end tundsid. See on nende jaoks vastus küsimusele, kuidas ka väiksem tegija saab konkurentsis silma paista.
“Pole oluline, mida sa müüd – lõpuks müüd sa inimestele.”
Rääkides brändi kasvatamise ja arendamise teemadel toob Michael välja, et oluline on elus mitte ootama jääda, et võimalused uksele koputaksid, vaid luua need võimalused endale ise. Näiteks dokumenteerivad nad bränditeadlikkuse kasvatamiseks oma teekonda Youtube’i vlogide kaudu, loovad silmapaistvaid turundusklippe, kasutavad huumorit ja ehitavad narratiive, mis tõmbavad inimeste tähelepanu. Nende peamine lähenemine on: “Sa ei pruugi meid armastada, aga sa jääd meid mäletama.”
“Kui tahad, et sind märgataks ja tuntaks, pead sa natuke süsteemi raputama.”
Tulevikule mõeldes jagab Michael, et Maison Beast on küll Eesti bränd, aga see ei ole loodud vaid Eesti turule. Suurema tuntuse saavutasid nad Eestis peale New York’i moenädalal osalemist. Huvitava aspektina tõi ta välja, et kõigepealt pidid nad minema välismaale, et kodumaal tuntuks saada. Koduturg on tema sõnul ühtaegu kingitus ja samas ka katsumus: “Siin on lihtsam silma paista, aga väike turg seab ka kindlad piirid”. Seepärast on algusest peale mõeldud ka rahvusvahelistele turgudele laienemisele.
“See on meie supervõime – luua hetki, millest sünnivad vestlused.”
Lõpetuseks rõhutab Michael, et brändi loomisel ei tasu takerduda ainult numbritesse – edu ei ole pelgalt Exceli tabelis mõõdetav. Oluline on, et sa ka naudid teekonda, julged riske võtta ja seisad kindlalt selle eest, millesse usud. Ja kui küsida, mida ta kõige rohkem kahetseb, siis kõlab vastuseks kindlal olekul: “Kui üldse midagi, siis ainult seda, et ma juba varem ei alustanud.”











