Fienta: Otsesuhtlus toob piletimüügile silmnähtavaid tulemusi

Ettevõtlusinkubaatori kasvuprogrammi 1. lennu lõpetas piletimüügiplatvorm Fienta, mis lisaks piletimüügile annab põhjaliku ülevaate publiku ostuteekonnast ning aitab hoida kontakti korraldajate ja piletiostjate vahel. Fienta COO Liina Amon jagas Fienta loomisteekonda, välisturgudele laienemise kogemust ja tulevikuplaane.

Alustades algusest, siis kuidas sündis idee Fienta loomiseks ja milliseid probleeme te lahendada soovisite?
Alguses kandis ettevõte nime Piletimasin ja lahendas vastloodud Lottemaa piletimüüki internetis. Turuliider küsis piletite müügilt väga kõrget teenustasu ning René (asutaja René Lasseron – toim.) nägi võimalust pakkuda oluliselt soodsamat hinda. Seega, Fienta sai alguse, et lahendada liiga kõrgete teenustasude probleemi piletimüügis.
Esimestel aastatel oligi Lottemaa meie ainsaks kliendiks, kuid kui turuliider hakkas lisaks niigi kõrgele teenustasule, mida tasub korraldaja, veel ka igal piletiostul küsima ostjalt teenustasu, siis otsustas René, et nüüd on aeg õiglase hinnastamisega piletimüügikeskkonnal turule tulla. Piletimasina nimi muutus Fientaks. Nime valikul oli oluline, et nimi oleks meeldejääv, kasutatav rahvusvaheliselt ja erinevates keeltes neutraalne. Sel ajal sai alguse ka uute klientide otsimine, esmalt Eestis ja hiljem rahvusvaheliselt.
Kes on teie meeskonnas ja milline on nende taust?
Meil on praegu meeskonnas seitse liiget. Kõik tegelevad ühel või teisel viisil ürituste korraldamisega või on sellega varasemalt tegelenud. Arendustiimil on lisaks muidugi ka tarkvaraarenduse taust. Seega kamp kultuurihuvilisi toredaid inimesi – René, Riho, Martti, Erki, Laura, Maria ja Liina.
Turul on mitmeid piletimüügiplatvorme. Mis eristab Fientat teistest?
Peamine erinevus on kindlasti see, et Fienta tugevdab korraldaja/artisti brändi ning jätab enda pigem tahaplaanile. Enamasti kipuvad piletimüüjad tegema vastupidi. Näiteks saab ürituse korraldaja Fientas koguda piletiostul oma enda kliendibaasi, uudiskirjade liitujaid, kellega edaspidi ise kontaktis olla. Lisaks ei pane me oma logo suurelt igasse võimalikku kohta – tihtilugu ostja ei märkagi, et ta tegi piletiostu Fientas ja mitte korraldaja enda kodulehel.
Meie platvormi eelis seisneb väga madalas, lausa olematus sisenemisbarjääris. Lihtsalt tee konto ja saadki hakata oma üritusele pileteid müüma. Korraldajad hindavad meie keskkonna lihtsust ja intuitiivsust. Üritused toimuvad enamasti ju väljaspool tavalist tööaega ning on väga oluline, et korraldajad saaksid oma üritusi mistahes ajal iseseisvalt hallata. Enamik kliente meie poole ei pöördu ja Fienta kasutamisel abi ei vaja. See on taganud meile ka hüppelise kasvu, sest klientide personaalne onboardimine ei ole enamasti vajalik.
Vähe tähtis ei ole ka meie lihtne ja läbipaistev hinnastamine. Piletiostja ei maksa Fientas mingeid täiendavaid tasusid. Suuremale osale korraldajatest on see väga oluline, et nende piletiostjal ebameeldivaid üllatusi ei tekiks.
Oleme loonud ka mitmeid praktilisi lahendusi – arve alusel maksmine, registreerimisvormid, konverentside jaoks nimekaartide trükkimine jpm. Need lisavõimalused teevad korraldajate elu palju lihtsamaks ning lai funktsionaalsus võimaldab meil pakkuda oma teenust erinevatele üritustele alates joogaklassidest ja töötubadest kuni suurte rahvusvaheliste konverentside, teatrietenduste ja kontsertideni.
Kuigi meie keskkonnas saab üritusi hallata kahes keeles – eesti ja inglise keeles – on võimalik ürituse piletimüük üles seada kuni 25 erinevas keeles. See on ka kindlasti üks põhjus, miks meie platvorm köidab rahvusvahelisi kliente – paistame silma nii keelevalikute kui ka erinevate valuutade toe poolest. Fienta lihtne ja mugav kasutatavus, mitmekülgsus ning õiglane hinnakujundus ongi põhjused, miks meid eelistatakse nii Eestis kui ka mujal maailmas.
Igas kalendrikuus on meie platvormil keskmiselt 6000 üritust. Umbes pooled neist toimuvad Eestis ja pooled mujal maailmas.
Mis on oluline piletiostja kogemuse puhul?
Me oleme veendunud ja seda näitab ka ostude analüüs, et ostjad ei otsi ise aktiivselt üritusi. Oleme ju tarbijatena laisad ja eeldame, et info jõuab ise meieni. Fientas on ostuprotsessi käigus võimalus küsida ostjalt nõusolekut ürituse korraldaja uudiskirjaga liitumiseks. Pileti ostmise hetk on oluline, sest just siis on ostja kõige rohkem huvitatud saama ka edaspidi infot korraldaja tulevaste ürituste kohta. Liitunud klientidega saab korraldaja hoida sidet edaspidigi, saata uudiseid, infot uute ürituste kohta jne. Muidugi oluline on hoida piletiostjatega sidet ka enne ja vahetult peale üritust. Näiteks saab korraldaja Fientas enne üritust saata meeldetuletuseks kirja koos piletitega või pärast üritust tänukirja koos pildigalerii, tagasisideküsimustiku või muuga.
Tänases üleküllastunud igapäevas on selline otsesuhtlus vajalik ning päeva lõpuks ka soodsam viis piletimüügiks, kui neid samu inimesi ei ole vaja tasuliste reklaamidega iga kord taas üles otsida. Otsesuhtlus aitab muuta juhuslikud piletiostjad püsivateks fännideks ja toob piletimüügile silmnähtavaid tulemusi.
Kas on selgelt eristatav, kes on peamised kliendid?
Suurimat käivet toovad rahvusvahelised konverentsid, sest nende piletihinnad on reeglina kallimad kui näiteks teatrietendustel või kontsertidel. Samuti kasutavad meid paljud rändavad artistid, kuna meie platvorm võimaldab müüa pileteid enam kui 30 erinevas valuutas. See tähendab, et korraldaja/artist ei pea igas riigis uut piletimüügipartnerit otsima, vaid saab kogu tuuri piletid müüa Fientas.
Meie klientide hulka kuuluvad ka teatrid, kontserdi- ja muud toimumispaigad, koolitajad. Tavapäraste kultuuriürituste kõrvale on tekkinud aasta-aastalt järjest enam ka enesearengule keskenduvaid üritusi – retriidid, töötoad ja kohtumised. Ühelt poolt ongi selliste ürituste järele järjest suurenev nõudlus, aga olen kindel, et Fienta kasutamise lihtsus on aidanud ka väiksematel ja privaatsematel üritustel rohkem nähtavaks saada ning laiemat publikut leida.
Fienta levib peamiselt tänu soovitustele ning piletiostu kogemusele. Kui keegi ostab ürituse pileti Fientast ja märkab, et meie keskkond on lihtne ja mugav, siis suure tõenäosusega on järgmine uus kasutaja just tema. Sujuv ostuprotsess ja tagasihoidlik disain toovad meile aina enam uusi kliente.
Kuidas kliendid Fienta üles leiavad?
Enamik meie kliente jõuabki meieni orgaaniliselt, näiteks soovituse kaudu või olles näinud Fientat mõne sündmuse piletitel. See lubab meil eeldada, et kui panustada rohkem müügi- ja turundustegevustesse, võiksime saavutada veelgi kiirema kasvu.
Kas sooviksite ka mõne suure rahvusvahelise artisti tuuri piletimüügi kogemust?
Kindlasti! Suurtel tuuridel tuleb tavaliselt korraga müüki väga suur hulk pileteid, mis võib olla tehniliselt keerukas lahendada. Kui osata selleks valmis olla, siis lahendused on ju olemas. Nii et laseme mõtte lendu – Taylor Swift, tule, tule!
Milliseid trende piletimüügiplatvormidel praegu märgata on?
Peamine trend on otsesuhtlus publiku ja korraldajate vahel – direct-to-fan. Kui sa tahad Taylor Swifti kontserdile minna, saad sa info ilmselt sotsiaalmeediast, tema enda meililisti või mõne uudise kaudu. Tõenäoliselt ei käi sa regulaarselt näiteks Ticketmasteri kodulehel otsimas, kas äkki millalgi toimub Taylor Swifti tuur.
Ja kui sa soovid üritusele minna, ostad sa pileti just sealt, kuhu korraldaja sind suunab. Seetõttu peab piletimüügikeskkond olema lisaks ostjale ka korraldaja jaoks kasutajasõbralik, lihtne ja mugav. Seal, kus korraldaja tunneb end hästi, ongi see koht, kust tema fännid pileteid ostavad.
See aga ei tähenda, et ei võiks tulla Fienta lehele üritusi avastama. Võin kindlalt öelda, et meil on mitmekesiseim valik üritusi Eestis.
Millistel turgudel Fienta tegutseb ja kus on olnud kõige huvitavamad kliendid?
Meil oli eelmisel aastal kliente ligi 70 erinevas riigis. Meie peamine fookus on Euroopa turul, eriti Inglismaal, kuhu oleme peamiselt oma digireklaamid suunanud. Inglismaa suurus ja keel teevad meie jaoks sealse turu ahvatlevaks. Samas on meil kliente ka Islandil, Jaapanis ja Assooridel.
Millised erinevused on välisturgude ja Eesti klientide vahel?
Mõningad kultuurilised erinevused on, näiteks mõnes riigis tahetakse rohkem helistada, aga piletimüügi vajaduste osas märkimisväärseid erinevusi ei ole. Küll aga saab öelda, milline on Fienta klient – inimene, kes hindab kiirust, paindlikkust ja iseseisvust. Sellised nagu oleme me ise, sellised on ka meie kliendid.
Milliseid väljakutseid olete kogenud välisturgudel?
Piletimüük on väga tiheda konkurentsiga valdkond, kus igas riigis tegutsevad oma kohalikud “fientad”. Üks suurimaid väljakutseid on aga kindlasti krediitkaardipettused, eriti riikides, kus pettuste riskitase ongi kõrgem. Mitmete turgude puhul oleme võtnud vastu teadliku otsuse oma teenust mitte pakkuda kas poliitilistel põhjustel või kultuuriliste erinevuste tõttu, mis teevad riski juhtimise keeruliseks.
Fienta on peamiselt kasvanud oma vahenditest. Kuidas see on mõjutanud ettevõtte strateegiat?
Kui ei ole välist raha, siis ei ole ka väliseid ideid ja ootust-survet peal. Meil on olnud vabad käed, mida teha – arendusplaane sättida, hinnastamist, turundust. Oleme saanud keskenduda õppimisele, katsetamisele ja testimisele, ilma et oleksime pidanud teiste huvidega arvestama.
Kas tulevikus on plaani raha kaasata?
Tegelikult on küll. Me täna näeme, et peamine kasv on tulnud orgaanilisest laienemisest. Sageli just nö sõbra soovitusest, mis näitab, et meil on hea toode ning oleme suutnud tekitada usaldust ja huvi. Samal ajal tekib ka loomulik küsimus – mis juhtuks, kui panustaksime suuremalt müüki ja turundusse? Milliseid muutusi ja võimalusi see endaga kaasa tooks? Selleks vajame aga täiendavaid ressursse, mida meil praegu endal ei ole. Me tahame näha, kui suureks ja ägedaks võiks Fienta kasvada.
Mis on siiamaani suurim õnnestumine?
Meie suurim õnnestumine on kindlasti meie meeskond. Kokku on sattunud samal sagedusel võnkuvad inimesed. Meil on väike meeskond ja ega me üldiselt ei vaata kella. Kui on vaja midagi kiirelt lahendada, oleme kõik valmis reageerima, olgu siis õhtuti või öösiti – kuigi seda muidugi mitte pidevalt. Aga kui ei oleks sellist kampa, kelle peale sa võid igal ajal kindel olla või toetuda, siis sellel firmal ei oleks nii suurt lendu tänases päevas.
Ja samas te võngute täielikult kodukontoris ja üle Eesti?
Jah, tegutseme täielikult kodukontoritest ja oleme üle Eesti hajutatud. Kuna me igapäevaselt kokku ei saa, siis ei olegi vahet, kus keegi asub. Tiimitunde hoidmiseks korraldame korra kuu, paari jooksul tiimipäevi, aga iganädalased esmaspäevased koosolekud on meie töö sujuvuse võti. Nendel koosolekutel räägime vähem tööasjadest ja rohkem lihtsalt sellest, kuidas kellelgi läheb. See aitab meie meeskonda ühtsena hoida ja loob sooja tunde, et kuulume samasse kampa.
Julgustan ettevõtteid planeerima koosolekuid lihtsalt ka jutuajamiseks, et üksteise tegemistest rohkem teada saada. Me oleme kõik nii erinevad ja seda on põnev kuulata, millega keegi tegeleb või mida just nädalavahetusel tegi. Kui me ainult tööst räägiksime, siis ma arvan, et meie tiim ei püsiks nii soe ja rõõmus.
Mis ettevõtte tegemise juures kõige rohkem rõõmu valmistab?
Suurim rõõm on näha ja kogeda praegust ning loodetavasti ka tulevast kasvufaasi. Ettevõtte areng, uute inimestega meeskonna kasvamine ja tööprotsesside kiiremaks muutumine on põnev ja motiveeriv. Kui ma liitusin, oli meie tiimis viis inimest, täna oleme seitsmekesi. Iga uus liige toob kaasa uue energia ja panuse. See on unikaalne kogemus, olla osa sellest kasvust, kuidas meie väike Eesti ettevõte areneb ja saab rahvusvahelist mõõdet.
Millised on tulevikuplaanid?
Meie tulevikuplaanid keskenduvad peamiselt rahvusvahelisele kasvule. Eesti piletimüügiturul on viimastel aastatel tekkinud tugev konkurents. Meie eeliseks on see, et umbes 50% meie käibest tuleb juba praegu välisturgudelt. Me ei sõltu ainult Eesti turust. Samas jääb Eesti alati meie armsaks koduturuks, kuid välisturgudele laienemine pakub palju suuremaid võimalusi ning aitab riske hajutada.
Lõpetasite Ettevõtlusinkubaatori kasvuprogrammi. Miks otsustasite liituda ja kuidas läks?
Liitusime kasvuprogrammiga eelkõige turunduse ja müügi valdkonnas arenemiseks. Olime küll erinevaid lähenemisi katsetanud, kuid vajasime struktureeritumat lähenemist ja värskeid vaatenurki. Programm pakkus suurepärast võimalust saada ligipääsu mentorsessioonidele, koolitustele ning võrgustikule ambitsioonikatest ettevõtjatest kaasteeliste näol.
Programmi mõju oli märkimisväärne. Saime põhjalikku tagasisidet oma tegevusele ja ka ideedele. Eriti tänulikud oleme oma konsultandile Nelele, kes aitas meil läbi murda mitmetest keerulistest olukordadest. Kui mõni teema tundus esialgu heidutav, siis mentorkohtumised pakkusid alati värskeid perspektiive ja praktilisi lahendusi.
Mentorite oskus esitada teravaid, mõtlemapanevaid küsimusi avas meile täiesti uusi vaatenurki. Nad ei piirdunud pelgalt nõuannetega, vaid suunasid meid ka järgmiste õigete inimesteni, mis võimaldas mõningate teemadega veelgi põhjalikumalt tegeleda. See oli tõesti väga vajalik, sest eestlaslik tagasihoidlikkus kipub sageli takistama abi küsimist. Kasvuprogramm aitas meil sellest barjäärist üle saada ning õpetas, et küsimuste esitamine on arengu loomulik osa.
Programmi intensiivsus oli märkimisväärne. Pärast tavapärast tööpäeva veetsime tihti õhtuid arutelude ja visiooni täpsema väljatöötamisega. Teadmine, et järgmisel päeval ootab ees kohtumine tippmentoriga, motiveeris meid endast maksimumi andma. See “kuklasse hingamise tunne” ja kindel ajaraam sundisid meid efektiivselt tegutsema ning lahendama ka ebamugavamaid teemasid.
Programmi tulemusel oleme jõudnud punkti, kus seisavad ees kohtumised investoritega. Oleme saanud oma esitlusmaterjale tänu väärtuslikule tagasisidele korduvalt täiustada. Me ise oleme enesekindlamad, meie väärtuspakkumine on fokusseeritum ning meil on konkreetne visioon edasiliikumiseks. Aitäh meie konsultant Nelele ja Tallinna Ettevõtlusinkubaatorile selle võimaluse eest! Uutele inkubantidele soovitan võtta programmist maksimum, ka siis, kui tundub, et teemasid on korraga palju ja kõigega ei jõua. See pingutus tasub end kuhjaga ära.