fbpx Põhilise sisu juurde
Uudised

Rahu Care: Juuksehooldus, mis toob rahu nii peanahale kui südamele

Ettevõtlusinkubaatori kasvuprogrammi lõpetas ettevõte Rahu Care, kes toodab ja arendab erinevaid juuksehooldustooteid. Ettevõtte asutaja Paula Heintare jagas, kuidas sai idee alguse, mis teeb juuksehooldustooted eriliseks ja millised on tulevikuplaanid.

Millega ettevõte tegeleb?

Rahu Care arendab, toodab ja müüb jätkusuutlikus formaadis peanaha- ja juuksehooldustooteid. Põhifookus on ühendada jätkusuutlikkus, kvaliteet ja teadus. Nende kõrval on olulisel kohal peanaha heaolu.

Kas sa saaksid avada veidi oma ettevõtte alguse lugu? Milline on su enda taust ja kuidas tekkis idee oma ettevõtte loomiseks?

Minu taust on juuksehooldusvaldkonnas, kus olen nüüdseks tegutsenud 10 aastat juuksurina. Juuksuriõpingute käigus hakkasid mind enim huvitama kõik keemilised protsessid, mis meie juustega toimuvad, kui need puutuvad kokku teatud ainetega. See huvi viis mind süvitsi uurima erinevate šampoonide ja juuksehooldustoodete koostisosi, et mõista, mis on nende toimeained ja milleks need vajalikud on.

Juuksurina alustades sattusid kohe alguses minu juurde ka raskete probleemidega kliendid –peanaha probleemide ja juuste väljalangemisega. See on ka põhjus, miks hakkasin neid komponente süvitsi uurima. Samuti on mul endal väga problemaatiline peanahk – mul on nii psoriaas kui ka dermatiit. Ka see oli üks ajend hakata oma “asja tegema“.

Oma ettevõtte idee ei ole mul olnud kõik see aeg, aga mingil hetkel tekkis, kuna klientide soovitustele vastamisel ei leidnud ma kunagi ühte brändi või komplekti, mille toodetes oleksin täiesti kindel olnud. Sain aru, et mul on endal olemas vajalikud teadmised ja ideed, mida ma tahaksin juuksehooldustoodetes näha.

Kas oli ka takistusi oma brändi loomisel?

Jah, mul oli enesekindluse puudus ja kahtlesin, kas ma olen ikka õige inimene oma juuksehooldusbrändi loomiseks. Mitu aastat läks selle tundega tegelemiseks. Tundus, nagu ma poleks piisavalt pädev – tekkis nö „imposter syndrome“. Kuid lõpuks otsustasin, et mul pole midagi kaotada. Kui ma ei proovi, ei saa ma kunagi teada, kas see õnnestub.

Hakkasin nullist pihta ja esialgu otsisin inimesi enda kõrvale, sest kuigi ma teadsin, mis tooteid ma sooviksin, siis puudus arusaam, kuidas alustada oma brändi ja tooteid nullist tootma hakata. Leidsin koostööpartneri Lätist, kellel oli oma labor, kus saime hakata esimesi tooteid arendama. Kahjuks kattus see protsess koroonapandeemia algusega, kui Läti sulges oma piirid ja isegi erilubadega ei õnnestunud mul Lätti pääseda, et tootmispoolt vaadata.

Ja kui ma ühel hetkel selle esimese partii kätte sain, siis tahtsin teha selles partiis mõningaid muudatusi. Siis sain aru, et võib-olla see koostöö ja suhtlus ei ole päris see, mida ma pikas perspektiivis sooviksin. Lätist tulnud tooted ei tekitanud erilist emotsiooni.

Samamoodi reageerisid ka kliendid – mõned olid küll rahul, kuid polnud sellist tunnet, et just see on see, mida ma tahan teha. Seega otsustasin pooleteise aasta töö jätta selja taha ja alustada täiesti nullist. Hakkasin otsima keemikut Eestist, et hoida kogu protsess oma käeulatuses ja tagada soovitud kvaliteet. Lõpuks leidsingi sobiva inimese, kelle abiga saime protsessi Eestis uuesti käima.

Selleni, et toodetega turule tulla, kulus kokku kaks ja pool aastat. Võtsime teadlikult pikema testperioodi, et olla kindlad toodete sobivuses ja tegime ka vastavalt tagasisidele vajalikud muudatused. Nüüd oleme olnud natuke üle kahe aasta live’is.

Miks oled valinud nimeks just Rahu Care?

Nimi tuli väga loomulikult ja ei olnud vajadust seda kunstlikult välja mõelda. Hakkasin mõtlema kohtadele, mis mind õnnelikuks teevad ja kus tunnen täielikku kohalolu. Esimene koht, mis meelde tuli, oli vanemate kodu, kus ma üles kasvasin ja mis asub Rahulas. Edasi mõeldes tulid meelde minu vanaisa ja ema, kelle perekonnanimi on Rahuoja. Siit hakkas kuidagi rahu tähendus minu jaoks selgemaks muutuma.

Kui kliendid küsisid, miks ma seda brändi teen, ütlesin alati, et see annab mulle südamerahu – tean täpselt, mida need tooted teevad, ja saan neid rahuliku südamega soovitada.

Soovisin nimes kasutada ka eestikeelset sõna, mis oleks tähenduslik. Rahu nimi ühendab minu jaoks kaht poolt – ühelt poolt on see pühendus mu perele ja teisalt annab see mulle professionaalses mõttes südamerahu, et saan soovitada oma brändi tooteid siira kindlusega.

Milliseid tooteid täna Rahu Care valikust leiab?

Meie põhifookus on tahketel šampoonidel ja palsamitel. Hetkel on valikus neli šampooni, kaks palsamit ning lisaks pesueelne peanaha- ja juukseõli, mis on mõeldud juuksefolliikulite toitmiseks ja juuste elujõuliseks kasvuks. Lisaks on meil kuivšampoon, mis aitab pesukordade vahet pikendada ja sobib ka kõige tundlikumale peanahale.

Meie tootevalikus on ka signatuurkott toodete hoiustamiseks või näiteks teatri- ja käekotina kasutamiseks. Samuti on meil Gua Sha peanahakamm, mis on loodud toimimaks koos peanahaõliga ja aitab aktiveerida vereringet, et õli head omadused saaksid paremini mõjuda.

Miks otsustasid just tahkeid šampoone ja palsameid toota? Mis on nende eelis?

Jätkusuutlikkus on mulle väga südamelähedane. Juuksuritöös tekkis mul ühel hetkel selge klikk, kui palju prügi see valdkond tegelikult tekitab ja kui palju asju me ära viskame – šampoonipudelid, vesinikupudelid, värvitopsid jne. Kosmeetikatööstusest läheb vaid seitse protsenti taaskasutusse ja see teadmine ei lubanud mul jätkata plastiku tootmist.

Alguses ei olnud ma ise tahketest toodetest väga vaimustuses. Minu varasem kogemus nendega ei olnud positiivne, mistõttu otsisin algul alternatiive, näiteks pulbri- ja tabletivormis šampoone. Kuid lõpuks jõudsime ringiga tagasi tahke toote juurde, kuna sinna saab lisada rohkem kasulikke komponente. Mõistsin, et ka tahkel šampoonil on kvaliteedis väga suur erinevus, ja selle õigesti formuleerimine muudab selle tõhusaks ja mugavaks.

Tahke šampoon võtab vähem ruumi ja ei sisalda vett. Üks tahke šampoon vastab kahe-kolme 250 ml šampoonipudeli sisule, seega kestab see palju kauem. Kuna tootes pole vett, on see hästi reisikindel ja kompaktne. Tavapärane šampoon sisaldab 80% vett ja vaid 20% aktiivaineid – oleme vee välja jätnud, kuna seda saab igaüks kraanist lisada.

Kas pakute ka võimalust, et iga kord ei peaks uut pakendit ostma ja saab lihtsalt šampooni täitevariandi?

Esimesel korral soovitame osta toote koos pakendiga, mis on alumiiniumkarbis ja millel on naturaalne käsnaalus toote hoiustamiseks. Edaspidi saab šampooni ja palsamit pakendivabalt juurde osta. Alumiiniumkarbi valisime just seetõttu, et alumiinium on üks jätkusuutlikumaid materjale – umbes 70% kogu maailmas toodetud alumiiniumist on tänaseni taaskasutuses. See on vastupidav ja seda on lihtne ümber töödelda, nii et klient ei pea iga kord uut pakendit ostma.

Kui keegi soovib endale head šampooni, siis millele peaks ta tähelepanu pöörama?

Tavainimesel võib olla keeruline šampoonide koostisosades orienteeruda, kuid mõned lihtsad juhised aitavad valida kvaliteetset toodet. Esimese asjana soovitan vältida sulfaate, nagu näiteks naftapõhist naatriumlaurüülsulfaati (Sodium Lauryl Sulfate), mis võib olla karm peanahale ja loodusele. See on esimene asi, mida jälgida, aga täna on neid erinevaid nüansse väga palju.

Õnneks on pakenditel kirjas, kas toode on vegan, julmusevaba, sulfaadivaba. Kuid tuleb arvestada, et isegi sulfaadivaba toode ei ole alati automaatselt hea – näiteks mõned naturaalsed seebikivipõhised (leelisepõhised) šampoonid on liiga kõrge pH-ga, mis kahjustab juukseid.

Üldiselt tasub otsida brände, mis on spetsialiseerunud juuksehooldusele, sest nende fookus ja kogemused tagavad tõenäolisemalt kvaliteedi.

Mis on prebiootikumid šampoonis ja miks neid kasutada?

Prebiootikumid šampoonis on hea toit bakteritele, mis aitavad tasakaalustada peanaha mikrobioomi. Tavaliselt toituvad bakterid rasust ja mustusest, kuid prebiootikumid annavad neile hoopis tervislikku toitu, vähendades halbade bakterite aktiivsust ja agressiivsust. See aitab peanahal säilitada loomuliku tasakaalu, toetades selle tervist ja vähendades ebamugavustunnet.

Kui kaua võtab aega uue šampooni või palsami väljatöötamine?

Meie puhul kestab tootearendus tavaliselt umbes aasta, sest võtame teadlikult aega toodete katsetamiseks ja erinevatelt klientidelt tagasiside kogumiseks. Põhjalik testperiood on oluline, et mõista, kuidas toode toimib eri tüüpi juustel ja peanahal. Mõne toote arendus võib olla keerulisem kui teisel, ja testperiood võib kesta mitmeid kuid, kindlustamaks, et toode vastab ootustele ja on igakülgselt usaldusväärne.

Kas on plaanis uusi tooteid?

Jah, hetkel on meil käsil kahe uue toote formuleerimine. Üks neist on testimisel ning loodame, et saame neid tutvustada juba uue aasta esimesel poolel. Tootearenduses on väga oluline testgrupi tagasiside, sest just see aitab mõista, kuidas tooted erinevate juuksetüüpidega toimivad ja kas on vaja kohandusi teha. Praegu testime tooteid eelkõige juuksurisalongides, et saada laiapõhjalist tagasisidet erinevat tüüpi peanahkade ja juuste kohta.

Kuidas valite osalejad testgruppi?

Testgruppi kuuluvad inimesed on hoolikalt valitud, et saada objektiivset tagasisidet. Tavaliselt on seal erinevate juuksetüüpidega inimesi ja neid, kellel esineb peanaha probleeme, juuste väljalangemist või erinevaid juuksetöötlusi. Varasem kogemus on näidanud, et mõnikord on vaja väiksemaid kohandusi, näiteks koostisainete tasakaalustamist, et toode ei muudaks juukseid liiga kuivaks või oleks kergemini kohandatav erinevatele juuksetüüpidele.

Samas peame aru saama, et kõik tooted ei sobi kõigile. Proovime saavutada üldiselt taset, et toode sobiks 65-70% testijatele.

Mis on kõige populaarsemad tooted?

Praegu on kõige populaarsemad pesueelne peanaha- ja juukseõli, signatuuršampoon ning Scalp šampoon. Signatuuršampoon on mõeldud kuivadele ja kahustele juustele, samas kui Scalp šampoon on suunatud inimestele, kes otsivad leevendust erinevatele peanaha probleemidele.

Lisaksin juurde veel, et üldiselt mõjutab juuste ja peanaha seisundit ka üldine tervislik seisund – toitumine, une kvaliteet ja stressitase mängivad olulist rolli.

Kas sul on olnud mõni eriti meeldejääv tagasiside klientidelt?

Meil on tõesti väga palju positiivset tagasisidet, mille üle oleme väga tänulikud! Näiteks üks klient kirjutas, et tal oli avastatud alopeetsia varajane staadium ja pärast pool aastat meie peanahaõli kasutamist, oli ta märganud, et juuksed on tihedamaks muutunud. Ka psoriaasi leevendamise osas on mitmed kliendid saanud abi meie pesueelse peanahaõli ja šampooni kombinatsioonist, mis aitab hoida psoriaasi kontrolli all. Need on tõesti hingeminevad tagasisided, sest ma mõistan, kui raske võib olla elada pidevate peanaha probleemiga.

Muidugi on väga palju neid, kus öeldakse, et meie tahke šampoon on parim, võrreldes teiste valikutega. Aga problemaatilised kliendid, kes on saanud abi meie toodetest, on kõige tänuväärsemad.

Oled just avanud ka oma stuudio Põhjala Tehases. Kas sa räägiksid natuke oma stuudio loomisprotsessist ja tulevikuplaanidest?

Stuudio loomine võttis aega umbes poolteist aastat. Alustasime täiesti tühjast tööstushoone ruumist, mille muutmine viibis mitmete asjaolude tõttu, kuid saime võtmed kätte augusti lõpus ja sellest hetkest algas meiepoolne sisustustöö.

Stuudio peamine eesmärk on pakkuda brändi ümber kogukonda. Minu jaoks on oluline, et lisaks toodete müügile, tekiksid brändi ümber ka päris inimesed. Plaanime korraldada eksklusiivseid töötubasid ja võimaldame inimestel ka oma üritusi siin läbi viia.

Meie soov on olla läbipaistvad ja anda inimestele arusaam, millise vaevaga iga toode tegelikult sünnib.

Kas nüüd toimub ka tootmine seal stuudios? Milliseid võimalusi uus stuudio tootmisele annab?

Stuudio on tõepoolest andnud meile rohkem ruumi, kuigi ka praegu pole seda liiga palju. Tootmisprotsess on ilmselt tulevikus siit siiski edasi kolimas, kuna tootmismaht on võrreldes pooleteise aasta taguse ajaga, kui alustasime stuudioprotsessi, oluliselt kasvanud.

Soovime hoida tootmisprotsessi läbipaistvana ja pakkuda inimestele võimalust näha, kuidas me oma tooteid valmistame. Kogu aeg me inimesi tootmisesse hügieeni tõttu sisse lasta ei saa, kuid oleme loonud võimaluse tutvustada tootmisprotsessi gruppidele – just selleks, et nad näeksid lähemalt, kuidas meie tooted valmivad.

Mis sulle ettevõtte juhtimise juures kõige rohkem rõõmu valmistab?

Ennekõike naudin ma võimalust teha, mida ma päriselt tahan teha, mis mulle päriselt rõõmu pakub ja mis päriselt paneb silma särama.

Lisaks saan ma olla oma aja peremees – ehkki ettevõtjana töötan justkui 24/7, on mul võimalus valida, millal ja kuidas tööülesandeid täidan. Kindlasti rõõmustavad ka töövõidud klientide tagasiside näol, kui tean, et meie tooted on aidanud kellelgi päriselt oma elu paremaks muuta. Samuti on väärtus, mida loome jätkusuutlikkuse põhimõtet järgides, väga oluline.

Mis on olnud suurimad väljakutsed ettevõtte juhtimisel ja alustamisel?

Esimeseks väljakutseks oli üldse ettevõtte loomine ja nullist alustamine, sest tegin kõike esmakordselt. Et kuidas ikka neid ettevõtja pükse jalga tõmmata. Ka stuudio ehitus oli tohutu väljakutse – nii julge otsuse tegemine kui ka finantside leidmine oli suur katsumus.

Mis on olnud suurimad õnnestumised ettevõtte teekonnal?

Stuudio valmimine on olnud üks suurimaid võite, eriti arvestades, kui keeruline ja rahaliselt nõudlik see projekt on olnud. Samuti oleme saavutanud olulise sammu välisturgudele laienemisel. Tänases seisus on stuudio valmimine justkui meie pikema teekonna algus, sest plaanime selle kaudu pakkuda väärtust ja laiendada brändi mõju.

Millised on ettevõtte tulevikuplaanid?

Järgneva viie aasta jooksul plaanime aktiivselt laieneda välisturgudele ja käivitada stuudio täpselt nii, nagu oleme planeerinud. Soovime lisaks uutele turgudele luua lisaväärtust ka uute toodete näol.

Kuidas läks kasvuprogrammis osalemine ja mida sa sealt kaasa võtad?

Inkubaatori kasvuprogramm andis mulle palju. Eriti väärtuslikuks pean mentorkohtumisi oma ala ekspertidega. Suurim väärtus oli välisturgudele laienemise protsessi tundma õppimine ja aru saamine, kuidas see võiks välja näha. Kindlasti ka kogukond, mis me teiste ettevõtjate näol saime – võimalus põrgatada muresid ja probleeme teiste ettevõtjatega, kes on sinuga sarnases kohas. See oli samuti üks kõige suuremaid väärtusi.

Pärast programmi lõpetamist on meil ka oma väike punt, kellega kohtume endiselt, et üksteist toetada ja tegevusi jälgida.

Tutvu Rahu Care toodetega kodulehel siin

Jälgi tegemisi ka: