Mentor Priit Kallas: kui võtad kümme veebilehte ette, siis põhimõtteliselt on neil kõigil samad vead
Tallinna Ettevõtlusinkubaatori programmides osalevad ettevõtted saavad mentoritelt nõu küsida enam kui 50 valdkonnas. Üheks valdkonnaks on digiturundus, kus on mentoriks 28-aastase digiturunduse kogemusega Priit Kallas. Tema eesmärk on aidata ettevõtetel müüa veebi kaudu rohkem.
Kallas, kes teeb mentorsessioone paar korda kuus, kus ta koos ettevõtjatega analüüsib veebilehtede kasutatavust ja müügitekstide mõju. “Vaatan nende veebilehed üle, vaatan kasutatavust ja müügitekstide vettpidavust,” selgitab Kallas, kes on pühendunud standardsete, kuid tihti tähelepanuta jäävate probleemide lahendamisele. Lisaks personaalsele mentorlusele on Ettevõtlusinkubaatori programmi ettevõtjate seas väga populaarne grupimentorluse formaat, kus Priit Kallas analüüsib grupis ettevõtjate veebilehti ja tagasisidestab. See on hea võimalus koos vigadest õppida.
“Kui sa võtad 10 veebilehte ette, siis põhimõtteliselt on neil kõigil samad vead.”
Millised on siis need sagedased vead? Kallas toob välja lihtsad ja levinud probleemid, näiteks umbisikuline kõne. “”Ettevõte pakub oma klientidele kaupa” – see on liiga üldine. Selle asemel võiks öelda: “Meie pakume sulle”. See on väike, aga oluline psühholoogiline element, mis muudab kasutajakogemuse personaalsemaks,” õpetab Kallas.
Veebileht kui digiturunduse alustala
Üks levinud probleem on ka toodete nähtavus veebilehel. “Kui e-poe avalehel pole tooteid ja on ainult viide “mine poodi”, siis see on selge probleem. Need on väikesed asjad, mida leiab ükskõik milliselt veebilehelt, kui see lahti võtta,” lisab Kallas. Samuti rõhutab ta, et mõnikord on need probleemid jäetud lahendamata kas teadmatusest või ajapuuduse tõttu.
Veebilehtede korrastamise juures toob ta näiteks kütusepaagi allegooria: “Kui sul on tühja kütusepaagiga auto, siis sa ei hakka ju mõtlema, miks see ei sõida. Sama kehtib ka veebilehtede puhul – kui ise ei oska või ei jõua, tuleb leida ekspert, kes selle töö ära teeb.”
Tulemuste jälgimine on edu võti
Kallas rõhutab, et veebilehe edukuse mõõtmisel on oluline jälgida, kui palju külastajatest muutub ostjateks. “Kui standardseid asju õigesti teha, saab rohkem külastajaid klientideks,” märgib ta.
Isegi väike protsentuaalne kasv ostjates võib märkimisväärselt tõsta ettevõtte käivet. “Põhimõõdik on ju see, et mitu protsenti külastajatest muutub tehingu tegijaks. E-poe puhul võib see tavaliselt olla üks-kaks protsenti, aga see võib tähendada juba, et käive tõuseb 25 protsenti. Loomulikult on erinevatel kuudel külastatavus erinev ja sõltub ka kampaaniatest, aga tehingute protsent on kõige täpsem mõõdik, mida alati jälgida.”
Alustavad ettevõtted vajavad tihti tuge
Mentorina on Kallas kohanud ka ettevõtteid, kelle veebilehed on veel pooleli ja vajavad palju parandusi. “On sattunud ikka selliseid mentorlust vajavaid ettevõtteid, kes lehte näidates ütlevad, et teavad, et neil on vead ja leht on pooleli või varsti tuleb uuendus. Näha on, et keegi on natuke asjaga tegelenud, mingi lävend on ületatud ja kõik,” kirjeldab Kallas.
Enamik neist ettevõtetest on väiksemad, ühe- või kahemehefirmad, kes on alles alustamas oma teekonda. Neile pakub Ettevõtlusinkubaator tuge, pakkudes nii Kallase kui ka teiste mentorite teadmisi ja juhendamist, et nad saaksid oma ettevõtetega jõuda järgmisele tasemele.
Tutvu ka teiste mentoritega, kellega on võimalik Ettevõtlusinkubaatori programmis osaledes mentorlust saada: https://inkubaator.tallinn.ee/mentorid/
Priit Kallase kolm nõuannet veebilehte tegevale ettevõtjale:
Tee avaleht korda
Avaleht on sageli esimene koht, kuhu külastaja satub. Hoia see puhas ja fokuseeritud.
Kui näitad inimesele tänavalt oma avalehe kerimata vaadet, siis peab ta olema võimeline vastama selgelt küsimusele, mida seal pakutakse ja mida temalt järgmise sammuna oodatakse.
Enamasti on see üleskutse sinu toodete või teenuste lähemaks uurimiseks.
Lisa konkreetne ja selge üleskutse (CTA, call-to-action)
Iga turundustekst, igas kanalis peab lõppema üleskutsega järgmist sammu tegema. Üleskutse peab olema ka päriselt järgmine tegevus.
Kui e-poe kategoorialehel on tooted, siis ei ole üleskutse “osta kohe” vaid “vaata lähemalt.”
Tootelehel ei ole “osta kohe”, vaid “lisa korvi”.
Korvilehel ei ole “osta kohe” vaid “vormista tellimus” ja lõpuks “mine maksma”.
Nii jõuad sobivate sammudega tehinguni ütlemata kordagi “osta.” Veendu, et üleskutse oleks lehel teistest elementidest eristuv.
Kirjuta kogu sisu otse kliendile
Tihti on veebilehtede tekst kirjutatud umbisikuliselt. “Meie jalgrattad on hea valik igale ratturile, kes tahab liikuda, metsas või tänaval”.
Tee selgeks, kes on su klient ja kirjuta otse sellele inimesele, too välja spetsiifilised väärtused sellele kliendile. “Pakume sulle elektrirattaid linnas igapäeva sõitude tegemiseks, meie valikus on rattad, mis sobivad sulle tööl ja poes käimiseks, ning sõbra juurde sõitmiseks”.
Täpselt sihitud ja konkreetne sõnum võidab alati üldsõnalise mulli.