fbpx Põhilise sisu juurde
Projektid Sündmused

Visuaalne kaubandus: Kuidas luua meeldivat ostukogemust?

23. septembril toimus Ettevõtlusinkubaatoris visuaalse kaubanduse töötuba, mida viis läbi Daivi Kitsapea, kes on Sportland Eesti AS-i kaubandusjuht. Töötuba toimus Baltic2Hand projekti raames ning andis osalevatele ettevõtetele ülevaate, kuidas luua meeldejäävat ostukogemust kaubanduses ja seda peamiselt füüsilistes poodides.

Daivi Kitsapea on tegelenud klientide ja kaubandusega üle 20 aasta Sportland Eesti kauplustes. Ta on oma ala tõeline entusiast, kes otsib pidevalt uusi vaatenurki kaubandusele ja toodete esitlemisele. Järgnevalt on välja toodud mõned olulisemad mõtted, mis koolituselt kõlama jäid.

Visuaalne kaubandus on kaupade esitamine viisil, mis köidab klientide tähelepanu, loob inspireeriva atmosfääri ja toetab brändi äratuntavust. Tänapäeval, kus tarbijad saavad oma ostukogemusi sotsiaalmeedias jagada, on hästi läbimõeldud visuaalne kaubandus oluline osa füüsiliste ja veebipoodide edukusest.

Kaupluse atmosfäär ja asukoht

Sisekujundus ja toote väljapanek

Klienditüübid ja nende mõjutamine

Visuaalse kaubanduse strateegiad

Jätkusuutlikkus ja tehnoloogia

Kaupmehed peavad keskenduma ka keskkonnateadlikkusele. Kuigi kaupluste sulgemine on kõige keskkonnasõbralikum lahendus, saavad ettevõtted siiski rakendada jätkusuutlikke praktikaid. E-kaubandus on samuti tulnud, et jääda, ja see peab olema osa igast kaasaegsest jaemüügi strateegiast.

Tulemuslikkuse mõõtmine

Visuaalne kaubandus ei piirdu ainult kaupade väljapanekuga; oluline on pidevalt analüüsida tulemusi ja klientide tagasisidet, et kohandada kaupluse kujundust ja pakkumisi vastavalt sihtgruppide muutuvatele vajadustele.

Järeldus
Visuaalse kaubanduse edu võti seisneb kaupluse atmosfääri loomises, mis on kooskõlas brändi kuvandi ja klientide vajadustega. Selleks tuleb kasutada värve, valgustust, ruumipaigutust ja toote väljapanekut targalt, et pakkuda meeldejäävat ostuelamust.

Töötuba korraldas projekt Baltic2Hand. Projekti rahastab Interreg Kesk-Läänemere programm 2021-2027, mida kaasrahastab Euroopa Liit. Projekti partnerid: Tallinna Ettevõtlusinkubaator, Laurea Rakenduskõrgkool, Läti Kaubandus- ja Tööstuskoda, Turu Rakenduskõrgkool, Sustainability InnoCenter.