Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Põhilise sisu juurde
Loomemajandus Projektid

Šveitsi disainimaastiku eripärad ja võimalused Eesti disaineritele

Märtsi keskel oli andekatel Eesti disaineritel Tallinn Design House’ist võimalus koos Loomeinkubaatoriga avastada õppereisi raames Šveitsi disainimaailma. Õppereisist võtsid osa kudumibrändi ALPAKA disainer Anni Ilves, Karl- Artur Korsar rõivabrändist KARL KORSAR, NüüD Cermicsi asutaja ja disainer Mariana Laan, ehtebrändi LÕÕM disainer Merle Randmäe ja Moco Socks brändi asutaja Kadrin Visse.

Šveitsis oli vastuvõtjaks Baseli Kunsti- ja Disainiakadeemia kaasaegse disaini instituudi professor Werner Baumhakl, kes peab ühe Euroopa tuntuma disainikooli tugevuseks tihedat koostööd õppejõudude ja tudengite vahel, väikest õpperühma ning praktilist lähenemist tõeliste probleemide lahendamisel. Kõlama jäi külastusest soovitus tegeleda väljakutsetega, mis vajavad reaalses elus lahendamist ehk oluline on praktilisus ja turu nõudlusest lähtumine, mis on samas ka eelduseks disainimaailmas edulugude rajamisel.

Vilistlaste ja praeguste tudengite poolt asutatud põnevatest projektidest võiks nimetada spordijalatsite ja -rõivaste brändi On ja materjaliuurimust KUORI. KUORI sai alguse 2022. aastal ja on uuenduslik Šveitsi cleantech ettevõte, mis on pühendunud naftajärgsele majandusele üleminekule. Nad kasutavad toidu kõrvalsaadusi nagu oliivikivid, banaanikoored ja kreeka pähkli koored, et toota uudseid biopõhiseid, biolagunevaid ja elastseid materjale. On bränd on tänaseks jõudnud 7 miljoni sportlase südamesse enam kui 50 riigis. Bränd sai alguse kui endine sportlane soovis luua jooksujalatsit, mis annaks edasi „pilvedel kõndimise“ tunnet. Esimene prototüüp valmis aiavoolikust.

Külastuse teisel päeval suundusid õppereisil osalejad disainimessile BLICKFANG. Disainerid tutvusid kohalike brändidega, uurisid võimalikke edasimüüjaid ja disainiturgu. BLICKFANG on suurim disainiostude üritus ja rahvusvaheline platvorm sõltumatute disainerite hästi valmistatud toodete avastamiseks ja ostmiseks. Umbes 150 disainiettevõtet üle Euroopa osalevad Baseli messil, et esitleda vastupidavat mööblit, koduaksessuaare, moodi ja ehteid.

Õppereisil osalenud Moco Sock asutaja Kadrin Visse sõnul oli inspireeriv suhelda disainipoodide müüjate ja disainimessil osalejatega. „Sain teada, et sarnasel disainsoki müüjal on samad mured ja rõõmud, mis minul. Inspireeriv oli suhelda ka meie enda tiimiga, kes reisil olid. Sain palju teada jätkusuutlikkusest moe valdkonnas ning ökoloogiliste materjalide kohta. Neid teadmisi ja informatsiooni saan rakendada oma toodete edasi arendamiseks. Saime ka teada, et näiteks üks disainipood teeb oma ostuotsused justnimelt tuntumatel disainimessidel Euroopas. Seega messil osalemine on üks võimalus, kuidas välismaistele turgudele sisse saada.“

Kokkuvõttes oli Šveitsi disainimaastikuga tutvudes olulisteks märksõnadeks koostöö, koostöö, koostöö – nii laiemas mõttes kui ka spetsiifilisemalt erinevate ekspertidega ja valdkonna siseselt võimalikult kõrge kvaliteedi tagamiseks.

Baseli külastus oli kaasrahastatud Euroopa Liidu vahenditest ja Loomeinkubaatori projektist „Tallinna Loomeinkubaatori tugiteenused loomeettevõtjatele jätkusuutlikuks arenguks ja ekspordivõimekuse kasvuks“ programmist „Loomeettevõtjatele tugiteenuste pakkumise, nende arenguplaanide elluviimise ja ekspordivõimekuse kasvu toetamine.”