Kuidas hakata ettevõtjaks mängutööstuses?
Koostöös GameDev Estoniaga korraldasime Loomeinkubaatoris sündmuse, kus huvilised said kuulda mängutööstuse ettevõtjate kogemuslugusid. GameDev Estonia on mittetulundusühing, mis on pühendunud videomängutööstuse arengu edendamisele ja koordineerimisele Eestis. GameDev Eesti esindab Eesti videomängude arendajaid ja igas mastaabis arendusettevõtteid, allhankefirmasid, uurimiskeskusi ja haridusorganisatsioone.
Seminari alustas Andrejs Rusinoviskis, kes on Gamedev Estonia juht. Andrejs jagas huvilistile infot, millisetel üritustel ja kogukondades tasub osaleda, kui on huvi mängutööstuse vastu. Kõlama jäi mõte: “Kõik võivad mänge teha. Vähemalt paberil. Hea on vähemalt proovida. Kui sa pöördumatult ebaõnnestud, siis vähemalt sa proovisid.”
Oma kogemust esimese mängu loomisest jagas Jordan Morris, kes on “Haiku the Robot” mängu looja. Oma esimese mängu lõi Jordan 2019. aastal ning alustades puudus tal igasugune kogemus kodeerimise alal. Tänaseks on “Haiku the Robot” mäng müünud 150 000 koopiat. Jordan soovitas esimest mängu luues mõelda, mis on päriselt realistlik. “Sa pead olema paindlik. Kohanda oma esialgset visiooni ja tee midagi, mis on päriselt võimalik. Kui sa soovid midagi lisada või muuta, siis on seda hiljem võimalik alati teha.”
Olulise punktina tõi Jordan välja ka turunduse. “Sa pead oma mängu turundama. Sul võib olla maailma parim mäng, aga kui keegi sellest midagi ei tea, siis keegi seda ka ei mängi.” Oluline on tunda ka oma mängu sihtgruppi ning mitte suunata turundust mängijatele, kes kunagi taolisi mänge ei mängiks.
Sündmusel esines ka Ott Madis Ozolit, kes on Tallinnas asuva mänguarendusettevõtte Placeholder Gameworks tehniline juht ja kaasomanik. Tal on enam kui 10 aastane kogemus erinevate mängutööstuse projektidega, sealhulgas auhinnatud “Disco Elysium”. Ka Ott tõi välja, et unistada tuleb suurelt, aga alustada väikselt. “Sul on alati võimalus teha suurem mäng hiljem.” Oti sõnul on mängutööstus üks enim kirel põhinevaid tööstusi maailmas, seetõttu on oluline rääkida ka läbipõlemisest. “Läbipõlemine on unistuste hävitaja. Kui sa ei tegele läbipõlemisega, siis see tegeleb sinuga.”
Peamise soovitusena ja kõlema mõte: “Parim nõuanne on teha midagi, mida saate teha ainult teie. Teil on oma ideed. Kasutage oma kogemusi, sest need on ainulaadsed. Just seetõttu on populaarseks saanud sellised mängud nagu Undertale, Minecfrat.”