Soome disainimaastik ja kohtumine Aalto Ülikooli ja Uniarts Helsinki ettevõtjatega
Oktoobri lõpus käisime koos programmi ettevõtete ja Tallinn Design House’i disaineritega tutvumas Soome disainimaastikuga. Külastasime kohalikke disainiettevõtteid Himmee, Vimma, Papu Design ja Lokal Helsinki. Päeva lõpetas networking üritus koos Aalto Ülikooli ja Uniarts Helsinki ettevõtjatega.
Himmee on Soome bränd, kes toodab erinevaid valgusteid ning kohapeal võttis meid vastu ettevõtet asutaja Timo Niskanen. Paar mõtet, mis tema esitusest õlama jäid:
- “Peab olema kitsas sihtgrupp ja mitte ainult lähtuma disainihuvist.”
- “Kasuta kõiki võimalusi, mida pakutakse.”
Vimma on Soome rõivabränd, kes loob eriilmelisi rõivaid naistele. Nad alustasid lastebrändina ja 1. aasta käive oli 2013. aastal 1 miljon:
- Oma klienti kirjeldavad nad kui: Helsinki naine, kontoriinimene, julge, oskab vastu võtta kommentaare ja tähelepanu, karakteriga.
- Vimma on tegutsenud juba 10 aastat, aga kasvamise osas on nad endiselt ettevaatlikud. Peamiselt müüvad ise ja edasimüüjad müüvad pigem vähem.
- “Peab olema ise kirglik, et õnnestuda!”
Lisaks sai külastatud Papu Design brändi, kes toodab jätkusuutlikke lasterõivaid. Lisaks jõudsime Lokal Helsinki disainipoodi, mis esindab erinevaid Soome kunstnikke.
Päeva lõpetas kohtumine Aalto Ülikooli ja Uniarts Helsinki ettevõtjatega. Aalto Ülikooliga kohtumine oli osa pikemast kosotööst, mis Loomeinkubaatori ja Soome partnerite vahel toimub, et luua rohkem koostöövõimalusi ka siinsetele loomeettevõtjatele.