Artist Series: Kriss Soonik

17. jaan 2023

Tallinn Design House’i Artist Series projekt käis seekord külas Kriss Soonikul, kelle bränd sai alguse 2009. aastal. Teda on konkurentidest eristanud see, et segatud on pesu ready-to-wear’iga. „Üritasime seda kuidagi mõnusamaks ja pehmemaks teha, aga samal ajal hoida ikkagi väikest seksikust juures.“ Täna moodustavad ready-to-wear tooted suure osa Kriss Sooniku kaubavalikust – klient saab valida pesu, ready-to-wear ja loungewear’i vahel.

Brändi loomise teekond

Kriss Sooniku brändi loomise teekond sai alguse keskkoolis, kui klassiõde kutsus teda moekonkursi Supernoova abiliseks. „Selle hetkeni ei olnud mul õrna aimugi, et mulle võiks moes miskit meeldida.“ Kriss Soonik käis Tallinna Inglise Kolledžis, mis oli pigem suunatud reaalainetele. „Kõik katsetused, mis mul kunstikoolis olid, olid suhteliselt läbi kukkunud – ma ei osanud joonistada, paberist asju voltida – üldiselt täiesti saamatu selles vallas.“

„Kui ma aga sinna (Supernoova võistlusele – toim.) läksin ja show’sid vaatasin, sain aru – neil on mind siia vaja.“ Järgmisel aastal otsustas Kriss juba ise konkursil katsetada. „Mulle meeldis kogu aeg iseenda riietega eksperimenteerida ja seda püüdsin oma kollektsioonis näidata.“ Lõpuks pääseti finaali, aga kohta ei saadud. Küll aga jäädi inimestele silma ja meelde. Sellest ajendatuna sai loodud veel naisteriideid ja kollektsioone, millega tol ajal populaarsetel omaalgatuslikel moeshow’del osaleda.

„Ühel hetkel ma sain aru, et ma pean ennast tõsiselt kätte võtma ja mõtlema, millises suunas täpselt liikuda soovin.“ Eesti moes oli sel hetkel populaarne teha õhtukleite. „Kõik, kes olid juba ees, tegid luksuslikku moodi ja seal ma ei näinud enda jaoks võimalust.“ Ootamatult näitas suuna ette üks Hispaania reis. „Ma vaatasin ringi ja mõtlesin, et nii äge kui julged kõik on. Kuidas bikiine vahetati pesu vastu nii, et teist nägu ei tehtagi.“ Siis tuligi arusaam, et pesu ju ei tee keegi. Sealt edasi saigi 2009. aastal alguse Kriss Sooniku bränd.

Brändi loomisega seotud väljakutsed

„Keeruliseks teeb pesubrändi loomise see, et klientuur on suhteliselt limiteeritud. Hinnaklassilt oleme pigem kallimad. Ma tean niipalju naisi, kes kannavad stiilseid rõivaid, aga ikka mõtlevad, et ah ma panen alla mõne sustainable kiirmoebrändi pesu ja vahet ei ole.“ Siinkohal näeb Kriss olulisust teha kogu aeg kliendile koolitustööd, aga vahel sellest ei piisa.

Samuti on oluline sobivuse ja istuvuse küsimus. „Niipalju erinevaid kehatüüpe ja seetõttu on internetis keeruline müüa. Muidugi oleks lihtsam kui klient saaks proovida.“ Samas on näha, et kui klient leiab õige stiili ja suuruse, siis jäädakse lojaalseks.

Pesubrändi tegema motiveerib Krissi äge võimalus möllata suunaga, millega paljud ei mölla. „On vaja katsetada ja otsida detaile, kuidas tooteid ägedamaks teha ja see osa mulle hullult meeldib.“

Loe täispikka intervjuud Tallinn Design House’i lehelt.

Fotod: Iris Kivisalu