Älly: Minimalistlik disain kavala funktsionaalsusega

4. märts 2021

Älly on kodumaine bränd, kes on loonud lahendused beebitarvete mugavaks hoiustamiseks nii kodus kui ka liikvel olles. Brändi sünniloost ja tulevikuplaanidest rääkis lähemalt Älly tegevjuht ja looja Silja Lipp.

Mis on Älly ja millega tegeleb?

Älly on bränd, mille eesmärk on muuta lastevanemate elu lihtsamaks ja ilusamaks. Laste asjade pakkimine ja kaasas kandmine on paras peavalu ja tekitab omajagu stressi. Tihti ei mahu kõik vajalik ära ning pole kiiresti kotist leitav. Oleme loonud unikaalseid kotid, mis pakuvad kavalaid funktsioone, mis just väikeste lastega väga vajalikud on. Samuti näevad Älly kotid välja väga stiilsed ning on väga hea kvaliteediga, mis teeb neist tooted, mida kasutada pikka aega ka siis kui lapsed juba suuremad.

Kust selline idee alguse sai?

Älly sündis minu enda probleemist. Nimelt oma 2 lapsega on mul olnud raske leida sobivaid kotte. Oleme väga liikuva eluviisiga pere. Reisime palju, liigume palju looduses ning käime tihti maakodus. Ehk asjade pakkimist ja kaasas vedamist on palju. Igal kotil on olnud oma miinused ning seetõttu hakkas arenema idee luua ideaalne abiline. Minu hinnangul ei pea kõik lasteasjad olema lapseliku või igava välimusega, mida hea stiilitunnetusega ema või isa muidu väga kanda ei sooviks. Kõik beebitarvete kotid jäid peale beebi-iga nurka seisma. Samuti ei ole neil beebikottidel funktsioone, mis ela väga palju lihtsustaks. Sellest hakkasidki arenema Älly erinevate kottide ideed- kavalad funktsioonid stiilses välimuses.

Kes on sinu klient?

Älly klient on teadlik lapsevanem, kes soovib säilitada oma isikupära ja elustiili ka väikeste lastega. Meie kliendid väärtustavad kvaliteetseid ning vastupidavaid tooteid. Meie kliendid soovivad muuta oma elu lihtsamaks, kuid samas jääda stiilseks. Kuna kasutame vaid vegan-materjale, siis on meie tooted sobilikud ka veganitele ja inimestele, kes väärtustavad julmuse vaba tootmist.

Kus sa enda tooteid müüd?

Müüme tooteid oma e-poes, kuid õige pea leiab meie tooteid ka mõnest üksikust meie klientidele juba tuttavast füüsilisest poest. Oleme olnud väga vähe aega ning selle ajaga on tekkinud üsna suur huvi meie toodete edasimüügi vastu. Täna olemegi analüüsimas oma müügistrateegiat, et teha

Kuidas erinevad Älly kotid teistest?

Älly kotid näevad välja ägedad ja stiilsed, just nagu tavalised disain-kotid. Neil on aga unikaalsed ja kavalad funktsioonid, mis lastevanemate elu lihtsustavad. Näiteks on seljakottidel vankri külge riputamise rihmad, termotaskud söögi-joogi soojana või külmana hoidmiseks, 14 erinevat lukuga ja lukuta taskut, et kõik asjad süsteemselt kenasti ära mahuks ja kiiresti leitavad oleks. Suure seljakotiga on kaasas pehme ja mugav mähkimisalus, mis on peidetud koti seljaosa sees olevass taskusse.

Käekottidel on peidetud, kuid kiirelt leitav niiskete salvrätikute tasku ning randme- ja õlarihmad, et kasutada käekotti just nii nagu parasjagu vaja on.

Eelkõige koduseks kasutamiseks mõeldud hoiukorvil on eemaldatavad vaheseinad, et muuta asjade paigutamine süsteemseks.

Kasutame vaid väga kvaliteetseid ja vastupidavaid materjale. Kõik materjalid on väga kerged ja lihtsasti hooldatavad, mis on beebikottide puhul väga oluline. PU-vegannahk on väga pehme, lihtsasti hooldatav ja vastupidav. Kõik kotid on vett-hülgava sisuga, mis teeb nende puhastamise väga lihtsaks. Piisab niiskest lapist ning kotid ei vaja erihoolt. Kasutame vaid YKK-lukke, mis on hinnatud kui maailma parimateks ja vastupidavaimateks.

Kas on tulemas ka uusi disaine?

Oleme juba nüüd arendamas uusi disaine ja uusi tooteid. Esimese kollektsiooni arendamiseks läks meil pea 12 kuud. Testisime väga mitmeid materjale, lõikeid, disaine. Panustame väga palju kvaliteedile ning seetõttu on tootearendus meil pikk protsess. Testime igat detaili, taskute asetust, suurust ja kuju väga põhjalikult, et pakkuda tooteid, mis just meie kliimas ja meie lastevanematele ideaalselt sobiks.

Millised on olnud suurimad väljakutsed ja õppetunnid, õnnestumised?

Õnnestumiseks saamegi pidada oma esimest kollektsiooni. Tooted on unikaalsed ning leidnud juba nüüd paari nädalaga väga positiivset vastukaja. Suurimaks väljakutseks peamegi nüüd oma brändi ja toodete viimist oma sihtgrupini nii Eestis kui mujal maailmas. Et leida üles just need inimesed, kes meie tooteid vajavad ja neid väärtustavad.

Millised on eesmärgid tulevikuks?

Meie eesmärk on ehitada üles tugev Eesti bränd, mis pakub kvaliteetseid, stiilseid ja unikaalseid kotte teadlikule vanemale. Plaanime laiendada nii oma tootevalikut kui ka sihtturgu. Näeme potentsiaali näiteks Põhjamaades, kus meie toodete disain ja funktsionaalsus võiks samuti meelepärane olla. Ehk siis eesmärgiks on kindlasti jõuda eksport-turgudele.

Kuidas on Loomeinkubaatori arenguprogramm kasulik olnud?

Loomeinkubaatoris on hea saada nö kõrvalt-vaataja pilku ning konsultante-mentoreid, kellega oma plaanid ja strateegiad nö kõva häälega läbi arutada. Samuti on abiks praktilised koolitused ning kontaktid.

 

Älly toodetega on võimalik lähemalt tutvuda nende kodulehel.