Kuidas ettevõtjana SEO-ga tulemusi saavutada?

19. veebr 2021

SEO on vajalik, et veebileht tuleks Google otsingus esiotsas välja. Veebis nähtavaks! Koolitussarja SEO seminaril jagas ärimentor Priit Kallas näpunäiteid, kuidas enda veebilehe SEO-d parandada ja seeläbi veebis nähtavaks muutuda.

Järgnevalt oleme välja toonud mõned näpunäited, mida peaks SEO parandamiseks enda veebilehel tegema.

1. Google otsingu tulemust mõjutavad märksõnad sinu kodulehel

Google otsingu tulemusi mõjutab kõige rohkem veebilehel olev sisu. Seepärast peaksid märksõnad, millega tahad Google otsingus välja tulla kajastuma ka sinu veebilehel.

2. Välised viited kodulehele

Välised viited on olulised lehe usaldusväärsuse tõstmisel. Kui lehele ei viita ükski teine domeen, siis see Googles head positsiooni ei saavuta. Viitamine siinkohal tähendab linki.

3. Veebilehe kiirus

Google jaoks on oluline ka veebilehe kiirus, mis peaks olema alla 2 sekundi ja maksimaalselt 4 sekundit.

Testi enda veebilehe kiirust: Tools Bingdom

4. Keyword Planner

Google Adsi kaudu on võimlaik kasutada Keyword Plannerit, mis aitab näha, kui palju mingeid märksõnu otsitakse. Sellega saab planeerida märksõnu, mida tundub mõistlik ka enda kodulehel kasutada.

5. Piltide optimeerimine

Iga sisuloo juures peaks olema minimaalselt 1 pilt. Sisumaterjal, milles ei ole ühtegi pilti, ei tule otsingus välja. Pildi nimes peaksid tulema välja ka loo märksõnad. Lisaks tuleb lisada ka ALT nimi, mis kuvatakse siis, kui pilt mingil põhjusel ära ei lae.

Pildi suurus peaks olema nii väike kui võimalik. Piltide vähendamiseks on võimlaik kasutada näiteks Shortpixel pluginat. 

6. Lehe kirjeldus

Igale lehele tuleb lisada unikaalne kirjeldus, kus kajastuvad vajalikud märksõnad. Minimaalselt peaks see kirjeldus olema 130 tähemärki ja maksimaalselt 143 tähemärki.

7. Alusta vanadest lehtedest

Kodulehe sisu optimeerimist alusta vanadest lehtedest. Tee need kõigepealt korda ja siis liigu uute lehtede optimeerimisega edasi.