Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Põhilise sisu juurde
Uudised

Kuidas muuta enda sotsiaalmeedia sisuloome paremaks?

Tallinna Loomeinkubaatoris toimus sotsiaalmeedia töötuba, mille viisid Digiscope Mediast läbi Rainis Vares ja Kevin Lehtla. Nad jagasid ideid, kuidas muuta enda ettevõtte sotsiaalmeedia sisuloome veelgi paremaks. 

Järgnevalt toome välja mõned kasulikud soovitused ja inspireerivad näpunäited, mis koolituselt kõlama jäid.

CVI ehk ettevõtte stiiliraamat

Ühtse pildikeele valiku jaoks on oluline, et ettevõttel oleks olemas CVI. CVI-s ehk ettevõtte stiiliraamatus võiks olla väike tutvustus, primaarne värvisüsteem ja sekundaarsed värvid, mida kasutada, enim kasutatud ikoonid ja logo.

Milline sotsiaalmeedia kanal valida?

Brändi kuvandi jaoks on oluline, et valiksid just sinu ettevõttele sobiva kanali. Näiteks Facebook sobib B2C (ärilt tarbijale) turunduseks, samas kui LinkedIn on selgelt B2B (ärilt ärile) suunaga. Viimase aja trend Facebookis on suletud grupid, kus on võimalik kliendiga vahetult suhelda.

Hashtagid

Sotsiaalmeedias on tark kasutada hashtage, kuna algoritmid toetavad neid. Hashtag on võimalus algoritmile näidata, mida me tahame enda postitusega edastada. Peamiselt võiks olla 3-4 tuumhashtagi ja lisaks katsetada erinevaid. Hashtagide puhul on oluline meeles pidada, et need oleksid relevantsed. 

A/B testid

Facebooki reklaamihaldur võimaldab läbi viia A/B teste, millega saab reklaami puhul katsetada erinevat visuaali ja teksti. Need näitavad, milline lahendus sobib eduka reklaamikampaania jaoks kõige paremini.

Mõjuisikud

Mõjuisikud teevad turunduse oluliselt efektiivsemaks. Kui brändi saadik on hea mõjuisik, siis tõstab see ettevõtte usaldusväärsust. Üks hea koht mõjuisikute leidmiseks on Promoty.

Instagram Shop ja Facebook Shop

Instagram Shop pakub uusi lahendusi just toodete müümise poole pealt. See võimaldab lisada tootele ka lingi, mis teeb kliendi teekonna lihtsamaks. Kui mõelda emotsionaalsete toodetele, siis emotsionaalsed otsused on kerged tulema siis, kui kliendi teekond on võimalikult lihtsustatud.

Inimesed vaatavad Facebooki peamenüü asemel Facebook Shopi oma, kus on võimalik tekitada rohkem CTA-sid (üleskutset tegevusele). Usaldusväärsus Facebook Shopis tekib siis, kui on rohkem tooteid. Mõistlik on kasutada mõlemat, nii Facebooki kui ka Instagrami Shopi, kui on toode, mida reklaamida.

Uudiskiri

Uudiskirjade mõte on inspireerida. Uudiskirjade saatmisel võiks mõelda, kuidas anda võimalikult palju tasuta infot, et klient hiljem küsiks detailset infot? 2020. aastal on üheks trendiks videosisu, mis võib olla ka uudiskirja formaadiks.

Kokkuvõttes tuleks sotsiaalmeedia puhul välja mõelda, kellele sisu luuakse ja miks. Sellisel juhul saab tegevust juba vastavalt neile suunata.

 

Mõned kasulikud programmid ja leheküljed

Piltide töötlemine: Adobe Lightroom, Adobe Photoshop, Luminar

Erinevate värvide kombineerimine: Coolors

Postituste kujundus: Canva, Adobe Illustrator

Instagrami planeerimine: Flume, Later

Tasuta pildipank: Unsplash (hea kanal ka fotograafile, kuhu enda pilte üles laadida), Pixabay

Erinevad Adobe Lightroomi presetid ja pildipank: Envato Elements

Kujundusprogrammide, fototöötluse jms koolitused: Skillshare, Udemy