Kuidas muuta enda sotsiaalmeedia sisuloome paremaks?
Tallinna Loomeinkubaatoris toimus sotsiaalmeedia töötuba, mille viisid Digiscope Mediast läbi Rainis Vares ja Kevin Lehtla. Nad jagasid ideid, kuidas muuta enda ettevõtte sotsiaalmeedia sisuloome veelgi paremaks.
Järgnevalt toome välja mõned kasulikud soovitused ja inspireerivad näpunäited, mis koolituselt kõlama jäid.
CVI ehk ettevõtte stiiliraamat
Ühtse pildikeele valiku jaoks on oluline, et ettevõttel oleks olemas CVI. CVI-s ehk ettevõtte stiiliraamatus võiks olla väike tutvustus, primaarne värvisüsteem ja sekundaarsed värvid, mida kasutada, enim kasutatud ikoonid ja logo.
Milline sotsiaalmeedia kanal valida?
Brändi kuvandi jaoks on oluline, et valiksid just sinu ettevõttele sobiva kanali. Näiteks Facebook sobib B2C (ärilt tarbijale) turunduseks, samas kui LinkedIn on selgelt B2B (ärilt ärile) suunaga. Viimase aja trend Facebookis on suletud grupid, kus on võimalik kliendiga vahetult suhelda.
Hashtagid
Sotsiaalmeedias on tark kasutada hashtage, kuna algoritmid toetavad neid. Hashtag on võimalus algoritmile näidata, mida me tahame enda postitusega edastada. Peamiselt võiks olla 3-4 tuumhashtagi ja lisaks katsetada erinevaid. Hashtagide puhul on oluline meeles pidada, et need oleksid relevantsed.
A/B testid
Facebooki reklaamihaldur võimaldab läbi viia A/B teste, millega saab reklaami puhul katsetada erinevat visuaali ja teksti. Need näitavad, milline lahendus sobib eduka reklaamikampaania jaoks kõige paremini.
Mõjuisikud
Mõjuisikud teevad turunduse oluliselt efektiivsemaks. Kui brändi saadik on hea mõjuisik, siis tõstab see ettevõtte usaldusväärsust. Üks hea koht mõjuisikute leidmiseks on Promoty.
Instagram Shop ja Facebook Shop
Instagram Shop pakub uusi lahendusi just toodete müümise poole pealt. See võimaldab lisada tootele ka lingi, mis teeb kliendi teekonna lihtsamaks. Kui mõelda emotsionaalsete toodetele, siis emotsionaalsed otsused on kerged tulema siis, kui kliendi teekond on võimalikult lihtsustatud.
Inimesed vaatavad Facebooki peamenüü asemel Facebook Shopi oma, kus on võimalik tekitada rohkem CTA-sid (üleskutset tegevusele). Usaldusväärsus Facebook Shopis tekib siis, kui on rohkem tooteid. Mõistlik on kasutada mõlemat, nii Facebooki kui ka Instagrami Shopi, kui on toode, mida reklaamida.
Uudiskiri
Uudiskirjade mõte on inspireerida. Uudiskirjade saatmisel võiks mõelda, kuidas anda võimalikult palju tasuta infot, et klient hiljem küsiks detailset infot? 2020. aastal on üheks trendiks videosisu, mis võib olla ka uudiskirja formaadiks.
Kokkuvõttes tuleks sotsiaalmeedia puhul välja mõelda, kellele sisu luuakse ja miks. Sellisel juhul saab tegevust juba vastavalt neile suunata.
Mõned kasulikud programmid ja leheküljed
Piltide töötlemine: Adobe Lightroom, Adobe Photoshop, Luminar
Erinevate värvide kombineerimine: Coolors
Postituste kujundus: Canva, Adobe Illustrator
Instagrami planeerimine: Flume, Later
Tasuta pildipank: Unsplash (hea kanal ka fotograafile, kuhu enda pilte üles laadida), Pixabay
Erinevad Adobe Lightroomi presetid ja pildipank: Envato Elements
Kujundusprogrammide, fototöötluse jms koolitused: Skillshare, Udemy