Siret Design ühendab kõrgmoe argipäevaga

21. mai 2020

Siret Design valmistab meisterlike pärltikanditega ehitud lihtsalõikelisi ja ajatuid rõivaid. Siret Designi loovjuht Siret Esko ütleb, et tema loodud käsitikanditega rõivad ühendavad kõrgmoe argipäevaga ja lisavad killukese luksust iga naise garderoobi.

Siret, millist sõnumit Sinu looming ja ettevõtte edastavad?

Sõnum on demokraatiline – me kõik võime osa saada kõrgmoest ja lisada killukese luksust oma päeva. Me ei pea ootma kutseid über-glamuursetele pidudele, mis ei pruugi kunagi tulla, aga me võime tunda meeliülendavat kõrgmoe elamust kohe praegu. Kes ütleb, et igapäevane riietus ei võiks olla kaunistatud pärlite ja meisterliku käsitööga?

Millised on olnud ettevõtluses Sinu suurimad väljakutsed, õppetunnid ja võidud?

Ma ei saanud kohe aru, kes on mu kliendid ja mida nad vajavad. Kuna olen juba 20 aastat tantsukleite tikkinud ja selle pika ajaga omandanud palju unikaalseid oskusi, siis kasutan neid oma trumpidena. Näiteks tean ma, kuidas luua “ideal body” siluetti ning kuidas kehakontuurile võimalikult nõtke ja graatsiline ilme anda. 

Minu loomingul on koduturul palju austajaid, võrratud püsikliendid, keda võiks isegi fännideks pidada. Milanos Luxury Fashion koolitusel leidsid õppejõud, et minu disain meenutab neile noort Armanit. Nende kaudu leidsin ka Milanosse edasimüüja.

Samuti leidis mind Instagrami kaudu Hiina suurinvestorite grupp, kelle sõnul on minu tööd just see mida Euroopa mood hiinlastele tähendab. Selle Hiina grupi tiiva alla kuulun juba aasta. Hetkel tegeleme kaubamärgi kaitsega ja otsime minu brändile uut nime.

Millist kasu oled saanud Tallinna Loomeinkubaatoris olemisest?

Inkubaator innustas mind suuremalt mõtlema, tahtma ja rohkem julgema. Olen viidud kokku kontaktidega, mis oleksid mulle muidu kättesaamatud. Nemad tegid minust kui hobitikkijast professionaali.

Milline on Sinu ettevõtte tulevikuvisioon?

Minu brändi tuntuses hakkab kindlasti Hiina partner suurt rolli mängima, kuna mul on nendega eksklusiivleping. Suurendame tootmist ja aastatega peaks lisanduma riike, kus minu tooted on laialt tuntud ja müügil. Muidugi tahaksin oma tikitud tooteid näha moeajakirjade esikaantel ja superstaaride seljas.

Kuidas on kriisiolukord mõjutanud Sinu ettevõtet?

Kriisiolukord pole väga midagi muutnud. Väikese brändina tegutsedes tuleb ikka aeg-ajalt ette vaiksemaid perioode, kus müük peaaegu puudub. Õpetan ka tikkimist ja kaks kuud on meil paus olnud, loodetavasti saame suvel jätkata.

Hetkel olen väga elevil oma uue mantlite kollektsiooni üle, just alustasin nende tikkimisega. Tootearenduseprotsess on kestnud terve aasta.

Mis on mantlite kollektsiooni loomisel enim aega võtnud?

Väga palju aega võttis stuudios mantlite lõigete ideaalseks vormimine. Seal tehti küll lõiked täpselt minu jooniste järgi, aga mõnest kohast oli ei istunud nagu vaja.

Kangaste otsimine oli samuti pikem protsess – esimene leitud variant ei olnud piisavalt kvaliteetne ja peale testkandmist ei näinud rtiie enam esinduslik välja. Armastan tohutult neopreeni tüüpi materjale nende funktsionaalsuse ja skulptuurse vormi pärast. Kuna moderniseerin ja kaasajastan klassikalist pärltikandit, siis tundub selliste materjalide kasutamine minu jaoks õige ja hea valik.

Rätsepa leidmine polnud samuti kerge, sest scuba-kangas pole lihtne materjal – ta on väga paks ja venib igas suunas, ainult vilunud meister tunneb selle materjali eripära. Proovisin isegi vabrikut kasutada, aga sellised kangad tahavad palju sügavamat pühendumist.

Õige tooni ja kujuga vinüülist litrid ja klaaspärlid tellin USA ja Inglismaa veebipoodidest, kuna nende kvaliteet ja ilu on täiuslik. Tikkimise enda peale kulub paar nädalat vastavalt tikandi stiili keerukusele.

Aastaga sain esimesed mantlid valmis ja olen väga rõõmus nende üle ja tean, et järgmised tulevad veel paremad. Tunnen alati, et iga uus riideese, mille valmis saan on kõige ilusam asi, mille kunagi teinud olen.

Millised on Sinu soovitused teistele ettevõtjatele praegusest olukorrast edasi liikumiseks?

Räägitakse, et ajaloos on selliseid sündmusi ennegi aset leidnud, kui kohutavatele kriisidele järgneb imeline õitseng. Kõik, mis on südanega loodud, esteetiliselt lummav ja väärtulik, ei jää inimestele märkamata. Naised soovivad pärast raskeid aegu veel rohkem väikestest asjadest rõõmu tunda, tähistada ja ennast võrratult tunda.

Kindlasti ei saa see aasta kerge tulema, aga kuna oleme alguses selle raske esimese aasta läbi teinud, on meil palju rohkem kogemusi, tasakaalu ja kainet mõtlemist. Meil hakkab palju paremini minema!

Kuidas on pere Sinu tegemisi toetanud? 

Pere on muidugi toeks, vahelduva eduga. Kuigi nad ei oska alati nõu anda ega seisukohta võtta, jugustavad nad mind ja elavad kaasa.

Kuidas valmis Siret Designi tutvustav videoklipp?

Eestis klientideni jõudmisel on olnud mulle kõige tähtsamal kohal Ilumess. Enamus minu püsikliente on just sealtkaudu tulnud. Covid 19 tõttu ära jäänud messi korraldajad pakkusid kõigile osalevatele brändidele üheks päevaks oma Instagrami kasutada. Kuna ma pole kunagi oma lugu rääkinud ja enamus inimesi ei tea minu tikanditest midagi, siis tunduski, et just praegu on selle tegemiseks õige aeg ja koht. Mu kaksikutest pojad Raul ja Romet, kes on filmikooli teise kursuse tudengid, olid kohe nõus selle teoks tegema. Põhimõtteliselt võib öelda, et sattusin karantiini professionaalse filmimeeskonnaga.

🎥 Vaata Siret Design brändi tutvustavat videot SIIN