Loomeinkubaator tutvustab uhkusega ühe Eesti unikaalsema tervisetoote lugu

24. apr 2020

Must Pässik

Metsaküla Kalju loodud ettevõte Kalju OÜ on esimene, kes hakkas valmistama musta pässiku tervisejooki. “Olen loonud reaalse toote, mida tarbides saavad kliendid leevendust oma tervisehädadele,” ütleb Kalju. Uurisime lähemalt, millega on tegemist.

Millega ettevõte tegeleb? 

Musta pässiku Pööris alustas idee tasandil unikaalse väärtuspakkumisega: seda kinnitab asjaolu, et lõin uue turu, mida varem ei olnud – ei olnud kusagil maailmas olemas alkoholivaba musta pässiku tervisejooki. Täna aga toodab Eesti esimene musta pässiku töötleja samuti Pöörise tuules analoogset toodet. Lisaks on turule lisandunud mõned väiksemad kopeerijad, mida ma ei pane ega saagi pahaks panna. Kokkuvõtvalt tegeleb Kalju OÜ musta pässiku Pöörise pööritamisega.

Mis on ettevõtte põhisõnum?

Teinekord on nii, et sõnumit ei levita ettevõte, vaid hoopis selle kliendid. Inimeste tagasiside on hingerahu minule ja ühtlasi sõnum järgmistele klientidele.

Millised on olnud suurimad väljakutsed, õppetunnid ja võidud?

Tallinna Loomeinkubaatoriga liitumisega samal ajal asusin õppima ka Eesti pärimusmeditsiini ja minust on saamas loodusterapeut. Lisaks teen pärimusmeditsiini valdkonnas õppe- ja praktikareise erinevatesse riikidesse. See on meeletu teadmistepagas, mis tuleb läbi töötada ja praktiseerida. Samas annab väljakutse mulle hingerahu ja tekitab kirge. Olen loonud reaalse toote, mida tarbides saavad kliendid lahendusi oma tervisemuredele. Selle aja sisse jääb palju huvitavaid kogemusi. Usun, et ei liialda, kui ütlen, et olen pidanud vähemalt 400 tundi klientidega süvitsi vestluseid erinevatest tervisehädadest ning tähelepanekutest Pöörise kasutamisel. See kõik on mulle inspireeriv, sest vägi on teadmised ja teadmiste kasutamise oskus.

Kuidas on turg Pöörise vastu võtnud? Mis on olnud parim tagasiside?

Alates esimesest laarist on Pööris ette müüdud. Ehk teisisõnu on tellimusi rohkem, kui valmistada suudan, ja nii stabiilselt kuust kuusse, aastast aastasse.  Õpetaja, kelle käe all omandan salateadmisi, sõnas otse, et niikaua, kui mina seda Pöörist pööritan ja tervisesõnu sisse loen, on joogis väge ja inimesed saavad tervist. Aga kui võtan tööle inimesi juurde ja oma väge sisse ei pöörita, on jook limonaad. Sellest lähtuvalt võtan rahulikult – nii olen ka ise terve.

Parimat tagasisidet on raske eraldi välja tuua, kuid on mõned väga raske haigusega kliendid, kes on Pöörisest saanud elujõu uuesti tagasi. Siis pisarad voolavad ikka küll arvutiekraanilt tagasisidet lugedes.

Millist kasu oled saanud Tallinna Loomeinkubaatoris olemisest?

Enesekindlust, teadmisi ja tagasisidet. Eluvool toob kõik ajaga ette ja mul on üsna selge nägemus, miks mulle inkubatsiooni programmi oli ja on vaja. Seetõttu ei torma ma ajas ette – tibusi loetakse sügisel. 

Milline on Pöörise tegemisel Sinu tulevikuvisioon?

Juba on tekkinud teadmised tulevikutoodetest, kuid neid ma ei avalikusta enne, kui toode väljas on. Nii palju saan öelda, et tooted haakuvad musta pässikuga. Ettevõtte jaoks tähendab see maailmaturule sisenemist. Igal juhul on nurgakivi nii Pöörise kui ka tulevikutoodete tootmismajale pandud.

Kas kriisiajal on suurenenud inimeste huvi tervisetoodete vastu?

Jah. Eks see ole ka loomulik asjade kulg, kuna see kriis puudutab väga otseselt meie tervist. Inimesed pööravad tervisele rohkem tähelepanu, tahavad olla terved ja jääda terveks. Seetöttu otsivad, loevad, vötavad tervisegruppidest osa ja ka katsetavad. Saades kogemuse, räägivad söpradele, tekitades neis huvi.

Vastutustundlik ettevötja, eriti mis puudutab tervist, on turul oma tootega ikka nii nagu oli, on ja on ka tulevikus. See ei ole aeg paanikast haarata ja müüa lahendust, andes ära nii enda kui ettevötte väe. Körvaltvaatajana näen, et paljud ettevötted on sellele libedale teele läinud kas tahtlikult vöi sunnitult. Kindlasti on kriisil ja inimeste suurenenud huvil tervise ja toodete vastu ka oma mõjud, aga lõpuks ikkagi söelutakse terad sökaldest.

Koroonakriisi tipus tegin Kuresaare haiglale rahalise annetuse, mulle tundus, et tervisetoodete edendajana on see minu kohustus panustada tervisekriisi epitsentrisse.

Millised on Sinu soovitused ettevõtjatele toime tulemiseks praeguses olukorras?

Kulud üle vaadata. Samaaegselt on hea pead rutiinist lahti kruttides ajurünnakuid teha. Hetkel on suur muutuste aeg, kiirreageerijad nt maskitootjad, desinfetseerimisevahendite tootjad/müüjad vahendajad vötavad kriisist suuri kasumeid. Kindlasti muutub kriisiolukord iga päevaga, kui ka köik muu ja palju on juba muutunud, meie peades. Need ettevötted, kes seda muutust ette näevad, on tulevikus kindlalt kahe jalaga maa peal – sest nemad hakkavad kohe täna selle nimel tööd tegema, ehk jättes senise suuna. Tulemuseks vöib olla palju efektiivsem ettevöte.

Inspiratsiooniks võiks möelda, milline on tulevikumaailm, mis tegelikult on juba kohal?