Loo oma brändiga emotsioone
Loomeinkubaatorit külastas silmapaistev äri- ja turundusstrateeg, psühholoog ja TEDx-i kõneleja Yasmine Khater Singapurist, kes viis läbi storytellingu teemalise koolituse. Yasmine on Eestiga juba varasemalt tuttav, kuna ta on siin Erasmuse programmi raames õppinud.
Tänane toodete ja teenuste turg on väga konkurentsitihe ja seepärast on väga oluline läbi mõelda, kuidas sellistes tingimustes eristuda. Ettevõtjate esmased reaktsioonid on sageli, et 1) milleks brändi lugu vaja on, hea toode on ju olemas, 2) meie lood on igavad, kes neid ikka kuulda tahab. Tegelikkuses on brändi lugu sillaks brändi ja kliendi vahel. Siin on hea võimalus mõelda, miks ja kuidas te ise oma valikuid teete, mis teid mõne brändiga seob või siis mitte. Sõnadel ja lugudel on maagiline jõud.
Kuidas siis oma lugu kirjutada? ”Esimene versioon on mustand, mis muutub iga esitlusega paremaks”, kinnitas Yasmine. Seepärast ei tasu enda suhtes liiga kriitiline olla, vaid meeles pidada, et kuskilt tuleb alustada.
Kolm haarava loo pidepunkti:
- Lugu ei keskendu Sinule, vaid inimesele, kellele seda räägid. Kui suudad oma brändiga lahendada mõne probleemi või kliendi ebakindluse, siis see on Sinu loo suureks plussiks;
- Loo emotsioone – see seob inimesi palju tugevamalt kui loogika. Kui Sa kõnetad inimese emotsioone, siis esimese sammuna samastutakse ning seejärel leitakse tuge loogilistest põhjendustest;
- Mõtle läbi võimalikud vastuargumendid ning vasta neile juba loo käigus.
“Don’t be afraid of perfection, you’ll never reach it”
Salvador Dali