Suvine Berliin on ettevõtjate päralt

8. juuli 2019

Juuli esimesel nädalal tasub Berliini külastada, sest toimuvad sündmused nii moe- kui tehnoloogiahuvilistele. Tegime väikese kokkuvõte Berliini moenädalalt ja Tech Open Air festivalilt.

Ettevõtlusfestival Tech Open Air

Tech Open Air toimus 2.-5. juulil. Tegemist on iga-aastase ettevõtlusfestivaliga ja Berliini startup-ökosüsteemi suvise tippsündmusega. Festivalil olid samaaegselt ettekanded kuuel laval. Sel aastal oli palju muusika ja kunstiga seotud esitlusi ja installatsioone, näiteks  sai oma DJ-võimed proovile panna ja katsetada viimase aja muusika tipptehnoloogiaid Improv Studio´s. Samuti olid populaarsed teemad virtuaalreaalsus, tehisintellekt, masinõpe, rohetehnoloogiad jpt. Lisaks oli näha, et üha suuremat tähelepanu pööratakse ka ettevõtjate enesearengule ja isiklikele eesmärkidele.

Mitmest esitlusest kõlama kui oluline on mõtestada oma tegevuse eesmärk ning selle mõju maailmale laiemalt. Ettekandes “The Power of Purpose” suunasMercedes-Benz brändi koostööprojektide juht Nicole Israng kuulajaid mõtlema sellele, kas valitud töökoht võimaldab realiseerida ka isiklikke eesmärke. Kui isiklikud ja ettevõtte eesmärgid ühtivad, siis on võimalus edu saavutada kasvab oluliselt.

Neile, kes soovivad Berliinis püsivamalt oma ettevõtet arendada, pakub The Place nii kontoripinda kui ka ärimentorlust kuutasuga 150-250€. Eesti ettevõtetest on seal resideerunud coModule.

Pildil: Saksamaa startup-ettevõtetest suurem osa on B2B ärimudeliga. Berliinis asutatakse iga 20 minuti tagant uus startup.

Pildil: Tech Open Air.

Pildil: Samal ajal olid Berliinis ka teised startup organisatsioonide esindajad. Pildil Mari-Ann ja Kadri Loomeinkubaatorist, Kaisa Hansen Mektory’st, Helis Lipping Tera Ventures’ist.

Jätkusuutliku MOE võidukäik

Berliini moemessid, eesotsas jätkusuutlikku moodi propageerivast NEONYT’ist kuni rahvusvahelisi brände näitava Premium’ini olid luubi alla võtnud taaskasutuse küsimuse ning sel teemal ka klientide ning külastajate harimise. Taaskasutatavate materjalide ring ja võimalused üha laienevad ning järjest enam planeerivad brändid kogu toote elutsükli kuni selle tagasiostu ja utiliseerimiseni või järgmisse ringlusesse saatmiseni välja.

Bikini Berlinis on võimalus pop-up’ida!

Bikini keskus asub kesklinnas ning on avatud igapäevaselt kell 10-20. Pop-up pindade suurus varieerub 10-40m2 rendihinnaga 72€/m2+km, mis sisaldab renti, jooksevkulusid ning keskuse turundust. Kuludele lisandub soovi korral laopinna rendi võimalus. Keskuse keskmine külastaja on vanuses 30-40, külastajatest 50% on naised ja 50% mehed, 55% kohalikud ning 45% turistid. Keskust külastab iganädalaselt 60000-80000 inimest.

Kellel on mõttes mõni teine sihtturg, siis vaadake https://www.gopopup.com/en/