5 soovitust, kuidas meiliturundust efektiivselt kasutada

8. veebr 2021

Tallinna Loomeinkubaator alustas Veebis nähtavaks! koolitussarjaga. Kuuest olulisest teemast koosnevas veebiseminaride programmis jagame teadmisi Facebooki reklaamidest, SEOst, Instagramist, kodulehtede ja e-poodide loomisest, aga ka sellest, millised on uued suunad digiturunduses, kuidas teha e-maili turundust ja panna LinkedIn enda jaoks tööle.

Koolitussarja teise seminari emaili turundusest viis läbi Anni Parksepp Convertal agentuurist, kes on olnud vastutav ettevõtete digiturunduse eest, tegelenud turundusstrateegiate koostamisega ja omab väga laiapõhjalist turunduskogemust.

Meiliturundus on hea viis just klientide hoidmiseks, olles ka üks soodsamaid ja efektiivsemaid, kui õigesti teha. Uudiskiri aitab hoida klientidel enda brändi silme ees.  Kirjade saatmise sagedus on personaalne ja kujuneb vastavalt brändile.

Järgnevalt toome välja mõned koolituselt kõlama jäänud huvitavad näpunäited, kuidas meiliturunduse kampaaniaid teha ja kliente hoida.

1. Väärtus

Oluline on väärtus, mida uudiskirjadega pakutakse. Meiliturunduse väärtus ei seisne ainult hinnas. Näiteks võib pakkuda Premium sisu, millel on kindel eraldiseisev väärtus.

2. Segmenteerimine ja personaliseeritus

Kliendibaasi segmenteerimisega saab klientidele pakkuda võimalikult relevantset ja kaasahaaravat sisu. Selleks, et kliendibaasi segmenteerida, peab olema piisavalt infot oma kontaktide kohta, mille põhjal seda teha (nimi, huvid jne).

Lisaks ei ole soovitatav kliendibaasis hoida kontakte, kes reaalset kasu ei anna (näiteks, kes kunagi meile ei ava). Kliendibaasi tasub pidevalt värskendada, sest sellest sõltuvad saatja skoorid (näiteks, kas meil läheb rämpsposti kausta).

Saatja skoori Gmail’is saab kontrollida Google Postmaster Tool’iga, millega näeb, mida Google arvab sinu, kui saatja domeenist.

3. Tee korda erinevad vormid

Enda brändi näo järgi peaks kohandama ka erinevad vormid: susbscribe, unsubscribe (näiteks Mailchimpis on need alguses automaatselt inglise keeles).

4. Uudiskirja pealkiri ja saatja

Klient vaatab postkastis esimesena, kes saadab ja mida ta saadab. Esimesena võiks mõelda, et uudiskiri ei läheks info@ aadressilt.

Võib katsetada ka erinevaid saatja nimesid: näiteks ettevõtte nimi, kodulehe aadress, saatja nimi või saatja nimi koos ettevõtte nimega.

Oluline on ka uudiskirja pealkiri. Ei tasu kirjutada liiga pikka pealkirja – soovituslik pikkus on 30-40 tähemärki. Postkastid suudavad pealkirjada kuvada ainult teatud pikkuses ja liiga pika pealkirja puhul, kaob pool sellest ära.

Pealkirjas äratavad huvi kõikvõimalikud küsimused, numbrid, nipid, soovitused, ajakriitilisus.

Mida mitte teha: kasutada CAPS LOCK’i, pikki ja lohisevaid pealkirju, oktoobri/veebruari jne. uudiskiri, liiga palju tähemärke.

5. Uudiskirjaga liitumise kampaania Facebookis

Facebookis saab teha uudiskirjaga liitumiseks Lead Generation reklaami. Sisuliselt on see nagu tavaline reklaam, aga üleskutse on uudiskirjaga liitumine. Lisaks on võimalik teha ka kampaaniat teisi omakanaleid kasutades ja näiteks jagada auhindu.