Estonian folklore is full of enchanting, terrifying, and unique stories just waiting to be rediscovered.
In game design and worldbuilding, folklore offers one of the richest sources of inspiration – providing original plots, characters, and visual motifs. But how can we bring myths and folktales into games in a way that resonates both locally and globally? What could be the next great story to emerge from Estonian folklore?
Speakers:
- Ott Madis Ozolit – will open the event with an introduction on the broader potential of folklore in the games industry. He will share examples from both Estonia and abroad where national heritage has successfully inspired games.
- Marju Kõivupuu – folklorist and cultural historian, who will guide the audience through the rich world of Estonian folktales and mythology. She will introduce well-known stories, heroes, and motifs, highlighting what makes our folklore unique compared to others. Her talk is meant to inspire participants to imagine how these tales could come alive in video games.
From October 3–5, Tallinn Business Incubator will host a Game Jam: Estonian Folklore Edition, where participants will have 48 hours to experiment with turning folklore into playable experiences. This talk serves as a pre-event, designed to spark ideas and provide inspiration about the treasures hidden in Estonian folklore.
This event is free and for everyone interested in games, storytelling, and cultural heritage!
The event will be held in English, in Tallinn University in room A-543!
How to find the way?
- Enter through the main entrance at Narva mnt 29 (new glass building).
- After the information desk, turn left; go through the dining area and the science gallery, and you will find the elevator/stairs that take you to the 5th floor.
- Once you reach the 5th floor, the room will be immediately visible.
EST:
Eesti folkloori potentsiaal mängutööstuses
Eesti pärimusmaailm on täis võluvaid, hirmutavaid ja ainulaadseid lugusid, mis ootavad taasavastamist. Videomängude loo- ja maailmaloomes on folkloor üks rikkalikumaid inspiratsiooniallikaid, pakkudes eripäraseid süžeesid, tegelaskujusid ja visuaalseid motiive. Aga kuidas tuua muistendid ja rahvajutud mängudesse nii, et need kõnetaksid nii kohalikke kui ka rahvusvahelisi mängijaid? Milline võiks olla järgmine suur lugu, mis sünnib Eesti pärimuse pinnalt?
Üritusel jagavad mõtteid Eesti folklorist ja selle potentsiaalist mängutööstuses:
- Ott Madis Ozolit – avab teema sissejuhatusega, rääkides folkloori võimalustest mängutööstuses laiemalt. Ta toob näiteid nii Eestist kui ka välismaalt, kus rahvuslikke pärimusi on juba edukalt mängudes kasutatud.
- Marju Kõivupuu – folklorist ja kultuuriloolane, kes viib kuulajad Eesti rahvajuttude ja mütoloogia rikkalikku maailma. Tema ettekanne tutvustab tuntumaid rahvalugusid, kangelasi ja motiive, tuues välja, mis eristab meie pärimust teiste rahvaste omast. Ettekande eesmärk on inspireerida looma lugusid, mis võiksid saada uue elu just videomängudes.
Ettevõtlusinkubaator korraldab 3.–5. oktoobril folklooriteemaliste mängude arendamise Game Jami, kus osalejatel on 48 tunni jooksul võimalik ise katsetada folkloorist inspireeritud mängude loomist. Käesolev üritus on eelüritus, mille eesmärk on pakkuda ideid ja inspiratsiooni, milliseid lugusid meie pärimus endas peidab.
Sündmus on mõeldud kõigile, kes tunnevad huvi mängude, loo jutustamise ja kultuuripärandi vastu!
Sündmus toimub inglise keeles, Tallinna Ülikoolis ja ruumis nr A-543!
Kuidas tulla?
- Sisenege Narva mnt 29 peauksest (uus klaashoone).
- Pärast infolauda pöörake vasakule; minge läbi söögiala ja teadusgalerii ning leiate lifti/trepi, mis viib teid 5. korrusele.
- Kui olete jõudnud 5. korrusele, näete ruumi kohe.