Võta ühendust

Uudised

17. jaan. 2018

Google reklaamide positsioon ei sõltu ainult klikihinnast

Me kõik soovime tänapäeva kiires ja tehnikarohkes maailmas olla õigel ajal õiges kohas nähtav. Statistika näitab, et aina rohkem ettevõtteid Eestis investeerivad Google reklaamidesse. Kantar Emori andmetel liikus Google’isse vahendajate kaudu 2016. aastal 4,9 miljonit eurot, mida on 21% rohkem kui varasemal aasta. Loomeinkubaatori uus ärimentor Taavi Kalvi rääkiski meile, kuidas Google AdWords ja Google Analytics enda kasuks nutikalt tööle panna ja mille tulemusel ettevõtte müüginumbrid suureneksid.

Arvatakse, et Google AdWords reklaamides on kõige olulisem klikihind. Mida rohkem maksan, seda kõrgemal ja paremal positsioonil olen. Saime kiiresti vastused, et iga märksõnaga see nii ei pruugi olla. Reklaamide positsioon ja lõplik klikihind Google otsingumootoris sõltub peamiselt kolmest faktorist: maksimaalsest klikihinnast, mida saab igaüks ise AdWordsis märksõnadele määrata, kvaliteediskoorist ja reklaamlaiendite kasutamisest, millele samuti saab igaüks ise kaasa aidata.

Kvaliteediskoor (ing. k. quality score) on Google hinnang Sinu AdWordsi konto märksõnadele, millest sõltub reklaamikulu ja reklaamide positsioon. Hea kvaliteediskoori saavutamiseks tuleb tähelepanu pöörata kolmele punktile:

  • reklaami vastavus märksõnale – kas sinu AdWords reklaamtekst vastab märksõnale ja räägib samast asjast;
  • eeldatav CTR – reklaami näitamiste ja reklaamile klikkimiste suhe võrreldes konkurentidega. Kas sinu reklaamtekst on otsijale atraktiivne ning sinu reklaamile klikitakse tihedamini kui kõrval olevate konkurentide reklaamidele;
  • maandumisleht – kas sinu koduleht, kuhu sa reklaami suunad, on hea kiirusega, tekitab usaldust ja lehe struktuur on loogiline ning kasutajasõbralik.

Google AdWords reklaami planeerimise aluseks on märksõnaanalüüs. Seda aitab lihtsustada AdWords Keyword Planner, mis näitab, kui palju sinu äriga seotud märksõnu tegelikult otsitakse, milline on konkurents konkreetsel turul ning milliseid märksõnu võiksid kasutama hakata.

Kui märksõnad on valitud, siis aseta ennast kliendi asemele ja proovi panna kirja millised on kliendi probleemid, mida sina saad lahendada ning loo selle alusel erinevad reklaamrühmad oma märksõnadega, näidates neile just selliseid reklaame, mida nemad otsivad. Ei ole mõtet näidata kõigile kõike, kuna siis ei pruugi keegi sind märgatagi.

Väga olulist rolli mängivad reklaamtektid, mida klientidele näitama hakkad. Selle tulemusel potentsiaalne klient kas klikib sinu reklaamile või võtab järgmise, mis lubab tema probleemi paremini lahendada. Mõtle oma eeliste ja kliendi vajaduste peale. Reklaamtekste kirjutades ürita ennast panna oma kliendi olukorda, kirjelda ideaalse kliendi persona ning sõnasta tekstid vastavalt sellele. Tekstides võid rõhutada oma teenuse asukohta, hakata silma oluliste numbritega või panna klient tegutsema ehk kutsuma klienti midagi konkreetset tegema (ingl. k. call to action).

Kui teed reklaami, siis tuleb seda ka analüüsida ning mõõta reaalset ärilist kasu. Siin tuleb appi Google Analytics. Tähtis on, et seadistaksid Google Analyticsi korrektselt ära ning paneksid paika oma äri jaoks olulised mõõdikud (KPI-d) ja eesmärgid mida pidevalt jälgid ning saavutada soovid. Nendeks võivad olla näiteks tehtud ostude või hinnapäringute arv, uudiskirjaga liitujate arv või hoopis konkreetne käibenumber. Lihtsalt rohkemate klikkide ja külastuste saamine ei tohiks digiturunduses olla esmane eesmärk. Kõige olulisem on katsetada ja proovida, mis just sinu äri jaoks töötab.

Taavi on kirjutanud ka mitmeid artikleid antud teemadel. Kui tahad rohkem teada saada, tutvu Holini blogiga.

sexsut.comjavplays.com