Võta ühendust

Ärimentorid

  • Aare Simon

    Ärimentor - äri- ja finantsplaneerimine, ärimudelid, ettevõtte rahastamine.

    Aarel on pikaajaline ettevõtete finantsjuhtimiskogemus. Ta omab teadmisi telekommunikatsiooni-, meedia- ja IT-ettevõtluse vallas ning osaleb ka Ajujahi projektis äriideede hindaja ja mentorina. Aare oskab nõu anda järgmistes valdkondades:

    • Strateegia ja eesmärgistamine
    • Äri- ja finantsplaneerimine
    • Ärimudelite analüüs
    • Investeerimisprojektide ja ettevõtte väärtuse hindamine
    • Ettevõtte protsesside analüüs
    • Ettevõtte rahastamine.
  • Agu Kivimägi

    Ärimentor - IKT

    Agu Kivimägil on pikaajaline kogemus nii avaliku kui erasektori ettevõtete juhtimisel. Oma karjääri alustas Agu Kivimägi teadurina Keemilise- ja Bioloogilise Füüsika Instituudis. Ettevõtjana on Agu tegutsenud meedia ja IKT valdkonnas.Viimased 10 aastat on Agu juhtinud erinevaid riiklikke IT- projekte:  ID-kaardi süsteemi loomine ja lansseerimine, erinevad e-tervise lahendused ja juurutamine.  Oma karjääri jooksul on Agu olnud mitmete ettevõtete ja kahe riigiasutuste loomises osaline, konsulteerinud strateegilistes küsimustes era- ja avaliku sektori asutusi sh välisriikides (Gruusia, AÜE) ning innovatsiooniprotsesside rakendamisel ja uute tehnoloogiate valikul ning kasutuselevõtul.

  • Aljona Eesmaa

    Ärimentor - Moeturundus, PR

    Turundustaustaga Aljona Eesmaa tegeleb täna rahvusvaheliste moe- ja ilubrändide meediasuhetega Eestis, PR-agentuuris Polhem PR Estonia. Lisaks moemeediasuhete korraldamisele on ta tegev ajakirjas MOOD moetoimetaja ja stilistina, kus ta vastutab nii kaanefotosessioonide, moeseeriate kui ka mitmete teemakohaste artiklite eest. Läbi aastate on Aljona olnud abiks mitmete moeürituste korraldamise juures, nõustanud kodumaiseid noori alustavaid moedisainereid ning ilukaubamärke, abistanud disainereid stiliseerimisprojektides ning pakkunud moemeedia nõuandeid erinevale publikule. Moemaailma kaadritagusest elust pajatab Aljona ka blogis http://behindthescenesprgirl.net.

  • Almar Sehver

    Ärimentor - Intellektuaalomandi kaitse

    Almar Sehver on intellektuaalomandi valdkonnas töötanud juristi ja patendivolinikuna 15 aastat, tegeledes intellektuaalomandi kaitse küsimustega ning kohtuvaidlustega. Almar on partner patendibüroos AAA ning tema ja ta kolleegid on abiks kaubamärkide, disainide, leiutiste (kasulikud mudelid ja patendid) registreerimisel, neist tulenevate õiguste kaitsmisel ning intellektuaalomandi alaste lepingute koostamisel. Almaril on pikaajaline kogemus intellektuaalomandi alastes vaidlustes, sh kohtuvaidlustes. Lisaks erialasele tööle on Almar aktiivne ka ühiskondlikus tegevuses, tegutsedes Eesti Patendivolinike Seltsi juhatuse liikmena ning rahvusvaheliselt ECTA ja INTA aktiivse liikmena.

  • Alvar Roosimaa

    Ärimentor - Finantsid

    Alvar on viimase 16 aasta jooksul käinud läbi elukutselise investori märgilisemad arenguastmed, alates börsimaaklerist Tallinna börsi kuumadel alguspäevadel kuni suurte rahvusvaheliste ambitsioonidega fondihaldusfirma kaasehitajani. Mitme investeerimisfondi loomise ja vedamise kõige tähtsam osa on sadade erinevate tööstusharude ja arengutasemega ettevõtete läbikaalumine ja nende edu või ebaedu eelduste ja tõenäosuste mõistapüüdmine. Alvaril on finantsmagistri kraad London Business School’ist. Tema fondijuhi kvalifikatsiooni on Citywire hinnanud A-reitinguga ja tema loodud fondid on aegade jooksul omanud kõrgemaid hinnaguid pikaajalise tootluse eest Morningstar’ilt. Ajaleht Äripäev nimetas Alvari Eesti parimaks fondijuhiks aastatel 2005 ja 2006. Viimastel aastatel on ta olnud oodatud esineja rahvusvahelistel vastutustundliku investeerimise ja Ida-Euroopa teemalistel üritustel üle Euroopa.

    Alvarist on abi, kui teemaks on:

    • ettevõtte arengu rahastamine,
    • finantsriskidele lahenduse leidmine,
    • investoritega suhtlemine.
  • Annika Ljaš

    Ärimentor - turundus, meediasuhted
    Veel hiljuti töötas Annika ettevõtjana aidates Eesti idufirmasid turunduse ning meediasuhetega. Täna on ta Eesti-USA tehnoloogiaettevõtte Planet OS turundusjuht. Annika peab oluliseks, et müük, turundus ja kasutajakogemus töötaksid ühtse mootorina. Annika sõnul ei ole võimalik teha edukat turundust kujundamata kogu teekonda – tulevases kliendis esimese huvi tekitamisest kuni lojaalse kliendisuhte hoidmiseni.
    Ta leiab, et eestlased on turunduses liiga ettevaatlikud ja kuivad, meil tuleb õppida jutustama põnevaid lugusid, katsetada uusi meediume ningglobaalses konkurentsis ellu jäämiseks tuleks turundada vähemalt 10 korda aktiivsemalt kui seni. Varem töötas Annika EASi Välisinvesteeringute Keskuse meeskonnas, kelle ülesandeks on tutvustada Eesti tooteid ja tehnoloogiaid investoritele ja ettevõtetele välisturgudel.
    Teemad, milles Annika saab kaasa aidata:
    • growth hacking
    • user engagement
    • storytelling, PR
    • networking
    •  personal branding
    • inbound and outbound marketing
  • Birgit Linnamäe

    Ärimentor - Strateegiline ja igapäevane juhtimine

    Saanud Eesti ja Itaalia ülikoolidest cum laude magistrikraadi majanduses ning strateegilises juhtimises, on Birgit Linnamäe paljusid võõrkeeli valdav ning erinevaid ärikultuure ja -tasandeid tunnetav mitmekülgse võimekuse ja kogemusega nõunik ning juht.

    Strateegilise ja loomingulise mõtlejana, on ta majandussektori- ja funktsiooniüleste teadmistega disainist, sisseostust, tootmisest, teenusest, finantsplaneerimisest, logistikast, turundusest, müügist ning seejuures erinevatest  tarbija- ja kliendispektritest.

    On võõrsil töötamise (Euroopa, Aasia) ja (tootmis)ettevõtete käivitamise ja arendamise kogemus.

    Tulemused saavutab koostööd tegevate gruppide loomise ja inspireerimisega turuvõimaluste avastamiseks ning kliendi ootuste ületamiseks. Tegutseb tõhusalt nii alustavas kui suures ettevõttes.

    • Eestvedamine ja meeskonna loomine;
    • Äriprojektide algatamine ja kasvatamine;
    • Strateegiline ja igapäevane juhtimine;
    • Sisseost, teenus, tootmine, müük, planeerimine;
    • Rahvusvahelistumine
    • Kriitiliste olukordade lahendamine.
  • Hando Sinisalu

    Ärimentor - Teenuste eksport

    Hando Sinisalu tegeleb turundusvaldkonna koolitus- ja konverentsiprogrammide ekspordiga Best Marketingi brändi alt alates 2004. aastast. Nagu enamikel Eesti ettevõtjatel, oli esimene eksporditurg Läti.

    Hando on välisturgudel proovinud erinevaid ärimudeleid – nii filiaalide kaudu turule sisenemist Baltimaades ja Horvaatias kui ka edasimüüjate kaudu müüki ja turundust kaugemates riikides.
    Best Marketingi toodetud konverentsiprogramme on tänaseks edukalt müüdud 20-s riigis (Kesk- ja Ida-Euroopas, Türgis, LAVis, Malaisias, Indoneesias jm).

    Varasemalt on Hando töötanud Eesti Päevalehe juhatuse esimehena ja Tartu Raadio programmidirektorina.

  • Heiti Mering

    Ärimentor - Rahvusvaheline müük ja IT

    Heiti on infotehnoloogia ärivaldkonnas tegutsenud viimased 15 aastat. Ligikaudu kaheksa aastat Eesti Raudtee arenduste projektijuhina andis väärtusliku kogemuse ettevõtte äripoole tellijana. Tänu hilisemale tööle rahvusvahelises IT-valdkonna suurettevõttes müügi- ja äritarkvara osakonna juhina ning tänasele tööle Skandinaavia suurimas IT-ettevõttes Tieto on Heiti omandanud tugevad praktilised teadmised IT võimaluste rakendamisel ettevõtte äriprotsesside efektiivistamisel aga ka kliendihalduse ja müügiprotsessi juhtimises nii Eesti kui rahvusvaheliste suhete alal.  Heiti osaleb aktiivselt ka ühiskondlikus tegevuses, võttes aktiivselt osa Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidus projektidest ning kuuludes ühe Eesti autospordiklubi juhatusse. Heiti on abiks järgmistes valdkondades:

    • Rahvusvaheline müük ja kliendisuhete haldus,
    • IT kaasamine äriprotsesside efektiivistamisel,
    • IT haldus ja võimalikud valikud ettevõtte äriprotsesside toetamisel,
    • Müügistrateegia ja turuhõive kujundamine.
  • Helen Unt

    Ärimentor - Turunduskommunikatsioon, PR

    Helenil on enam kui 10 aastat kogemus eri valdkondade ettevõtete ja organisatsioonide nõustamisel PR- ja turunduse valdkonnas. Ta konsulteerib strateegilise plaani väljatöötamisel, turundus- ja kommunikatsiooniplaani elluviimisel, samuti üritustusturunduse valdkonnas ning aitab leida vastuse küsimusele, kuidas olla soovitud viisil nähtav oma klientidele. Helen on olnud 5 aastat Loov Eesti meeskonna liige, kus tegeles samuti organisatsiooni kommunikatsiooniga, rahvusvaheliste (sh erinevate Euroopa Liidu) projektidega, start-up ürituse TeamLab korraldamisega ja teiste loomeettevõtlust edendavate projektidega. Viimased aastad on Helen nõustanud vabakutselisena ettevõtteid filmi-, moe-, spordi- ja kultuurivaldkonnast.

  • Indrek Adler

    Ärimentor - Eksport, müük

    Indrekul on rohkem kui 15-aastane kogemus toodete müügi ja turunduse valdkonnas. Viimased neli aastat on Indrek juhtinud distribuutormudelil põhinevat eksporti Soome rahvuslikuks uhkuseks peetava Lumene kosmeetikafirmas. Piirkondlikud kogemused hõlmavad muuhulgas Ida- Euroopa riike, CIS riike, Lähis-Ida ja Lõuna-Ameerika mõningaid riike. Kogemuste pagasis on isikliku ettevõtte asutamine, juhtimine ja vast kõige väärtuslikum kogemus – sulgemine. Erinevates rahvusvahelistes ettevõtetes, mille hulgas Scottish & Newcastle ning Orkla Grupp, on tulnud suhelda väga erinevate kultuuride esindajatega ja erinevate äritavadega. Indrek annab nõu eelkõige müügi, toote lansseerimise ja füüsiliste toodete ekspordiga seotud küsimustes, täpsemalt:

    • ekspordivalmidus, vastavalt strateegiavalik;
    • sihtturgude valik;
    • müügi korraldamine, meeskonna motiveerimine;
    • CIS regiooni riikide turgudele sisenemine.
  • Jaanus Sakkis

    Ärimentor - Disainer

    Jaanus on olnud disainivaldkonnas tegev 12+ aastat, aidates nii erinevaid startup ettevõtteid, kui ka traditsioonilisema ärimudeliga ettevõtteid.

    Ta on koolitanud ja mentordanud disaini ja startup teemadel erinevatel häkatonidel (Garage48, Loomehäkk, European Innovation Academy jmt.) nii kodus kui ka mujal (Valgevene, Gruusia, Kõrgõztan, Liibanon, Uganda jt).

    Jaanus on kõigi oma ettevõtmiste kõrval ka kasutajakogemuse disaini õppejõud. Jaanuse LinkedIn profiiliga saad tutvuda siin.

    Jaanusega tasub konsulteerida oma disainilahenduse suuna leidmiseks:

    • kui kahtled, mil moel Sinu toote/teenuse disainilahendus enim väärtust kannab;
    • mida ja kuidas saaksid paremini teha, on Jaanus parim mentor, kellelt korjata inspiratsiooni ja juhiseid, kuidas oma toodet/teenust läbi disainiprotsessi edasi arendada;
    • kui vajad abi kasutajakogemuse disainimisel, teenusedisaini või brändingu osas.

     

  • Kaarel Mikkin

    Ärimentor - Bränding, teenusedisain

    Kaarel on teenusedisaini ja brändinguga tegeleva büroo Brand Manual üks asutajatest. Täna töötab BMi Tallinna ja Stockholmi kontorites rahvusvahelisi brände ja teenuseid luues 24 inimest.

    BMi Tallinna kontori juhtimise kõrval on Kaarli töö kujundada tooteid ja teenuseid lõppkasutajate jaoks mugavamaks, arusaadavamaks ja paremaks nii, et see ka teenusepakkujale suuremat tulu tooks. Bränding e. lõppkasutajatele teenusest, tootest ja tootjast õige mulje kujundamine on üks oluline osa toimivast tervikust ning sellega on Kaarel tegelenud viimased 6 aastat Brand Manualis ning enne seda üle 7 aasta Divisionis jt reklaamile keskendunud büroodes.

    Teemad, milles Kaarel saab kaasa aidata:
    • kasutajakogemus, kliendi teekond, taustauuringud (customer experience, customer journey, research);
    • teenusedisain, disainmõtlemine (service design, design thinking);
    • positsioneering, väärtuspakkumise sõnastamine (positioning, value proposal);
    • brändiarhitektuur, tooteportfell, meeskond (brand architecture, product portfolio, HR);
    • brändi nimi, legend, identiteet, pakend, müügimaterjalid, -keskkond jmt.
  • Karen K Burns

    Ärimentor - B2B müük, äristrateegia

    Karen K. Burns on elanud kolmandiku oma elust Eestist eemal, sealhulgas UK’s, Lähis-Idas ja Lõuna-Aafrikas ning magistrikraadi omandanud University College Londonist. Oma karjääri alustas ta 2006. aastal, kui töötas erinevatel ametikohtadel nii British Telecom’is kui ka Ühendkuningriikide tervishoiusektoris. Pärast laialdasi kogemusi müügi- ja IKT valdkonnas jätkas Karen oma karjääri Araabia Ühendemiraatides,  töötades reklaamivaldkonnas ja Hollywood’i A-klassi filmide tootmises. Hetkel elab Karen Eestis ning juhib ettevõttes Mooncascade äriarenduse osakonda ning tudeerib Londonis kaugõppes juurat. Karen on abiks, kui on küsimus müügi- ja äristrateegia vallast.

  • Kari Maripuu

    Ärimentor - rahvusvaheliste ärivõrgustike loomine, personaalmüük, majandustegevuse eelarvestamine, tarkvaraarendus.

    Kari kogemus ettevõtluses ulatub aastasse 2000 ja on peamiselt püsinud IT-valdkonnas. Lisaks ettevõtlusele on Kari töötanud spetsialisti või juhina Telias, IBM-is ja Net Group’is. 2011. aastal asutatud tarkvaraarendusettevõte Brightspark valiti 2015. aastal 10 parima Euroopa ekspordiettevõtte hulka European Business Awards ettevõtluskonkursil. Kari peamised tugevused on personaalmüügi ja kliendisuhete valdkonnas, aga samuti ka ettevõtte strateegilises juhtimises, teenuse ekspordi planeerimises ja eelarvestamises. Kogemused mentorluses on põhjalikud. Ta on aastaid osalenud EAS Ärimentorprogrammis, olnud kolmel hooajal mentoriks Ajujahi programmis ning olnud toeks ka Junior Achievement programmis, kus teda 2015. aastal tunnustati aasta mentori tiitliga. Kari annab ettevõtlusega seotud loenguid ülikoolides ning kuulub kahe haridusasutuse nõukogusse.

     

     

  • Katrin Kuldma

    Ärimentor - Moeettevõtlus

    Katrin Kuldma on moedisaineri, moeettevõtte omaniku ja juhina ning brändi loovjuhina tegutsenud ca 20 aastat. Katrinil on EKA moedisaini magistrikraad, moedisaini baasharidusele on lisandunud õpingud Rhode Island School of Design’is (USA), Estonian Business School’is ning kursused Stockholm School of Economics Riga juures. Kodumaine moemaastikul tegutsemise tähendab oma moestuudio ja moemaja asutamist, koostööd peadisainerina kohalike suurettevõtetega Sangar ja Klementi/PTA, koostööd moeprojektidega FIBIT, Kuldnõel ja Tallinn Fashion Week. Alates 2006. aastast on Katrin olnud pühendunud innovaatilisele tehnoloogiale tugineva kõrgkvaliteetse moebrändi – Amanjeda – ülesehitamisele. Tänaseks on Amanjeda by Katrin Kuldma kindla klientuuriga kaubamärk koduturul ja on saavutanud rahvusvaheliselt esimesed edusammud. Rahvusvahelisel moemaastikul tegutsemine tähendab osalemist Kopenhageni moemessil, moeturu kaardistamist koostöös konsultatsioonifirmaga, osalemist Milaano moenädalal. Amanjeda by Katrin Kuldma on tänaseks kolm hooaega olnud esitatud showroomis Milaanos. Esimesed reaalsed sisseostjad on täna Itaalias ja Lätis, vajalike kontaktide hulk ulatub ca 300 sisseostjani. Sügiskollektsioon 2014 on valitud Milaano Dolce & Gabbana poolt kureeritud kontseptsioonibutiiki Piave 37. Katrin Kuldma pakub mentorlust järgmistes valdkondades:

    • Rahvusvaheliselt konkurentsivõimeline tootedisain – ideest teostuseni;
    • Kollektsioonide struktuur ja ülesehitus, kollektsioonide kavandamine ja planeerimine;
    • Materjalide hange ja logistika, messid;
    • Kollektsioonide hinnakujundus – omahind, hulgihind, jaehind;
    • Brändi loomine, eesmärgid ja esitlemine;
    • Müügi- ja turundusplaani koostamine, messid, showroomid;
    • Portfoolio koostamine, tööintervjuud;
    • Rahvusvaheline suhtlemine, arusaam moemaailmast;
    • Moe imagoloogia – tootefoto, lookbook, kampaania.
  • Kriss Soonik-Käärmann

    Ärimentor - Moeettevõtlus

    Kriss Sooniku loodud Kriss Soonik Loungerie on luksuspesu ja -sohvariiete bränd, esimene Eestist. Kuue aastaga on Kriss Soonik loonud tugeva rahvusvahelise kuvandi, müües kokku 16. riigis 45. butiigis. Märkimisväärseteks võib pidada Coco de Meri Londonis, Opaque ja Isetan kaubamajades Jaapanis ning Opening Ceremony USAs. Samuti on Kriss Soonik olnud esindatud Vogue, Elle, Grazia, InStyle jt ajakirjades üle maailma ning leidnud tee näitlejate Kirsten Dunsti ja Noemi Harrise ning lauljate Miley Cyruse ja Marina & The Diamondsi garderoobidesse. Kriss on omandanud London College of Fashioni magristrikraadi ning töötanud mainekates pesufirmades Madame V ja Agent Provocateur. Kriss Soonik nõustab järgmistel teemadel:

    • ettevõtlusega alustamine,
    • äristrateegia,
    • bränding,
    • strateegiline juhtimine,
    • eksport.
  • Kristel Uibo

    Ärimentor - Internetiturundus

    Kristel on töötanud 20 aastat IT-valdkonnas ja tegelenud nii globaalsete kui kohalike toodete-teenuste turundamisega. Magistriõpingud on Kristel lõpetanud organisatsioonikäitumises ja uuris oma lõputöös uute tehnoloogiate rakendamisega seonduvat. Kristel pakub tuge sisuturunduse, digiturunduskanalite ja erinevate veebirakenduste kasutamisel oma sihtrühmani jõudmisel.

    Küsi nõu, kui soovid:

    • enam teada saada oma kliendi kohta, tehes veebiuuringuid (Google Docs/SurveyMonkey) või kodulehe külastatavuse analüüsi (Google Analytics);
    • pälvida kliendi tähelepanu sisuturunduse ja meiliturunduse (MailChimp) abil;
    • olla nähtav digitaalsetes kanalites (Google Adwords, Facebook);
    • tegeleda e-kaubandusega.
  • Kristjan Järvan

    Ärimentor - ärimudelite konstrueerimine.

    Kristjan Järvan on asutanud mitmeid iduettevõtteid, mis on tegelenud vetikafiltrite väljatöötamisest kuni 3D modelleerimise rakenduste arendamiseni.

    Küsi nõu kui soovid:

    • leida oma ärimudeli
    • mõista, kes on su meeskonnas puudu või üle
    • teada, mis paneb inimesi ostma.
  • Kristjan Niinemaa

    Ärimentor - Finantsjuhtimine, eksport

    Kristjan Niinemaa on tegelenud majandusarvestuse, rahanduse, organisatsioonide juhtimise ning nõustamisega rohkem kui 20 aastat. Ta on töötanud hotellimajanduses, kindlustuses ja logistikas, luues hulganisti rahvusvahelisi kontakte. Hetkel on Kristjan tegev Ridango AS-i rahanduses. See Tallinnas baseeruv ettevõte pakub eelkõige seadmetest kuni piletimüügi korralduse täisteenuseni ulatuvaid süsteeme ühistranspordile. Kristjan on õppinud ärikorraldust Tallinna Tehnikaülikoolis ning talle on omistatud ökonomisti nimetus.

    Kristjan on abiks:

    • ärimudeli ülesehitamisel – kuidas luua sobiv lahendus turul leiduvale ärivõimalusele või, vastupidi, kontrollida oma idee teostatavust karmis tegelikkuses;
    • rahanduse ja rahastuse korraldamisel – kuidas kujuneb ettevõtte majandustulemus ning kuidas võimendada äritegevust täiendava rahastuse kaasamisega;
    • piiriülesel tegutsemisel – kuidas hinnata võimalusi ja ohte ning leida esimesed vajaliku kontaktid.
  • Margus Maksimov

    Ärimentor - Tootmine

    Margus Maksimov on majanduse- ja psühholoogiaalase haridusega insener, kelle tööalane tegevus on olnud olulisel määral seotud tootmisvaldkonnaga. Viimaste aastate fookus on suunatud mõttetalgutele ja inimestele, seda nii inimeste endi- kui organisatsioonide vajadustest lähtuvalt. Vaba aega sisustan erinevatel viisidel looduses.

  • Märt Ridala

    Ärimentor - Eksport

    Märt Ridala aitab arendada IT- ja tehnoloogiaettevõtteid ekspordi käivitamisel ning partnerite ja investorite leidmisel. Märt juhib tootearendust ja eksporti Eesti Telekomi ekspordijuhina ja www.recommy.com partneri ja ekspordihaldurina. Märt on Eesti äriinglite võrgustiku EstBAN liige.

  • Mihkel Moosel

    Amazon - Kickstarter - Facebook Ads

    Mihkel on terve oma senise karjääri tegelenud otsemüügi ja ostupsühholoogiaga (consumer behaviour). Ta on keskendunud tulemustele ja ROI-le kasutades eetilisi võtteid, loovust, lahendades probleeme ja luues maailma lisandväärtust.

    Tema asjakohased kogemused ja saavutused on:

    • Isiklik Amazoni äri: kasv 100 000 EUR-ni esimese 6 kuuga
    • Kickstarteri kampaania Eesti startupile SprayPrinter. Tulemus: läbi aegade TOP 2% rahastatud Kickstarteri kampaania, 160% funded, 83 000 USD raised
    • Amazoni suunalise ekspordiagentuuri Digital Merchant kaasasutaja (klientide toodete lanseerimine Amazoni platvormidel üle maailma)
    • Loovjuht agentuuris Creative Union

    Millega oskan Sind väga hästi aidata?

    • Amazonis müümine
    • Kickstarter
    • Facebook Ads välismaale
  • Oliver Vesi

    Ärimentor - online-turundus

    Oliver esindab uue aja online turundajate põlvkonda. Enam kui 5 aasta jooksul on ta töötanud nii meedia- kui reklaamiagentuuris ning on ka ise start-upi luues oma õppetunnid saanud. Täna töötab ta turundajana idufirmast välja kasvanud ettevõttes GoWorkaBit. Agentuuritöö on andnud võimaluse töötada nii Baltikumis kui ka ülemaailmselt tuntud brändidega (Telia, L’Oreal, Toyota). Lisaks suurtele korporatsioonidele on tegemised start-upidega on andnud oskuse läheneda turundusele teistsuguse nurga alt – hands on, tagasihoidlikud eelarved ja suur soov maailma muuta. Igaljuhul meeldib Oliverile tegutseda nii, et turundus oleks kasulik, ilus ja mõõdetav. Ja kui vähegi võimalik, siis fun :)

    Oliveri pole tasub pöörduda, kui:

    • pole päris kindel, kas ja kuidas online-reklaam ja sotsiaalmeedia saavad sinu ärile kasu tuua
    • vajad nõu turundusstrateegia ja -plaanide loomisel
    • soovid oma turundustegevusi paremini mõõta

     

  • Paavo Pauklin

    Ärimentor - Eksport

    Paavo Pauklin on Skandinaavia-Poola Ekspordi Keskuse asutaja ja juhtiv ekspordikonsultant. Viimase 8 aasta jooksul on Paavo elanud ja töötanud Eestis, Hollandis, Soomes ning Poolas, omandades väärtuslikke kogemusi erinevate ärikultuuride toimimise ja turgude eripära kohta. Paavo on aidanud mitmeid Eesti ettevõtteid Poola ja Skandinaavia turule sisenemisega ning nõustanud mitmeid Poola ettevõtteid Põhjamaade ekspordi teemal. Lisaks ekspordialasele nõustamisele tegeleb Paavo igapäevaselt ka klientidele müügi teostamisega välisriikides ning nende esindamisega messidel ja läbirääkimistel.

    Paavo Pauklini käest saab mentorkohtumistel järgmist olulist teavet:

    • kas sinu ettevõte ja toode/teenus on ekspordiks valmis?
    • Sobilike eksporditegevuste valik, nende ette valmistamine ja ellu viimine, turundus  ja müügikanalite valik.
    • Kuidas valida sobivat eksporditurgu?
    • Kuidas ekspordiga alustada, kui selleks tegelikult raha ei ole?
    • Meeskonna treenimine eksporditegevusteks.

     

  • Peeter Mark

    Ärimentor - Startup ettevõtlus, B2B müük ja turundus
    Peeter Mark omab pikaajalist ettevõtluskogemust ja on näidanud häid tulemusi B2B müügis ja turunduses ning on olnud mitmete ettevõtete asutajaks. Oma karjääri algusaastatel on töötanud majandustarkvara konsultandina, millest saadud kogemus on aidanud hiljem juhtida mitmeid saneerimisprojekte, kus tööprotsesside optimeerimisel on olnud oluline osa. Viimastel aastatel on olnud  keskendunud rohkem startup ettevõtlusele, olles mitme pilveteenuste integratsiooniga seotud startupi asutajaks (Cloutex, Cloudbee).
    Oma põnevaimateks ettevõtmiseks peab ta aga üliedukat Microlink AS äri käivitamist Leedus ning Kalev AS ekspordiprojekte Venemaal ja Ukrainas.
    Peeter saab aidata, kui teemadeks on:
    • toote positsioneerimine ja tootearendus,
    • kõik ekspordiga seonduv – info otse praktikult,
    • müügiprotsesside juhtimine,
    • pilveteenused ja nende ühendamine, online-turundus,
    • investeeringute kaasamine ehk raha tõstmine,
    • äriprotsessid ja majandustarkvarad, kriisijuhtimine.
  • Priit Kallas

    Ärimentor - Internetiturundus

    Priit Kallas on turunduse ja reklaamiga internetis tegelenud üle 15 aasta. Tema tugevamaks pooleks on tulemustele orienteeritud tegevuste planeerimine ja ellurakendamine. Priit on aidanud kaasa paljude Eesti tipp-brändide turundamisele internetis. Lisaks praktilisele tööle tegeleb ta ka oma valdkonnas inimeste harimisega. Priit on esimese eestikeelse internetiturunduse blogi looja ja praegu haldab ta sotsiaalmeedia turundusele keskenduvat blogi www.dreamgrow.com, mida külastatakse üle saja tuhande korra kuus. Seminaridel ja konverentsidel on Priit jaganud teadmisi sotsiaalmeedia- ja digitaalturundusest tuhandetele Eesti ettevõtjatele ning tema elektrooniliste materjalidega on tutvunud sajad tuhanded turundajad üle maailma. Võta Priiduga ühendust:

    • kui tahad tuua potentsiaalsed kliendid oma kodulehele,
    • panna kodulehe külastaja tehingut sooritama,
    • leida kliente välisturgudel,
    • kasutada sotsiaalmeediat turunduses,
    • luua lojaalsusprogramme ja muuta kliendid püsiklientideks.
  • Rando Rannus

    Ärimentor - strateegia, ärimudelid, (interneti)turundus, B2B müük

    Rando on olnud tegev nii juhtimiskonsultandina (PwC’s) kui ka (interneti)ettevõtjana. Viimase 9 aastaga ehitas ta koos partneritega üles ühe suurima internetireklaami ettevõtte Baltikumis (SmartAD) & tegi sellele eduka exiti (TV3’le), olnud aktiivne Eesti Startup Juhtide klubis. Oma töös on ta kokku puutunud väga erinevate valdkondade ettevõtetega, aidanud neid nii nõu kui jõuga, mistõttu saab ta aidata järgmistel teemadel:

    • Strateegia
    • Ärimudel & väärtuspakkumine
    • Nii strateegiline kui ka taktikaline (interneti)turundus
    • Ärianalüütika
    • B2B müük

     

     

  • Rauno Pello

    Ärimentor - bränding ja teenusedisain

    Pellol on pikajaline kogemus turunduse, reklaami ja disaini alal. Sealhulgas on ta juhtinud reklaamiagentuuri TBWA\Guvatrak ja üritusturundusagentuuri TEQUILA\. Täna tegeleb Pello igapäevaselt teenusedisaini ja brändistrateegiate väljatöötamisega rahvusvahelises teenusedisaini- ja brändinguagentuuris Brand Manual.

    Lisaks disaini ja brändingu alasele töökogemusele on Pello õppinud Estonian Business School’is (EBSis) rahvusvahelist ärijuhtimist. Samuti on Pellol oma suhe moega. Ta on osalenud SuperNoova moekonkursside finaalides, ERKI moeshow’del ning müünud omad rõivaid nii Tallinna Kaubamajas kui Nu Nordikus. Lisaks peab Pello moekriitilist elustiili blogi: http://pellissimo.ee

    Pello nõustab järgmistel teemadel:

    • brändistrateegia
    • turundusstrateegia
    • teenusedisain ja disainmõtlemine
    • kasutajakogemus ja kliendi teekonna kaardistus
    • brändi ja ettevõtte põhialused (väärtused, eesmärk, visioon, missioon)
    • vastutustundlik ettevõtlus
    • taustauuringud (tarbija ja konkurents)
  • Siiri Käpa

    Looduskosmeetika tootja JOIK OÜ

    Siiri on töötanud 15 aastat rahvusvahelise ettevõttes finantsjuhina, olnud  tootmis- ja logistikaettevõttes tegevjuht.

    Looduskosmeetikat tootvas ettevõttes JOIK OÜ on ta olnud viimased neli aastat tootmisjuht. Täna on ettevõte märkimisväärses kasvutrendis.

    Selleks, et tootmine tagaks kasvutrendi, on JOIK meeskond teinud antud valdkonnas märkimisväärseid uuendusi nii protsesside juhtimises kui ka investeeringutes.

    Kuna Eestis on puudunud tootmisjuhtide eriala, siis on Siiri oma teadmised omandatud selle valdkonna arvestatavatelt kursustelt, teiste ja enda kogemustest.

    Ettevõttes lähtutakse LEAN juhtimisest, mille efektiivsust märgati kohe peale kasutusele võtmist. Ühe töötajaga väiketootmise ettevõttest on 12 aastaga kasvanud 19 töötajaga välisturgudele jõudnud arvestatav loodukosmeetikatootja.

  • Sven Aulik

    Ärimentor - Eksport

    Kogu oma karjääri vältel on  Sven Aulik olnud seotud ekspordiga. Juba 90-datest aastatest alates on ta kokku puutunud erinevate toodete ekspordiga nii Lääne- kui Ida-Euroopas ja kaugemal, näiteks USA-s ja Indias. Sven Aulik on töötanud nii suurtes rahvusvahelistes ettevõtetes kui ka väiksemates erafirmades, tegeledes nii tütarettevõtete rajamisega välisriikides kui aktiivselt edasimüügivõrke luues. Sven Aulik on olnud ka kaasautor mitmes ekspordisoovitusi andvates trükistes ja valdkondlikes artiklites Eesti ajalehtedes.

    Viimased 3 aastat on Sven Aulik töötanud IT-rakendustel põhinevas GPS Autoparkide seiresüsteeme arendavas firmas Oskando OÜ, mille tooteid/teenuseid leiab täna juba 12-s eri riigis üle Euroopa

  • Terje Telling

    Ärimentor - bränding, müük, kasutajakogemus

    Terje Telling on disainifänn, kes on käivitanud Osta.ee keskkonnas Eesti Disaini landing page’i, mis koondab lehele ühtekokku üle 160-ne Eesti disaineri loomingu. Terje on õppinud Tallinna Ülikoolis režissööriks, töötanud pikalt jaekaubanduses (kauplusekett ZARA)  ja müügivaldkonnas (Nike maaletooja AS Jalajälg). Töötades suurtes rahvusvahelistes ettevõtetes on Terjel ette näidata pikaajaline kogemus, kuidas toodet müüa – nii füüsilises poes kui ka e-kaubanduses.

    Eesti Disaini lehe käivitamise käigus on saanud Terje kogemusi eelkõige praktikuna ning oskab nõu anda teemadel:

    • Bränding ja brändi eesmärgid
    • Sihtgrupi määramine
    • Kvaliteetse tootefoto olulisus e-kaubanduses
    • Emotsioonifotod – mis eesmärki need täidavad?
    • Toote kirjeldus – milline see peaks olema?
    • Toote pakend
    • Kasutajakogemus
  • Tõnis Mutt

    Tõnis aitab, kui tahad:

    • luua endale LinkedIn´is reputatsiooni, mis tekitab huvi su klientide, partnerite ja kolleegide seas. LinkedIn´is on enam kui 400 miljonit ettevõtjat, sa ei saa seal endale lubada keskpärast profiili. Tõnise profiili leiad siit.
    • seada endale ja oma ärile selged eesmärgid ja nende kiiremaks saavutamiseks coachi abi kasutada. Coachingu ROI on enam kui 7-kordne.
    • välispartneritega parema koostöö tegemiseks mõista nende ettevõtlus- ja rahvuskultuuri ning lokaliseerida oma turunduskäitumist välisturgudel kiirema edu saavutamiseks.
    • oma on- ja offline turundust sünkroniseerida.
    • läbi viia oma toote/teenuse esitlusi, mis eristuvad, jäävad meelde ja panevad auditooriumi tegutsema vastavalt su stsenaariumile.
    • kasutada koolitusi oma toodete/teenuste turundamiseks.
    • parandada oma ettevõtte sisemist kommunikatsiooni ja rakendada sisemistes kontaktivõrgustikes peidusolevat potentsiaali. Igal ettevõttel on kaks organisatsioonistruktuuri: ametlik oma kaunite graafikute ja ametijuhenditega ning mitteametlik, mis kannab endas firma kultuuri ja aitab töötajatel asju ajada hierarhilistest ja äriüksuste piiridest sõltumatult.
    • kasutada organisatsiooni juhtimisprotsessides kaasaegseid veebi- ja tarkvaralahendusi. Kas 20% aastane kasv on sulle piisav ajend?
    • analüüsida ja optimeerida oma tarneahelaid ning hinnastrateegiaid.
  • Urmas Lilleorg

    Ärimentor - Bränding

    Urmas Lilleorg on reklaamiagentuuri The Division asutaja, partner ja strateeg. Urmasel on 20 aastat väärtuslikku kogemust reklaami, turunduse ja brändingu vallas. Ta on isiklikult osalenud paljude tuntud Eesti brändide nagu Estonian Air, Tere, EMT, Elion, Eesti Energia loomisel ja arendamisel. Igapäevane töö nii Eesti kui rahvusvaheliste klientidega turunduskommunikatsiooni vallas on andnud talle hea ülevaate ja sügava mõistmise erinevatest strateegiatest ja lähenemistest. Urmas on olnud minevikus ja on ka täna hinnatud mentor mitmele noorele ettevõttele ja talendile.