Võta ühendust

EDULOOD

10. dets. 2015

Aksessuaaridisainer Kadri Kruus: disaineri jutule tuleb üha rohkem tavainimesi

Kadri Kruusi aksessuaarid koguvad üha rohkem populaarsust – võib-olla just seetõttu, et oma disainis lähtub ta kahest k-st (sarnaselt oma nimetähtedele), milleks on kantavus ja kvaliteet.

disain-kadri-kruus-mood-70325529
Foto: Krõõt Tarkmeel

Aksessuaaridisainer on sedavõrd tuntud, et korraldab huviliste ja klientide nõudmisel koolitusi ja õpitubasid, kus disainihuvilised saavad luua endale näiteks käekoti. „Koolituste puhul on kõige suurem eesmärk harida klienti nii disaini- ja tööprotsessi, materjali ning ka kvaliteedi osas, samas on see meeldiv ajaviide, mille tulemusel sünnib midagi päris oma kätega valmistatut,“ räägib disainer.

Kuidas sattus disainer ise nahkaksessuaare disainima? Kadri Kruus läks EKA-sse nahadisaini õppima poolenisti läbi juhuse. „Hiljem oli plaan minna üle tekstiiliteaduskonda, kuid juhuslikult valitud eriala hakkas nii meeldima, et jäin siiski sinna. Kohe peale lõpetamist pakkus osakond mulle tööd meistrina. Olin galanteriimeister ning aitasin õppejõududel koti- ja aksessuaaritunde läbi viia, sealt saingi esimese tõsisema ateljeetöö- ning organiseerimiskogemuse,“ tutvustab Kruus.
Täna peab ta ateljeed Tallinnas ning soovib oma loominguga jõuda ka klientideni üle Eesti. „Samuti on plaan tegeleda rohkem Helsingi ja Londoni butiikidega, kus stuudio on müüki testinud ja juba positiivset tagasisidet saanud.“

Kuidas valmib käekott?
„Oluline on teada, mille jaoks kotti disainin. Mida see peab mahutama, kuidas peaks saama toodet kanda… Kui igapäevakott peab mahutama sülearvuti ja A4 paberikausta, siis lähtungi sellest.“
Esimesed maketid tehakse paberist, järgmised juba veidi korralikumad mõnest tugevamast tekstiilist ning siis alles korrigeeritakse lõiked ning lõigatakse toode nahast välja. „Stuudios tehakse seda käsitsi, on hästi oluline milline tükk täpselt kus kotil asetseb. Ka naha servi viimistletakse stuudios käsitsi. Puhastatakse ja lakitakse. Tööstuses on selle tarbeks masinad,“ räägib aksessuaaridisainer.
Ta rõhutab, et naha puhul ongi ettevalmistustöö palju mahukam ning aeganõudvam kui õmblemine ise, sest õmmelda saab ainult üks kord ja õigesti, muidu jäävad nahale augud ning toode on rikutud.

Disainerit inspireerib palju erinevat: „Näiteks mõne laheda inimese imago, Gaudi kiriku lagi, Tüüri „Insula Deserta“, kindlasti ka materjal ise. Tegelikult ei mõtle ma pidevalt pingsalt tööst, vaid naudin seda, mida näen ja kuulen, eriti reisidel. Kollektsiooni loomist alustan moodboard’ist ning tihti avastan, et kasutan seal mõnd hiljuti tehtud fotot või reisimälestust.“

Klientuur hindab kvaliteeti 
Kadri Kruus peab oma loomingu peamisteks klientideks end väärtustavaid mehi ja naisi. „Need on inimesed, kelle jaoks on oluline kvaliteet, kantavus ning aina enam ja enam toote päritolu. Enamik minu klientidest kannab ka Eesti disainerite riideid, ehteid ning peab just kodumaise disaini tarbimist väga oluliseks.“

Kruusi puhul reklaamivad tooted end tihti ka ise ning juba olemasolevad kliendid toovad tema stuudiosse uusi inimesi. „Tundub, et hakkab üle minema ka kartus disaineri jutule tulla.“
Eritellimustöid tuleb disaineril siiski pigem harva ette, kuna sellised tööd on ajamahukamad ja ka oluliselt kallimad. „Kuigi disainerile on need kindlasti huvitavad ja õpetlikud vaheldused, kuna sellistel juhtudel soovivad kliendid tavaliselt midagi väga erilist.“

Autor: Mari-Liis Helvik
Persoonilugu ilmus catwalk.ee-s 9. detsembril 2015.