Võta ühendust

Blogi

26. aug. 2016

5 nõuannet müügiprotsessi edukaks juhtimiseks

23-24. augustil toimus Varbla Puhkekülas Tallinna Ettevõtlusinkubaatori kümnes suvekool, mille teemaks oli “Loome koos õnnestunud müüki”.  Interaktiivse seminari viis läbi kogenud müügikoolitaja Madis Teesalu, kes on 14 aasta jooksul koolitanud üle 10 000 inimese. Jagame paari mõtet, mis Madise koolitusest kõlama jäid.

  • Teadvusta, millele sa keskendud

Kujuta ette müügiprotsessi ja mõtle, millised tegurid seda mõjutavad? Näiteks toote ja turu tundmine, konkurentide tegevus, ilm, kliendi tuju, globaalsed päevapoliitilised sündmused jne. Katsu eristada, millised nendest teguritest on Sinu kontrolli all ja millised mitte? Keskendu teadlikult nendele tegevustele, mis on Sinu kontrolli all, sest nendes punktides saad ennast arendada ja muuta. Mida Sa muuta ei saa, sellele ei tasu oma energiat kulutada.

  • Sea mõistlik eesmärk

Sea endale müügis selged eesmärgid, aga ära üle pinguta. Eesmärk peab olema saavutatav, aga mitte möödaminnes.

  • Pööra tähelepanu kehakeelele

See, kuidas üks inimene teisele mõjub, sõltub kolmest asjast: umbkaudselt 70% kehakeelest, 20% häälest ja kõigest 10% sõnadest. Õpi jälgima ja valitsema oma kehakeelt ja lugema kliendi oma. Nii on Sul ligipääs hulgale olulisele informatsioonile, mis müügiotsust mõjutab.

  • Kuula, mida partner Sulle räägib

Kuulamisoskus on tavaliselt harjumuslik ja ebateadlik tegevus. Tihti kipume me erinevates situatsioonides kasutama igasuguseid kuulamistõkkeid nagu sildistamine, oma vastuse koostamine, nõustamine, valikuline kuulamine, mõtete lugemine, mõtete kõrvale kaldumine, võrdlemine või takka kiitmine. Tasub ennast kõrvalt jälgida, et teadvustada, mis takistab aktiivset kuulamist, sest siis saab segaja teadlikult kõrvaldada.

Hea kuulamise reeglid:
1. Keskendu partnerile
2. Kontrolli ümbersõnastamisega, kas said oma partnerist aru.
3. Ära anna nõu.
4. Ära anna hinnanguid – tõeliseks kuulamiseks on vaja säilitada neutraalne hoiak.

  • Ära pelga eksimusi

Eksimine on inimlik ja seda tuleb ette ka müügiprotsessis. Kui on apsakas sisse tulnud, ei tasu üle muretseda. Tunnista oma eksimust ja lahenda probleem. Võib juhtuda, et pärast on inimlik klapp kliendiga hoopis parem, sest inimestele meeldib suhelda päris inimestega, kes pole  teatavasti täiuslikud, ent oskavad probleeme lahendada.

20160823_114152_resized
Inkubaatori suvekool Varbla puhkekülas.
Madis Teesalu avamas müügiprotsessi psühholoogilisi tagamaid.

 

 

 

Mida Sina arvad?

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga